Bogatir
Basic
Det låter rätt bra! Har du nån erfarenhet av urverket de valt?Drog iväg ett mail till dom. Initialt pris kommer att ligga på runt 600 euro inklusive frakt. Kickstarter-kampanjen drar igång i oktober.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter rätt bra! Har du nån erfarenhet av urverket de valt?Drog iväg ett mail till dom. Initialt pris kommer att ligga på runt 600 euro inklusive frakt. Kickstarter-kampanjen drar igång i oktober.
Ingen egen erfarenhet. Men det är väl Fossil som ligger bakom det? Har hört att det ska vara ett bra urverk, men relativt ny aktör - så med andra ord ingen historik direkt.Det låter rätt bra! Har du nån erfarenhet av urverket de valt?
Jag har inget direkt intresse, men måste slå ett slag för Dan Henry här. Mycket trevlig kronograf!Då studier hägrar till hösten samt att jag har på tok för många klockor just nu för att ens hinna rotera ordentligt tror jag att jag måste rensa lite och köpa en ny klocka (måste ju fortfarande stilla köpbehovet haha) samt få in lite mellanskillnad.
De som hänger löst är:
- Dan Henry 1963
- Richard Legrand mark I
- Spectre Phantom I
Innan jag sätter igång med massa anonnsskapande tänkte jag höra om det finns något intresse här för någon/flera av dem?
- Buler Astromaster (inte mikro, jag vet, men skriver med den ändå)
PMa gärna vid frågor etc
Ja, även om den står först är det den som ligger mig varmast, fantastisk klocka som jag inte blir ledsen om den inte säljsJag har inget direkt intresse, men måste slå ett slag för Dan Henry här. Mycket trevlig kronograf!
Dom andra är ju såklart roliga dom också, men dom har jag aldrig haft själv.
Fick faktiskt ett mail från killen bakom Meraud. Jag nämnde att jag postat om klockan här, och han har varit inne och kollat forumet genom google translateDet låter rätt bra! Har du nån erfarenhet av urverket de valt?
Bröllopsdags. Oroa er inte dock, turklockan är naturligtvis med också och åker på under matchen!
En jäkla skön attityd! Både hos dig och honom Tack för att du delar med digFick faktiskt ett mail från killen bakom Meraud. Jag nämnde att jag postat om klockan här, och han har varit inne och kollat forumet genom google translate
Tydligen valde han STP-11 pga:
"Hi,
I just checked the Klocksnack forum, while I don't speak Swedish I translated via google translate :-D.
I have chosen STP as a movement manufacturer for these reasons:
1. They were very easy to work with concerning the modifying of the movement, what has been modified is the date wheel which has been removed, easy but more specifically, many other no date watches do have a "dead" position in between winding and time setting when the datewheel is removed. I specifically asked STP to adjust the movement so there is no "dead" position between the winding and hour setting position. They were willing to do so. I have been looking at Sellita, Soprod and Vaucher. Vaucher was too expensive to make it an affordable piece. Sellita and Soprod were more difficult concerning modifying movements.
2. I've found this review when I was looking for a movement manufacturer: http://watchguy.co.uk/review-stp-1-11/ => this helped me to convince me to choose STP as ETA was impossible to get.
I hope this helps you guys.
Have a good weekend!
Kind regards,
Stijn"
Det är pga av sånt här som gör att jag älskar micromärken!
Hiss helt klart! Väldigt mycket för pengarna och galet snygg imhoVad tycker du om Spectren? Hiss eller diss?
Snyggt som fan! Stort grattis
Nu är inte det här någon paket öppnar tråd men man måste ändå få vara en mallgroda ibland. Är numera ägare till en fantastisk Crepas Cayman. Riktigt härlig känsla och en brutal klocka!
Den var ju riktigt nice!
Nu är inte det här någon paket öppnar tråd men man måste ändå få vara en mallgroda ibland. Är numera ägare till en fantastisk Crepas Cayman. Riktigt härlig känsla och en brutal klocka!
Snyggt som fan! Stort grattis
Den var ju riktigt nice!
Kan man få en bild från sidan så man se det kupade glaset?
Grattis, så bra! Behåll den där ett tag nu
Visa upp för vänner på internet.
Ge mig en bra anledning till varför man skall ha lume på baksidan av klockan ?
Ska det vara nytt? Automat?Jag sålde min Padi för jag helt enkelt inte kommer överens med Turtlen. Den känns konstig helt enkelt, jag har provat flera varianter.
Men nog om det. I och med att jag sålde den måste jag helt sonika ha ett Pepsi-substitut.
Vad finns det där ute, förutom SKX009 och Orient Mako?
Nytt eller beg, spelar inte så stor roll. Bara den är i bra skick.Ska det vara nytt? Automat?
Jag vill också ha pepsi men tyvärr är Tudors gmt det ballaste jag hittar just nu.
Just det! Steinhart har väl ett par olika alt.
Tänkte precis skriva Steinhart.... annars har jag sett en Christopher Ward Trident med pepsi om du orkar söka lite. Den skulle i varje fall inte jag tacka nej till. Men du har väl just gjort dig av med en Ward om jag inte minns fel..Jag sålde min Padi för jag helt enkelt inte kommer överens med Turtlen. Den känns konstig helt enkelt, jag har provat flera varianter.
Men nog om det. I och med att jag sålde den måste jag helt sonika ha ett Pepsi-substitut.
Vad finns det där ute, förutom SKX009 och Orient Mako?
Ja, CW'n är cool, men skapligt ovanlig. Tag'en har jag oxå kollat på, men lider av samma problem som CW'n. Dom är 43mm och bärs ganska stort.Tänkte precis skriva Steinhart.... annars har jag sett en Christopher Ward Trident med pepsi om du orkar söka lite. Den skulle i varje fall inte jag tacka nej till. Men du har väl just gjort dig av med en Ward om jag inte minns fel..
Fler alternativ, Tag heuer har en lite ovanlig Aquaracer också därute. Då får man hosta upp en slant å andra sidan
Steinhart har som 39 mm också och med GMT. Och priset är ink moms (i princip)Ja, CW'n är cool, men skapligt ovanlig. Tag'en har jag oxå kollat på, men lider av samma problem som CW'n. Dom är 43mm och bärs ganska stort.
Jag vill nog ha 42mm som max på den typen av klockor.
Den där är ju mumma! Men varför för jag inte samma goa magkänsla när jag tänker på den som när jag tänker på Tudorn?Steinhart har som 39 mm också och med GMT. Och priset är ink moms (i princip)
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-one-39-blue-red.html
Den där är ju mumma! Men varför för jag inte samma goa magkänsla när jag tänker på den som när jag tänker på Tudorn?
Troligen, de där 25 tusen + kronorna i skillnad måste ju märkas på nåt sätt så varför inte magkänsla?För att det är en Steinhart...
För att det är en Steinhart...
Men varför är det så? I min värld borde det ju kännas bättre att köpa en klocka för 5k än att behöva slanta upp 35k för samma sak. (Och med samma sak menar jag ett automatiskt ur i stål med gmt och pepsiring.)Troligen, de där 25 tusen + kronorna i skillnad måste ju märkas på nåt sätt så varför inte magkänsla?
För att det är en Steinhart...
Troligen, de där 25 tusen + kronorna i skillnad måste ju märkas på nåt sätt så varför inte magkänsla?
Äh, som sagt. Jag har absolut inga problem som helst med Steinhart. Tror den skulle görs sig bra som ett billigare alternativ till min black bay.Men varför är det så? I min värld borde det ju kännas bättre att köpa en klocka för 5k än att behöva slanta upp 35k för samma sak. (Och med samma sak menar jag ett automatiskt ur i stål med gmt och pepsiring.)
Jättemärkligt att jag känner mig ballare bara för att jag lagt ut 7ggr mer pengar för samma sak.
Jag vill inte vara varumärkestorsk, varför är jag det?
Är säkert bättre, COSC och finish, bättre länk och spånne med mera (har aldrig haft nån Tudor så jag vet inte). Men visst är man/jag varumärkestorsk, kläder, bilar, möbler... Även om man inte köper så har man en medvetenhet om varumärkets värde. En anledning varför mikro märken är så trevliga tycker jag.Men varför är det så? I min värld borde det ju kännas bättre att köpa en klocka för 5k än att behöva slanta upp 35k för samma sak. (Och med samma sak menar jag ett automatiskt ur i stål med gmt och pepsiring.)
Jättemärkligt att jag känner mig ballare bara för att jag lagt ut 7ggr mer pengar för samma sak.
Jag vill inte vara varumärkestorsk, varför är jag det?
Bra klockor! Oris Hulkis är ju superläcker och gs BBn också. Men vad är det till vänster om BBn?Äh, som sagt. Jag har absolut inga problem som helst med Steinhart. Tror den skulle görs sig bra som ett billigare alternativ till min black bay.
Det andra alternativet är ju att sälja min Oris och något annat för att köpa BB GMT'n. Men jag tror hellre jag gör en rockad och byter Orisen mot en vanlig BB, säljer G/S BB och köper en billigare GMT typ steinhart.
Edit: Bilder är kul