• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En av pionjärerna i mikrobranchen.
9FF15388-0CA1-4C1C-A197-777C54F72DBF.jpeg

En av pionjärerna i mikrobranchen.
9FF15388-0CA1-4C1C-A197-777C54F72DBF.jpeg
Snygg!! Hur är kvaliteten? Jag har kikat på både Dreadnought och Speedbird GMT. Jag läste i tyskt forum att gubben Roland Kemmner lär ha skruvat ihop Timefactors klockor tills han gick i pension. Har också hört att han jobbade åt Sinn innan han blev egen och började sälja Kemmner.

Snygg!! Hur är kvaliteten? Jag har kikat på både Dreadnought och Speedbird GMT. Jag läste i tyskt forum att gubben Roland Kemmner lär ha skruvat ihop Timefactors klockor tills han gick i pension. Har också hört att han jobbade åt Sinn innan han blev egen och började sälja Kemmner.
Tack, kvaliteten är mycket bra, väldigt välgjord. Kan säkert stämma att Kemmner vart involverad i Timefactors på något vis, tycker hans klockor dyker upp i olika sammanhang ihop med bl.a. Speedbirden.

Här är min mikroduo för tillfället. Har alltid varit svag för subkloner av alla slag och både Tisell och Ginault är riktigt trevliga. Bättre finish på Ginault men den kostar ju lite mer också så det är väl tur.

Båda två är (givetvis) väldigt lika Submariner men har ändå egna touchar som är roliga. Till exempel är Tisells boett lite nättare än den klossiga maxi case som Rolex envisas med att använda nuförtiden och Ginault har en röd sekundvisare som ger en färgklick. Bra tryck i lysmassan på båda vilket alltid är trevligt.

Rekommenderas x2!
IMG_20180630_112240-01.jpeg

Men det är ju ETA 2893-2 Elaboré i den modellen när de säljs från SH? Fattar inte varför man vill betala samma pris och köpa klockan från en lirare på ebay.

@Larsmustasch @BoZ80 snyggt!
Rekomenderar ni på att slå till?
Finns det något ni inte gillar med den?
18259697-C03A-4A99-A4CC-F6AE47DD5DFC.png

6A0E6FE6-C5F5-48FF-99C9-778CE67DAFE0.png

Är sugen på en no-date men har inte riktigt bestämt vilken jag föredrar..

Jag har haft min i drygt en månad nu och jag kan inte komma på något att klaga på. :)
Så gillar du stuket är det bara att köra på den varianten du gillar bäst.
Eller vad säger @Larsmustasch ?

@Larsmustasch @BoZ80 snyggt!
Rekomenderar ni på att slå till?
Finns det något ni inte gillar med den?
18259697-C03A-4A99-A4CC-F6AE47DD5DFC.png

6A0E6FE6-C5F5-48FF-99C9-778CE67DAFE0.png

Är sugen på en no-date men har inte riktigt bestämt vilken jag föredrar..

Datumet är riktigt snyggt integrerat. Jag ör väldigt nöjd faktiskt. Gediget byggd, riktigt bra finish!
De två sakerna som jag tänker på är att lumen inte håller seikostandard (dock stor yta med lysmassa) och att sekundvisaren inte prickar index. Det sistnämnda är lite hit and miss med de flesta quartzklockor så vitt jag vet.

Min trevliga Obris får lämna klocklådan nu... Vill nån ha en stenhård dykare med vit tavla så är det bara att PM:a :)

https://klocksnack.se/threads/obris-morgan-aegis.94915/

Är lite sugen på Alpha-homagerna faktiskt. Är det bättre att plocka dem från hemsidan eller Ebay?

Hittade dessa:

https://www.ebay.com/itm/Alpha-Chro...519063?hash=item25fa15bed7:g:oBkAAOSwkfha0JUR

https://www.ebay.com/itm/Alpha-Mech...298438?hash=item23a3b36546:g:yDoAAOSwT6pVuipb
Aegis är en grym klocka, sjukt bra pris oxå. Den som köper den gör en rikigt bra affär.

Tillbaka
Topp