• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu börjar man bli rejält sugen på denna (dock inte det utförandet jag valt).
B4BBEB70-CBAB-4D24-B7D5-711E54D9846E.jpeg
Jag ville ha en med vit tavla, men va för sent ute.

Vad tror folket om Gruppo Gammas kommande?
proyec10.jpg
Som vanligt med bullheads blir det tjockt. De har inte skrivit ut det måttet :) Det är väldigt mycket Seiko-vibbar i övrigt, men jag tycker nog att den lever sitt eget liv.
Nog verkar det vara två tavlor. Jag har/har haft några vintagekronografer (Speedy Mk 4,5, Sabina 7734, Zenith El Primero) och ingen av dem har haft dubbla tavlor. Kanske nåt för @Seikosthlm att reda ut?
Det är två tavlor. Jag har monterat ned den röda versionen av den där seikon en gång i tiden.

Senast ändrad:
Här är min mikroduo för tillfället. Har alltid varit svag för subkloner av alla slag och både Tisell och Ginault är riktigt trevliga. Bättre finish på Ginault men den kostar ju lite mer också så det är väl tur.

Båda två är (givetvis) väldigt lika Submariner men har ändå egna touchar som är roliga. Till exempel är Tisells boett lite nättare än den klossiga maxi case som Rolex envisas med att använda nuförtiden och Ginault har en röd sekundvisare som ger en färgklick. Bra tryck i lysmassan på båda vilket alltid är trevligt.

Rekommenderas x2!
IMG_20180630_112240-01.jpeg
Jag har en Tisell vintage submariner fast hos postnord sedan två månader tillbaka. Så gick det med den sommarklockan :D

Roligt, välkommen in i crepas träsket ! Jag lurade i över en vecka om jag skulle reservera en jag också. Den är svincool men vet inte hur jag kommer vänja mig vid den stora kronan. När är leveransen, i höst? Ser fram emot wrist shots på den. Bra jobbat!
Tack!! Historien bakom klockan är supercool och av alla mikromärken tycker jag Crepas står ut. De verkar lägga ned otroligt med tid på research. Kronan är en horologisk tumör, men killarna som hade originalet åkte torped till jobbet så vem är jag att klaga :)

Som vanligt med bullheads blir det tjockt. De har inte skrivit ut det måttet :) Det är väldigt mycket Seiko-vibbar i övrigt, men jag tycker nog att

Det är två tavlor. Jag har monterat ned den röda versionen av den där seikon en gång i tiden.
Tack för infon! Hur vanligt är det med dubbla tavlor tror du? Jag har aldrig haft en dubbeltavlad klocka (vetandes i alla fall). Borde väl vara en kostnadsbesparande lösning?

Tack för infon! Hur vanligt är det med dubbla tavlor tror du? Jag har aldrig haft en dubbeltavlad klocka (vetandes i alla fall). Borde väl vara en kostnadsbesparande lösning?
Jag bor i Panerai-träsket annars, och där pratar man väldigt mycket Sandwichtavlor, så det konceptet är jag kanske lite för insnöad på. Jag tycker som du att subdials borde vara enklare att göra i lager, men tavlor kanske inte är enklare att göra i lager generellt. :)

Jag bor i Panerai-träsket annars, och där pratar man väldigt mycket Sandwichtavlor, så det konceptet är jag kanske lite för insnöad på. Jag tycker som du att subdials borde vara enklare att göra i lager, men tavlor kanske inte är enklare att göra i lager generellt. :)
Var sandwichtavlan en lösning för att kunna proppa in så mycket radium som möjligt? Visst blev de tidigt berömda för lysmassan (RADIOMIR?!)?

Tillbaka
Topp