• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

wohoo, julafton varje dag tack vare roligt byte med @CptSlow . Urmoders Grovana affordable i helt rätt stuk, Trevlig helg!
z2baMbv.jpg

skumt, måste ju vara nåt med upplösnings inställningarna? postade precis från samsung och det ser nog ok ut (via imgur visserligen)
Får testa lite! Fotar på högsta upplösningen i telefonen, kanske borde testa att sänka lite och se om det blir mindre "tapp" när jag laddar upp

• Like
Reactions: v0n
Jag har en Luminox som jag knappt använt innan jag bestämde mig för att det skulle bli min sommarklocka i år, den har suttit på sen i början på juni och jag är jättenöjd med den.

Extra plus för att den är otroligt lätt (botten är i karbon), sjukt bra lume och känns allmänt trevlig Kan inte göra annat än att rekommendera den @Equilibrium
IMG_20190717_143115.jpg
!
@Equilibrium
Har haft massor av Luminoxer, men faktiskt sålt av alla utom den coola/lite annorlunda Atacama 1849.
upload_2019-8-9_16-27-54.png

Ledsnade på de lite små plastiga med överskattat T25 Tritium, och föll istället för brittiska Nite som kör T100 (4ggr starkare) och lite hårdare stuk.
Man skall veta att Tritium lever dryga 10 år, vilket betyder att en T25-klocka inte lyser så imponerande de fem sista ...
Jag köpte Hawk, som är grym och stor - men bärs betydligt "mindre" och smidigare än man tror då man läser diametern.
upload_2019-8-9_16-36-23.png

Nästa jag köper blir en Alpha. Dom är ej att leka med. Mer dykare än "tactical" - och normal dykarstorlek.
upload_2019-8-9_16-38-20.png

Senast ändrad:
Tänkte trycka gilla, men såg sedan att du tänkte byta bort din Yema? :eek::meh:
Grymmaste klockan!
Nja, sanning med modifikation. Yeman och Seiko PanAm, Seiko 0634, Seiko Grand Quartz samt min Cyma får man nog bända ur mina kalla döda händer om man vill ha dem... förutom om du råkar ha den där Steinharten då :) Det är nog så illa att jag t.o.m. börjar fundera på att byta ner mig och erbjuda min Breitling, Rado eller Sjöö Sandström som möjliga bytesobjekt också... men riktigt så illa är det inte... ännu... tror jag...

Dock kan jag nog hålla mig ifall jag inte hittar någon innan semestern nästa vecka :)

Störtskön klocka Leo! Går inte att repa den va?
Tack tack :)

Nej, det är svårt. Förutom batteriluckan som är i stål som Hukes lyckades misshandla förra gången den var inne på batteribyte :p

I övrigt ser den fortfarande helt ny ut trots att jag haft den som ”jobb-beater” i 6-7år. Sjukt bekväm också trots den breda länken, sen är det ett plus att det är en HAQ och att den inte piper i säkerhetskontrollen också. Skall jag klaga på något så är det att den är FRUKTANSVÄRT svårfotad och att den gillar fingeravtryck :)

• Like
Reactions: FOQ
Och efter att ha tittat lite mer. Klockan är jag ännu helnöjd med. Förpackningen och tillbehören var snygga, med möjligt utantag för att inte allt riktigt fick plats i lådan utan t.ex. länken och instruktionsboken i sina respektive omslag låg utanför den snygga lådan. Och att instruktionsboken var en PDF på ett USB-minne inte en bok. Och att instruktionsboken pratar om "oxygen tank" för dykning trots att dykare brukar vara noga med att säga "luft" och inte "syre" om det man har i flaskan vanligtvis. I alla fall gjorde vi det på min tid. :)

Själva klockan känns ännu otroligt väl ihopskruvad med koll på detaljkvaliteten. Även så läderbandet som är det enda jag använt hittills. Med i lådan fanns ju också ett "tropic" och en nato-liknande rem vilka jag inte närstuderat än.

Kom det länk till? Snälla bomba oss med bilder. Ser jättebra ut. Grattis till en mycket fin klocka.

Tillbaka
Topp