• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu har jag precis kommit hem från semesterbostaden. Under en månad levde jag med endast 4 klockor.:banghead:
Inte underligt att jag saknat många klockor i sommar! För att kompensera för detta överdoserar jag (tre på varje handled såklart!:D) med klockor ikväll när jag väl har kommit hem.:)
1an2.jpg
M.a.o ser du ut som 'the trainman' från Matrix reloaded.

Ett märke jag är lite nyfiken på är Luminox, men så har jag läst om många användare som sågar dem totalt när det gäller kvalitet och hållbarhet. Nån här som kan komma med inspel i saken ?

Ett märke jag är lite nyfiken på är Luminox, men så har jag läst om många användare som sågar dem totalt när det gäller kvalitet och hållbarhet. Nån här som kan komma med inspel i saken ?
Jag hade en luminox black ops för några somrar sedan som fick agera sommarbeater, den var riktigt grym! Har bara bra saker att nämna om den. Lätt, tålig, batteritid på typ 4 år, tritium tuber.... och framförallt affordable

Jag är helt övertygad om att ifall Dart Vader skulle haft en klocka så skulle det varit just den.
Titan, svart och en blå ljussabel till sekundvisare.
Kan knappt bli bättre än så :)

Han skulle ju kanske annars haft den stealthtavlan med blå sekund :pompus:

Som sagt tidigare mkt glad i denna, därav lite kommande G-shockköp att ha som mer vardagsbeaters. Ändå liite rädd om denna måste erkännas samt vill inte tröttna vilket inte är fallet när den ibland får vila en del mellan användandet :)

Han skulle ju kanske annars haft den stealthtavlan med blå sekund :pompus:

Som sagt tidigare mkt glad i denna, därav lite kommande G-shockköp att ha som mer vardagsbeaters. Ändå liite rädd om denna måste erkännas samt vill inte tröttna vilket inte är fallet när den ibland får vila en del mellan användandet :)
Den är grym både på länken och gummit.
Bra med lite variation. Endast en galning kan ha gjort av med den :D

Har en fråga till Micro folket?:)
Hur definierar ni micro? Per volym eller är det bara på känsla? Eller andra kriterier?

Jag noterar ofta att Squale benämns som micro, affordable köper jag, men squale har väl rätt ansenlig volym över micro nivå tänker jag?:)
Jag får väl svara eftersom jag just postat två bilder på min Squale.

Nej, jag tycker inte Squale är ett micromärke alls. De har alldeles för mycket historia, volym, varumärkesvärde och ett helt återförsäljarnät. De kan inte vara ett micromärke alls, enligt mig.

Tillbaka
Topp