Jaga en zodiac pepsi, du vet ju hur de är!Ska det vara nytt? Automat?
Jag vill också ha pepsi men tyvärr är Tudors gmt det ballaste jag hittar just nu.
Just det! Steinhart har väl ett par olika alt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaga en zodiac pepsi, du vet ju hur de är!Ska det vara nytt? Automat?
Jag vill också ha pepsi men tyvärr är Tudors gmt det ballaste jag hittar just nu.
Just det! Steinhart har väl ett par olika alt.
Jag hade kört på Steinhart. Är faktiskt lite småsugen på en själv. Deras dåliga rykte här på KS delas ju nästan uteslutande av Rolexfantaster som inte gillar homager på deras ur.Nytt eller beg, spelar inte så stor roll. Bara den är i bra skick.
Och Tudors GMT är grym, men jag har inte 35k till en klocka just nu. Plus att jag redan har en Black Bay.
Steinhart kanske är det bästa alternativet ändå.
Jo tack, men de verkar sällsynta. Jag vill ha nu!Jaga en zodiac pepsi, du vet ju hur de är!
Den där rootbeer:en är bra vacker!Bra klockor! Oris Hulkis är ju superläcker och gs BBn också. Men vad är det till vänster om BBn?
Bilder ÄR kul
Mycket väl talat. Jag måste sluta bry mig om prestige. Jag är för gammal för sån skit.Jag hade kört på Steinhart. Är faktiskt lite småsugen på en själv. Deras dåliga rykte här på KS delas ju nästan uteslutande av Rolexfantaster som inte gillar homager på deras ur.
Lite märkligt kan tyckas, när många av dom så kallade stora premiummärkena också gör efterapningar titt som tätt och då är det ett "wow" och ingen ser likheter.
För vad den kostar så får man säkert riktigt mycket klocka. Säljes för övrigt snabbt och lätt på köp&sälj dom gånger dom dyker upp där. Lite märkligt om man ska se till den fulstämpel som dom fått.
Som sagt, rycker nog pluggen och testar en själv snart utan att skämmas.
Hört riktigt gott om kvaliténJag hade kört på Steinhart. Är faktiskt lite småsugen på en själv. Deras dåliga rykte här på KS delas ju nästan uteslutande av Rolexfantaster som inte gillar homager på deras ur.
Lite märkligt kan tyckas, när många av dom så kallade stora premiummärkena också gör efterapningar titt som tätt och då är det ett "wow" och ingen ser likheter.
För vad den kostar så får man säkert riktigt mycket klocka. Säljes för övrigt snabbt och lätt på köp&sälj dom gånger dom dyker upp där. Lite märkligt om man ska se till den fulstämpel som dom fått.
Kanske för att de är trötta kopior. En smutsig affärside. Ge gärna exempel på dessa andra kopior från andra premiummärken.Jag hade kört på Steinhart. Är faktiskt lite småsugen på en själv. Deras dåliga rykte här på KS delas ju nästan uteslutande av Rolexfantaster som inte gillar homager på deras ur.
Tack.Den där rootbeer:en är bra vacker!
Och längst till vänster om BB'n är en Borealis Bull Shark.
Nja, knappast trötta. Smutsig affärsidé håller jag till viss del med om men att Rolex inte tillverkar sportstål i större upplagor tycker jag är tråkigt.Kanske för att de är trötta kopior. En smutsig affärside. Ge gärna exempel på dessa andra kopior från andra premiummärken.
För mig är en kopia trött per definition. Samma gäller för re-editions. Oklart hur många sportrolex de gör, de har iaf blivit så heta att många inte säljs till slutkunden direkt.Nja, knappast trötta. Smutsig affärsidé håller jag till viss del med om men att Rolex inte tillverkar sportstål i större upplagor tycker jag är tråkigt.
Cwc har ingen dålig stämpel. Kanske inget premium märke men respekteras på forumet. Eller har kanske Omega härmat? Bara ett exempel. Listan kan bli lång och det vet nog fler än jag.Kanske för att de är trötta kopior. En smutsig affärside. Ge gärna exempel på dessa andra kopior från andra premiummärken.
Den där är gjord efter en militär standard och gjordes på 60-70-talet? Bättre kan du.Cwc har ingen dålig stämpel. Kanske inget premium märke men respekteras på forumet. Eller har kanske Omega härmat? Bara ett exempel. Listan kan bli lång och det vet nog fler än jag.
Den är supertrött, helt i samma liga som Steinhart. Dock kopia på en gammal modell, men fantasilöst.Den här då? Har ju varit på tapeten många gånger och verkar högaktas av dom flesta.
Så cool! Tickar alla mina boxar utom stoleksboxen. BoR med butterflyspänne, så snyggt. Gillar också att 12/3/6/9 har får applied index.
Nu är inte det här någon paket öppnar tråd men man måste ändå få vara en mallgroda ibland. Är numera ägare till en fantastisk Crepas Cayman. Riktigt härlig känsla och en brutal klocka!
Ja, men den verkar ju godtas överallt. Det Bill Yao gör är bra skit, oavsett om det är en homage eller inte verkar ju vara den allmänna uppfattningen.Den är supertrött, helt i samma liga som Steinhart. Dock kopia på en gammal modell, men fantasilöst.
Några till sen får du leta själv .Den där är gjord efter en militär standard och gjordes på 60-70-talet? Bättre kan du.
Squale är ju i samma liga som Steinhart med sin fulsub. Tycker inte Certinan är speciellt lik Omegan. Knappas AT som uppfann de där indexen. Skulle knappast kalla någon av ovanstående stora premiumtillverkare heller.Några till sen får du leta själv .
Konstigt nog så blir det nästan bara debatt på forumet när någon härmar Rolex och inte när andra härmas. Vet inte vad det betyder.
Har svårt att förstå varför Squale valde att göra en Sub-homage. De har ju fina modeller i övrigt och har en historia att anspela på istället för att efterapa den mest populära dykaren i historien.Squale är ju i samma liga som Steinhart med sin fulsub. Tycker inte Certinan är speciellt lik Omegan. Knappas AT som uppfann de där indexen.
Tror tyvärr kopiorna säljer. Lite samma tendens hos många micromärken, kopior på kända dykarur.Har svårt att förstå varför Squale valde att göra en Sub-homage. De har ju fina modeller i övrigt och har en historia att anspela på istället för att efterapa den mest populära dykaren i historien.
Pengar? Och homage-klockorna släpptes väl bara för den asiatiska marknaden om det nu spelar någon roll.Har svårt att förstå varför Squale valde att göra en Sub-homage. De har ju fina modeller i övrigt och har en historia att anspela på istället för att efterapa den mest populära dykaren i historien.
Precis, det finns alltså en ganska stor marknad för homager.Tror tyvärr kopiorna säljer. Lite samma tendens hos många micromärken, kopior på kända dykarur.
Jättetrist.Tror tyvärr kopiorna säljer. Lite samma tendens hos många micromärken, kopior på kända dykarur.
Ja, jag fattar väl det. Men det är tråkigt att de valde den vägen när de har en trevlig historia.Pengar? Och homage-klockorna släpptes väl bara för den asiatiska marknaden om det nu spelar någon roll.
Kanske inte premium som du säger men varken Squale eller Certina har dåligt rykte på forumet. Att du anser att Squale är i samma liga som Steinhart återspeglas inte i resten av forumet.Squale är ju i samma liga som Steinhart med sin fulsub. Tycker inte Certinan är speciellt lik Omegan. Knappas AT som uppfann de där indexen. Skulle knappast kalla någon av ovanstående stora premiumtillverkare heller.
Skulle tro alla du frågar tycker Squales kopia är lika trött som Steinharts.Kanske inte premium som du säger men varken Squale eller Certina har dåligt rykte på forumet. Att du anser att Squale är i samma liga som Steinhart återspeglas inte i resten av forumet.
Ser du inga likheter på Certina och Omega så är det ju upp till dig. Tänker inte debattduellera och fördärva en trevlig tråd och tar därav tillbaka premium uttalandet tidigare.
Alla? Vet du vilken tråd du är i? Skulle nog säga att i den här tråden är det nog inte alls så många som bryr sig så mycket om det.Skulle tro alla du frågar tycker Squales kopia är lika trött som Steinharts.
Förstår inte vad du vill ha sagt, jag likställde två kopior.Alla? Vet du vilken tråd du är i? Skulle nog säga att i den här tråden är det nog inte alls så många som bryr sig så mycket om det.
Edit: Lät lite hårt. Men jag menar att denna tråden är nog mest tolerant mot "trötta kopior"
Ok. Bra.Förstår inte vad du vill ha sagt, jag likställde två kopior.