• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt eller beg, spelar inte så stor roll. Bara den är i bra skick.
Och Tudors GMT är grym, men jag har inte 35k till en klocka just nu. Plus att jag redan har en Black Bay.
Steinhart kanske är det bästa alternativet ändå.
Jag hade kört på Steinhart. Är faktiskt lite småsugen på en själv. Deras dåliga rykte här på KS delas ju nästan uteslutande av Rolexfantaster som inte gillar homager på deras ur.
Lite märkligt kan tyckas, när många av dom så kallade stora premiummärkena också gör efterapningar titt som tätt och då är det ett "wow" och ingen ser likheter.
För vad den kostar så får man säkert riktigt mycket klocka. Säljes för övrigt snabbt och lätt på köp&sälj dom gånger dom dyker upp där. Lite märkligt om man ska se till den fulstämpel som dom fått.
Som sagt, rycker nog pluggen och testar en själv snart utan att skämmas.

Bra klockor! Oris Hulkis är ju superläcker och gs BBn också. Men vad är det till vänster om BBn?
1BA2F3C1-3A72-4FED-988D-962F4DFEAB2D.jpeg

Bilder ÄR kul
Den där rootbeer:en är bra vacker!
Och längst till vänster om BB'n är en Borealis Bull Shark.
20180630_180321.jpg

Kan tillägga jag jävlades med Steinhartkommentaren. Visst ocean one är ointressant för egen del men haft en pilot (mkt bra) och skulle gärna prova en triton en dag :)

Jag hade kört på Steinhart. Är faktiskt lite småsugen på en själv. Deras dåliga rykte här på KS delas ju nästan uteslutande av Rolexfantaster som inte gillar homager på deras ur.
Lite märkligt kan tyckas, när många av dom så kallade stora premiummärkena också gör efterapningar titt som tätt och då är det ett "wow" och ingen ser likheter.
För vad den kostar så får man säkert riktigt mycket klocka. Säljes för övrigt snabbt och lätt på köp&sälj dom gånger dom dyker upp där. Lite märkligt om man ska se till den fulstämpel som dom fått.
Mycket väl talat. Jag måste sluta bry mig om prestige. Jag är för gammal för sån skit.

Hört riktigt gott om kvalitén

Kanske för att de är trötta kopior. En smutsig affärside. Ge gärna exempel på dessa andra kopior från andra premiummärken.

Nja, knappast trötta. Smutsig affärsidé håller jag till viss del med om men att Rolex inte tillverkar sportstål i större upplagor tycker jag är tråkigt.
För mig är en kopia trött per definition. Samma gäller för re-editions. Oklart hur många sportrolex de gör, de har iaf blivit så heta att många inte säljs till slutkunden direkt.

Kanske för att de är trötta kopior. En smutsig affärside. Ge gärna exempel på dessa andra kopior från andra premiummärken.
Cwc har ingen dålig stämpel. Kanske inget premium märke men respekteras på forumet. Eller har kanske Omega härmat? Bara ett exempel. Listan kan bli lång och det vet nog fler än jag.
PSX_20180714_215144.jpg

B1EDA2C1-B28B-49CF-A631-E67C522E1703.jpeg
05E594B3-BB07-4F3B-9237-F4B378CD9C3F.jpeg
78289266-2BFB-4BBB-B3CC-C02EC403F200.jpeg
B2B19026-8BE8-4046-A428-EE8169ACC61D.jpeg
BEDB4D2D-09C2-4D83-BB1D-BB0EE68D9D3E.jpeg
F21D4A77-D6E2-4A61-84B8-8FE6161DD4E8.jpeg
15B0AD65-330F-49BF-96D1-17B8E9786614.jpeg

Nu är inte det här någon paket öppnar tråd men man måste ändå få vara en mallgroda ibland. Är numera ägare till en fantastisk Crepas Cayman. Riktigt härlig känsla och en brutal klocka!
Så cool! Tickar alla mina boxar utom stoleksboxen. BoR med butterflyspänne, så snyggt. Gillar också att 12/3/6/9 har får applied index.

Några till sen får du leta själv ;).
Konstigt nog så blir det nästan bara debatt på forumet när någon härmar Rolex och inte när andra härmas. Vet inte vad det betyder.
PSX_20180714_223355.jpg
Squale är ju i samma liga som Steinhart med sin fulsub. Tycker inte Certinan är speciellt lik Omegan. Knappas AT som uppfann de där indexen. Skulle knappast kalla någon av ovanstående stora premiumtillverkare heller.

Squale är ju i samma liga som Steinhart med sin fulsub. Tycker inte Certinan är speciellt lik Omegan. Knappas AT som uppfann de där indexen.
Har svårt att förstå varför Squale valde att göra en Sub-homage. De har ju fina modeller i övrigt och har en historia att anspela på istället för att efterapa den mest populära dykaren i historien.

Har svårt att förstå varför Squale valde att göra en Sub-homage. De har ju fina modeller i övrigt och har en historia att anspela på istället för att efterapa den mest populära dykaren i historien.
Tror tyvärr kopiorna säljer. Lite samma tendens hos många micromärken, kopior på kända dykarur.

Pengar? Och homage-klockorna släpptes väl bara för den asiatiska marknaden om det nu spelar någon roll.

Squale är ju i samma liga som Steinhart med sin fulsub. Tycker inte Certinan är speciellt lik Omegan. Knappas AT som uppfann de där indexen. Skulle knappast kalla någon av ovanstående stora premiumtillverkare heller.
Kanske inte premium som du säger men varken Squale eller Certina har dåligt rykte på forumet. Att du anser att Squale är i samma liga som Steinhart återspeglas inte i resten av forumet.
Ser du inga likheter på Certina och Omega så är det ju upp till dig. Tänker inte debattduellera och fördärva en trevlig tråd och tar därav tillbaka premium uttalandet tidigare.

Kanske inte premium som du säger men varken Squale eller Certina har dåligt rykte på forumet. Att du anser att Squale är i samma liga som Steinhart återspeglas inte i resten av forumet.
Ser du inga likheter på Certina och Omega så är det ju upp till dig. Tänker inte debattduellera och fördärva en trevlig tråd och tar därav tillbaka premium uttalandet tidigare.
Skulle tro alla du frågar tycker Squales kopia är lika trött som Steinharts.

Skulle tro alla du frågar tycker Squales kopia är lika trött som Steinharts.
Alla? Vet du vilken tråd du är i? Skulle nog säga att i den här tråden är det nog inte alls så många som bryr sig så mycket om det.
Edit: Lät lite hårt. Men jag menar att denna tråden är nog mest tolerant mot "trötta kopior"

Alla? Vet du vilken tråd du är i? Skulle nog säga att i den här tråden är det nog inte alls så många som bryr sig så mycket om det.
Edit: Lät lite hårt. Men jag menar att denna tråden är nog mest tolerant mot "trötta kopior"
Förstår inte vad du vill ha sagt, jag likställde två kopior.

Vi tycker och tror olika i detta fallet men det har vi ju rätt att göra. Som sa så lägger jag ner diskussionen. Vill inte vara delaktig till att tråden låses pga att vi är off topic.

Edit: glömde citera @Aurum

Tillbaka
Topp