• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Monk

Panerai
2-Faktor
A13B0D3D-1E1C-437D-BB2B-0ECE5828244F.jpeg
78615F16-CA6F-4203-91C0-71169FFA251F.jpeg
A1CAAADA-FFFF-4C85-9DF5-1A3BEB2027C4.jpeg
Vilket härj det varit i tråden idag. Känts lite som en krigszon nästan. Nu är det väl ändå vapenvila och vi kan skita i det där, vad det än handlat om. Hellre att vi tjafsar om vilken som är den godaste ölen.

Jag vill tillbaka till Norrlands Guld och klockbilder från mina klockbröder. Med det sagt, jag har lagt ned löjligt mycket tid idag på huruvida jag ska lägga ut pengar på Zinex GMT eller ej. En riktig gammal mikropjäs från 2009. Bifogar bilder igen, ni fäller avgörandet! Yes or no?
Cool! Ser riktigt bra ut. Jag vet inte vad Zinex har fått recensioner med jag gillar stilen.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Nice med Traskan. Vad tycker du so far?
Bättre än väntat, finns egentligen bara två förändringar som jag hade velat se och båda gäller länken. Jag hade föredragit en avsmalning av länken ner mot låset och själva klaspen motsvarar inte riktigt kvalitén på resten av klockan, den är lite för bulkig, lite för vass och lite för kantig. Jag verkar dock ha fått ett måndags ex. då jag inte kan trycka tillbaka kronan direkt efter att jag ställt tiden, utan måste försöka hitta rätt position först vilket kan ta ett par bestämda gånger. Har mejlat Jon och väntar på svar :)
 
Senast ändrad:

Monk

Panerai
2-Faktor
Efter mycket om och men så blev den tillslut beställd... Tourby Lawless Diver i 40mm kommer till mitt jobb om en vecka (våga inte skicka hem så att frugan får se till en början)

cache_35302378.jpg


Paketöppning nästa vecka! @Monk
Har du hört något nytt om leveransen? Jag fick intrycket att det var 2-3 veckors leveranstid från Tourby, men det kanske är beroende av modellen? Det skall bli väldigt spännande att höra vad du tycker när klockan kommer.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Yes, sedan vet man såklart inte riktigt hur den är förens man har den i handen, men såg ut som riktiga bilder och fin ytfinish. Uppenbarligen har man rätt utrustning i minst en fabrik för denna typen av boetter/länk. D1 Milano har också fin finish och form. Trevligt när någon anstränger sig för att få en bra produkt.
Är inte jättepigg på Gentastuket i AP/D1, men den dagen D1:s borstningsfinish smyger sig in i fler mikromodeller kommer bli en bra (och fattig) dag för min del :)
 

FOQ

Audemars
Bättre än väntat, finns egentligen bara två förändringar som jag hade velat se och båda gäller länken. Jag hade föredragit en avsmalning av länken ner mot låset och själva klaspen motsvarar inte riktigt kvalitén på resten av klockan, den är lite för bulkig, lite för vass och lite för kantig. Jag verkar dock ha fått ett måndags ex. då jag inte kan trycka tillbaka kronan direkt efter att jag ställt tiden, utan måste försöka hitta rätt position först vilket kan ta ett par bestämda gånger. Har mejlat Jon och väntar på svar :)

Ja, jag hade också samma reflektion just över länken. Hade mått bra av snabbjustering också.

Tyvärr hade jag samma problem med kronan. Helt omöjligt att hitta position. Han löser problem snabb dock!
 
  • Like
Reactions: M26

Lowe92

Cartier
Är lite sugen på att beställa en Borealis Adragada nu när de släpps för pre-order i veckan. Frågan är dock hur mycket påslag VAT innebär? Är det 25% blir det ju en del ändå...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nån här som vet hur Steinharts marknadsidé funkar ? Den überläckra Pan am klockan är ju 'out of stock' men finns fortfarande på sidan. Kan det tolkas som att det i framtiden kan komma fler till salu ??

Edit: Eller ligger de månne bara kvar som teasers ?
 

M26

Rolex
2-Faktor
Är lite sugen på att beställa en Borealis Adragada nu när de släpps för pre-order i veckan. Frågan är dock hur mycket påslag VAT innebär? Är det 25% blir det ju en del ändå...

Yes det är 25% påslag.

Tror faktiskt påslaget är något mindre, det är med EU moms men då klockan skickas från Portugal så är det portugisisk moms som gäller och den är 21% har jag för mig. Hey I take what I can get :D

Nån här som vet hur Steinharts marknadsidé funkar ? Den überläckra Pan am klockan är ju 'out of stock' men finns fortfarande på sidan. Kan det tolkas som att det i framtiden kan komma fler till salu ??

Edit: Eller ligger de månne bara kvar som teasers ?

Det är bara deras 42mm vintage boett som finns i ordinarie katalog och kommer in emellanåt. Anmäl ditt intresse hos Steinhart/Gnomon så får du en notis när den finns att beställa
 

Hawkeye

Cartier
2-Faktor
Jag har haft förmånen att vara med i en passaround gällande D1 MILANO tillsammans med 9st andra.
@Jockinho
@MaBr
@midikem
@DB15
@P.K
@Hawkeye
@parasec
@Eternalis
@Lowe92

Här kommer lite snabb spec;
• 40mm
• 6mm tjock
• Japanskt Quartz
• Mineralglad med blå AR
• 5ATM

Den klocka vi testar levereras på nylonband men den finns även med stållänk som dessutom går att köpa separat.

Nu har jag bara testat klockan i två dagar men tänkte dela med mig av lite intryck under min korta tid med klockan.

Den levereras i en trevlig kartong invirad i presentsnöre. Känns klart som ett trevligt intryck.
Det första jag upplever när jag sätter klockan på armen är att den är lätt, väldigt lätt. Känns nästan lite ömtålig. Detta bör bero på att den är väldigt tunn ( 6mm ).

Nylonbandet är skönt och följsamt och klockan sitter väldigt fint på handleden och glöms ibland bort tackvare vikten och den tunna boetten. Tavlan är fint blå med sunburst effekt och leker fint i solen.

I övrigt lite trist med 5atm, kunde varit en härlig budget sommarklocka om den funkade i badet!

Med det sagt, mina små intryck under dessa dagar är att jag verkligen gillar klockan. Perfekt Grab n Go klocka då det är Quartz, den är snygg även om den delar likheter med en betydligt dyrare storebror.
Finishen är bra i prisklassen med snygg genomarbetad bordtning på boetten.

Jag skulle definitivt bli JÄTTE glad om jag vann klockan i slutet av Passarounden och skulle kunna gå så långt att jag eventuellt köper en på länk ifall jag inte vinner.

Tack till @Jockinho för initiativet och en väl genomförd passaround så här långt.

02F35E51-DC30-4A47-AB0A-3FB76DE4D3DA.jpeg
DDD20CD3-50EA-4090-8C40-09B474A1B650.jpeg
D41A8AF7-483D-4A99-8EB2-032DABA80249.jpeg
29C2E86C-0ACB-4314-9EBA-3FD3561228B5.jpeg
55E48BC0-B573-4350-9338-09862632EEB4.jpeg
AABA79C8-BF34-42B6-B234-3FAF2DF84D1C.jpeg
06424585-0359-4D94-ABAE-021238FB4954.jpeg
310D2152-CCB3-4717-8542-68BB28296D85.jpeg


* Ber om ursäkt ifall texten blivit osammanhängande eller konstig. Skrivit allt via telefonen i väntan på att åka iväg för bronsmatch hos vänner.


Har nu testat denna D1 Milano ett par dagar och finner den välbyggd samt gillar hur tavlan skiftar beroende på ljuset. Med sina 40 mm så tycker jag den är något stor, men är kanske en vanesak. Då den bara är 6mm hög och knappt väger något så märks den knappt på armen.
Överlag så är det en trevlig klocka, jag gillar att det inte är någon sekundvisare och gillar den blå tavlan. Skulle jag efter passarounden inte bli den lycklige ägaren av denna, så skulle jag möjligen köpa en på länk och i 38mm.
DSC00049 (2).JPG
DSC00051.JPG
 

TheRedDevil

Cartier
Tänkte lägga ut lite klockor på K&S snart för att finansiera nya skojiga micros. Tänkte ge heads upp på min budget-Squale om någon är intresserad. Använd en handfull gånger endast, fullset, slutsåld. Tänker lägga upp den för listpris men rabatt utlovas till mikrofans :)

Inte speciellt säljande recension finns här:
https://klocksnack.se/threads/squales-budgetdykare-h1545.115165/
Jag är absolut intresserad! :)

EDIT: jag såg nu att den är 38mm, det är för litet för mig tyvärr :(
 
Topp