Jag är ganska säker på att @Case redan sålt denSälja ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är ganska säker på att @Case redan sålt denSälja ?
Hur dålig är länken? Har kikat länge på den där men annat har alltid dykt upp. Är den ens värd att köpa på länk eller gör man bättre i att köpa den på läder?Kanske fel kalla detta för mikromärke, iof lika originella som Steinhart (har nog också två egna modeller )...
Om länken vore lite bättre så vet i tusan om det går att hitta en bättre kronograf för runt en tusing. Förutsatt en klarar av homager, vilket mikrotråden nog gör
Sälja ?
Japp, den är såld. Var i min ägo 24h typ. Underbar klocka! De dyker upp på eBay med jämna mellanrum.Jag är ganska säker på att @Case redan sålt den
Hur dålig är länken? Har kikat länge på den där men annat har alltid dykt upp. Är den ens värd att köpa på länk eller gör man bättre i att köpa den på läder?
Snygg i svart också, men jag tror nästan den gröna är skönare.Från gårdagens bilköer över Göta kanal.
Jag gillar verkligen den gröna, den är fantastisk. Men jag tror nog att jag gillar denna mer, svårt att säga varför. Men kanske för att min gröna Oris har tagit den gröna platsen i lådanSnygg i svart också, men jag tror nästan den gröna är skönare.
Håller med, rätt sugen. Har du kvar din gen1?Spectre har uppgraderat verket på sin phanthom II men behåller priset. Känns ruskigt prisvärt nu!
Den var ju riktigt trevlig! "Guld"-varianten var ju riktigt fin! "Roséguldarn" var ju inte heller helt fel. De andra är ju också fina (men inget jag skulle köpa).Spectre har uppgraderat verket på sin phanthom II men behåller priset. Känns ruskigt prisvärt nu!
Yes den är kvar, men blir ju ruskigt sugen på att uppgradera nu.Håller med, rätt sugen. Har du kvar din gen1?
Fram med ett armskott nu så vi får seYes den är kvar, men blir ju ruskigt sugen på att uppgradera nu.
Jättefin. Har du den? Eller någon annan Yema?Inget mikromärke direkt men då de inte heller tillhör något av de stora märkena idag så väljer jag ändå att posta i denna tråd:
Yema Superman Heritage.
Sjukt snygg reissue av deras gamla dykare! Mäter 39 bred, 14 hög, 48 l2l och med 19mm mellan luggarna. Inuti sitter ett ETA-verk. Runt 11 k med safirglas (finns som tillval).
Nix.. Den där har preciiis börjat säljas förstod jag det som.Jättefin. Har du den? Eller någon annan Yema?
Får bli en gammal bild i brist på nyaFram med ett armskott nu så vi får se
Biffig alltså. Men den är större än v2?Får bli en gammal bild i brist på nya
Av dom tre. Grön, svart och blå så tilltalade den blå mig minst.
För alla oss Borealis nördar därute
Den finns även i blått, man kanske får ta och skaffa en sån framöver, eller vad säger du @Birchgrove
Ja den mäter 41mm medan 2an mäter 39mm. Sen är den typ 1,7 meter lug to lug, det är väl egentligen det som gör den biffig. Jag har inga jättehandleder heller med mina dryga 18cm men inga tändstickor heller.Biffig alltså. Men den är större än v2?
Hur är kvalitén, är lite sugen på den nyaJa den mäter 41mm medan 2an mäter 39mm. Sen är den typ 1,7 meter lug to lug, det är väl egentligen det som gör den biffig. Jag har inga jättehandleder heller med mina dryga 18cm men inga tändstickor heller.
Kvalitén är bra för pengarna! Enda nackdelen (förutom lug to lug) är att urverket i gen1 är offatbart ljudligt. Det är ju naturligtvis inte ett bekymmer för gen2 eftersom den har ett annat urverkHur är kvalitén, är lite sugen på den nya
Sitter väl eta 2824 i dom? Det kan alla urmakare fixaEn fråga jag funderar på....är sugen på en Squale klocka. Men jag funderar på hur man gör service på en sådan, antar att man måste skicka iväg den? Antar att en vanlig urmarkare vägrar serva en klocka de inte är AD för?!
//Daniel
ETA 2824-2. Du servar den hos van, seriös urmakare.En fråga jag funderar på....är sugen på en Squale klocka. Men jag funderar på hur man gör service på en sådan, antar att man måste skicka iväg den? Antar att en vanlig urmarkare vägrar serva en klocka de inte är AD för?!
//Daniel
ETA 2824-2. Du servar den hos van, seriös urmakare.
Det är ju alltid en risk med interhuman kommunikation, men det lär inte ha med urverket eller klockan att göraSå det är ingen risk att urmakaren vänder på klacken och vägrar ta i den?
//Daniel
Håller med, såklart den svarta och gröna är snyggare. Gillar Estoril också, coolt med DW loggan på urtavlanAv dom tre. Grön, svart och blå så tilltalade den blå mig minst.
Men efter ha sett mer bilder på den så har jag nog ändrat mig lite
Kan dock tänka mig en Borealis Estoril.