• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kanske fel kalla detta för mikromärke, iof lika originella som Steinhart (har nog också två egna modeller :D)...
ECC3B410-0C0A-4530-985C-6D30B06B7758.jpeg

Om länken vore lite bättre så vet i tusan om det går att hitta en bättre kronograf för runt en tusing. Förutsatt en klarar av homager, vilket mikrotråden nog gör ;)
Hur dålig är länken? Har kikat länge på den där men annat har alltid dykt upp. Är den ens värd att köpa på länk eller gör man bättre i att köpa den på läder?

Hur dålig är länken? Har kikat länge på den där men annat har alltid dykt upp. Är den ens värd att köpa på länk eller gör man bättre i att köpa den på läder?

Alltså den är fin på länk, passar bra. Men inget superoyster i kvalite. Men länk rekommenderar jag ändå :)

Funderar på om det går att köpa typ en submariner parnislänk (som är bättre) och sätta på. Gärna med polerade mittlänkar. Ska forska lite i det...

Inget mikromärke direkt men då de inte heller tillhör något av de stora märkena idag så väljer jag ändå att posta i denna tråd:

Yema-Superman-Heritage-featured-1160x770.jpg

Yema Superman Heritage.
Sjukt snygg reissue av deras gamla dykare! Mäter 39 bred, 14 hög, 48 l2l och med 19mm mellan luggarna. Inuti sitter ett ETA-verk. Runt 11 k med safirglas (finns som tillval).

Inget mikromärke direkt men då de inte heller tillhör något av de stora märkena idag så väljer jag ändå att posta i denna tråd:

Yema-Superman-Heritage-featured-1160x770.jpg

Yema Superman Heritage.
Sjukt snygg reissue av deras gamla dykare! Mäter 39 bred, 14 hög, 48 l2l och med 19mm mellan luggarna. Inuti sitter ett ETA-verk. Runt 11 k med safirglas (finns som tillval).
Jättefin. Har du den? Eller någon annan Yema?

Jättefin. Har du den? Eller någon annan Yema?
Nix.. Den där har preciiis börjat säljas förstod jag det som.
Har BB58 och nya Oris 65 på span när de kommer men den här Yeman väckte verkligen mitt intresse. Förutom att den var sjuuukt snygg (och har ett lägre pris) så känns det lite roligare att ha en klocka som folk inte känner till men som ändå har en historia.
Hade varit kul att klämma på den irl dock då jag känner mig lite tveksam till hur de långa luggarna skulle passa på min arm samt att det bara är 19mm mellan luggarna. Och så var det ju kanske lite trist att de använde ett ETA istället för sitt inhouse-verk men det kan jag å andra sidan leva med.
Men som sagt; den var riktigt fin och det kommer att googlas en del på den framöver.

En fråga jag funderar på....är sugen på en Squale klocka. Men jag funderar på hur man gör service på en sådan, antar att man måste skicka iväg den? Antar att en vanlig urmarkare vägrar serva en klocka de inte är AD för?!

//Daniel

En fråga jag funderar på....är sugen på en Squale klocka. Men jag funderar på hur man gör service på en sådan, antar att man måste skicka iväg den? Antar att en vanlig urmarkare vägrar serva en klocka de inte är AD för?!

//Daniel
Sitter väl eta 2824 i dom? Det kan alla urmakare fixa :)

Tillbaka
Topp