Nice! Jag gillar den PVD:ade versionen med grön tavla.
En riktig svampplockar-klocka till hösten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Jag gillar den PVD:ade versionen med grön tavla.
Tack! Tänkte inte på skillnaden men nu när du tipsat märker jag att det jag borde ha sagt var: "H-länk som integrerar mot boetten med en första mitt-länk"
Lär sig något nytt varje dag![]()
Jag är ett stort fan av integrerade länkar! Den överlägset skönaste länk jag haft, nära nog alla kategorier är den Constellation som Omega uppfann (or so the story goes - de ville hitta ett sätt att sälja dyrare länkar istället för läderarmband) integrerade länken för/med (ref. 168.047 och 168.046).Jag förstod direkt att det var en klocka med integrerad länk du var ute efter.Har tidigare försökt att använda mina google-kunskaper även gällande detta men har lyckats sisådär.
Sammanfattningsvis kan väl sägas att det finns en del vintage med integrerad länk (nästan alla märken tycks ha någon gammal sån modell) men av det som görs nu så känns det mesta som direkta Genta-designstölder utan större fantasi. Den bästa jag har sett hittills var nog den där E.C.A som någon lade ut en bild på häromdagen. I övrigt tycker jag att det känns skralt om jag nu inte totalt missat några modeller.
Grymt fina modeller! Vilken tror ni är bästa bygget i förhållande till pris av Schaffen, ECA, Spectre och Nodus? ECA verkar rätt mycket dyrare, men otroligt spännande. Schaffen kör SW200 och det är nog ett bra verk, samma som Sinn kör nu för tiden.Schaffen tycker jag är riktigt intressant, kul med lite custom-möjligheter
Svårt att säga, jag skulle tro att det är hyfsat snarlikt. Rena killgissningar dock. Schaffen har jag 0 erfarenhet av, dock vet jag att både Nodus och Spectre har bra QC. Spectre har enligt rykte en kille som ska vara grym på urverksdelen och Nodus har jag följt ett tag på insta och där ger de ett väldigt gott intryck gällande QC.Grymt fina modeller! Vilken tror ni är bästa bygget i förhållande till pris av Schaffen, ECA, Spectre och Nodus? ECA verkar rätt mycket dyrare, men otroligt spännande. Schaffen kör SW200 och det är nog ett bra verk, samma som Sinn kör nu för tiden.
Nodus är klart intressanta, tavlan på den i bilden ovan är grym. Undras hur det går för ECA? De är rätt dyra för ett mikromärke. När man hamnar på runt 10 000 så slåss man plötsligt med etablerade märken.Svårt att säga, jag skulle tro att det är hyfsat snarlikt. Rena killgissningar dock. Schaffen har jag 0 erfarenhet av, dock vet jag att både Nodus och Spectre har bra QC. Spectre har enligt rykte en kille som ska vara grym på urverksdelen och Nodus har jag följt ett tag på insta och där ger de ett väldigt gott intryck gällande QC.
Lite trist med Schaffens snåla 5atm, är nog det enda jag stör mig på där. Är nog positivt för mig dock, då jag ska plugga till hösten och en sådan utgift är det sista jag behöver haha
Jag hittade inget pris?! De är från Belgien så det är lätt att importera iafHittade en klocka som faller mig i smaken:
https://meraud-watches.com
39 mm diameter, 12,5 mm hög, safir-bezel, SP-11. Mums! Lyckas inte bifoga några bilder då kan inte fattade hur man sparar dom från deras hemsida..
Kommer på kickstarter förstod jag det hela som?Jag hittade inget pris?! De är från Belgien så det är lätt att importera iaf
![]()
Fan, en sån där har jag varit sugen på väldigt länge, hur är kvaliteten?Just nu owg med denna (inte länge):
![]()
Jävligt go dock![]()
Imponerad av de som kan vara OWGJust nu owg med denna (inte länge):
![]()
Jävligt go dock![]()
Imponerad av de som kan vara OWG
Snygg dinka iaf!
Fan, en sån där har jag varit sugen på väldigt länge, hur är kvaliteten?
Jag fattade det som att dom kommer att köra via KS när det väl beger sigNär de erbjuder pre-order så står det här:
Thank you!
We’re super excited that you’re interested in ordering one of our timepieces. Unfortunately they are not available yet, so please be patient and subscribe to our email list in order to be the first to receive news about a release date and all the other stuff we are preparing for you.
In order to turn our passion project into a succes we need your help. So go ahead and share our project with your friends!
Ingen länk till Kickstarter vad jag kan se?
Vad blir det härnäst då?Säljer en de två anda samma dags så...
Köper något nytt senast i helgen eller måndagen då semestern börjar så ska nog överleva hehe
Tycker den är grym för under 1.5k. Trevlig på många vis![]()
Vad blir det härnäst då?![]()
Här finns bara kärlek <3Ett inlägg som inte bidrar men jag vill bara tacka för allas länkar och bilder till klockor som jag aldrig hade hittat till själv, så tack!
Känns dessutom som en av de trevligaste trådarna här på forumet.
Tack själv för din medverkan. Det är ju på grund av såna inlägg som du just skrev som bidrar till den här trevliga trådenEtt inlägg som inte bidrar men jag vill bara tacka för allas länkar och bilder till klockor som jag aldrig hade hittat till själv, så tack!
Snyggt! Bull Shark är en av mina favvo hajar.Och så passar jag på att peta in en bild oxå. Från dagens lunch-ställe. Fyrudden i St Annas skärgård.
En trevlig båttur på ca en timme från där jag har lantstället.
Borealis Bull Shark på nato
![]()
Drog iväg ett mail till dom. Initialt pris kommer att ligga på runt 600 euro inklusive frakt. Kickstarter-kampanjen drar igång i oktober.Jag fattade det som att dom kommer att köra via KS när det väl beger sig![]()
Snyggt!Och så passar jag på att peta in en bild oxå. Från dagens lunch-ställe. Fyrudden i St Annas skärgård.
En trevlig båttur på ca en timme från där jag har lantstället.
Borealis Bull Shark på nato
![]()
Ett sånt inlägg bidrar väl i högsta grad för trevnaden här; tack själv och alla andra..Ett inlägg som inte bidrar men jag vill bara tacka för allas länkar och bilder till klockor som jag aldrig hade hittat till själv, så tack!
Hyffsat Polen-inspirerad! Har du rötter däriifrån månne?Jaha, så föll man för frestelsen och gjorde ett nytt spontanköp. Perkele, jag lovade ju sambon att hålla mig tills december åtminstone. Oh well, borde anlända nästa vecka.
![]()
Hyffsat Polen-inspirerad! Har du rötter däriifrån månne?![]()