• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

20180613_151020.jpg

Jag har inte tan men denna brun kom med klockan. Ljus han kunde vara bra då. Har sett bilder med grön khaki canvas som är lockande.
20180628_183254.jpg

Nyaste grej
Sjukt bra!

Ohoj!
Dykare, gärna unik design men inte nödvändigt. Måste ha GMT och ska tåla stryk. Vad rekommenderar ni? Jag lurade på en Sinn 856 UTC, men det finns så många roliga mikromärken :)
Inte unik design, men tillräckligt egen i min bok. Squale 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica är min rekommendation! Ingen ful Mercedesvisare som stör är ett stort plus.
Man slipper dessutom en svart tavla som inte lirar med färgerna på vridringen.:)
squale-30-atmos-tropic-gmt-ceramica-04-jpg.604688
13200025615620170801261046-jpg.592485
0526-jpg.545669

Alltid är det något bajs... :hungover:
Säljer inte gripenbro Squale ???
Gripenbro hade ingen GMT senast jag kollade?!
Är rätt så säker på att 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica endast finns hos Gnomon.
Matar de på med Squalen tror du (till skillnad från flera andra mikromärken)?
Jag tror att detta är tredje gången den är "out of stock" så förhoppningsvis så kommer ytterligare en "batch".

Senast ändrad:
Tack! Det jag stör mig mest på när det gäller Steinhart är Mercedesvisarna – för mig blir det för mycket RLX. Den här är mycket bättre. Har du någon erfarenhet av Kemmner? Den gubben verkar cool, men tyvärr har han gått i pension nu. Jag har blivit rekommenderad Squale GMT – hur står de sig mot Steinhart?
Har haft squale 1521 och har en steinhart ovm.

Helt ärligt steinhart har högre kvalitet vad jag märkt. Köpte en ny squale var dammkorn på tavlan och nåt halvt hårstrå.
Steinhart har högre finish. Men inte lika unik design som squale men steinhart börjar ju göra mer unika designer.

Vill du ha kvalitet köp steinhart och vill du ha frän design köp squale.

47AF33E9-C766-43DD-A833-68542CAF4A21.jpeg
F7EB6D40-4493-4A85-8BFA-6F4D71E63F07.jpeg
Ok fellas, behöver hjälp igen. Står mellan en Steinhart Ocean one titanium, eller en Crepas Cayman.
Har snöat in lite på Crepas klockor sista tiden och hunnit äga samt sälja en Tornado och nu senast en toppenfin L’ocean. Klockorna är grymma och jag har hela tiden jagat och velat ha just denna modellen, Cayman, med den snygga bed of rice länken. Samtidigt har jag aldrig ägt en Steinhart.
What to do? Bifogar två bilder så får ni hjälpa mig avgöra.

47AF33E9-C766-43DD-A833-68542CAF4A21.jpeg
F7EB6D40-4493-4A85-8BFA-6F4D71E63F07.jpeg
Ok fellas, behöver hjälp igen. Står mellan en Steinhart Ocean one titanium, eller en Crepas Cayman.
Har snöat in lite på Crepas klockor sista tiden och hunnit äga samt sälja en Tornado och nu senast en toppenfin L’ocean. Klockorna är grymma och jag har hela tiden jagat och velat ha just denna modellen, Cayman, med den snygga bed of rice länken. Samtidigt har jag aldrig ägt en Steinhart.
What to do? Bifogar två bilder så får ni hjälpa mig avgöra.
Finns Cayman i lager igen? Trodde den var slutsåld.
Och vilka andra har du i stallet? Sitter du på en Rolex 116710BLNR så känns ju Steinharten överflödig :)
Med det sagt är det fan ett svårt val. Båda är ju roliga klockor. Steinharten mer modern, Cayman är mer vintage.
Jag tror jag säger Cayman, detta baserar jag på mitt högst personliga tycke om att titan-klockor känns som leksaker(även om Steinharten är jävligt snygg). Samt att bezel och tavla på Cayman är så jävla vacker.

Finns Cayman i lager igen? Trodde den var slutsåld.
Och vilka andra har du i stallet? Sitter du på en Rolex 116710BLNR så känns ju Steinharten överflödig :)
Med det sagt är det fan ett svårt val. Båda är ju roliga klockor. Steinharten mer modern, Cayman är mer vintage.
Jag tror jag säger Cayman, detta baserar jag på mitt högst personliga tycke om att titan-klockor känns som leksaker(även om Steinharten är jävligt snygg). Samt att bezel och tavla på Cayman är så jävla vacker.
Nej den finns inte i lager, har bara kommit i kontakt med en säljare och exemplaret är fantastiskt fint. Tack för feedback ang titan, har inte funderat kring det på det sättet, tänkte bara att det är lite snyggt matt och hållbart i guess ...

Tillbaka
Topp