• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas ni har en trevlig kväll, skål till @MaBr som avnjuter sin öl i glas!:angel:
IMG_20190927_193551.jpg
;)
PSX_20190927_194307.jpg
 

Husse

Patek
Tyvärr är det ju så, en fin bit torsk kan ju vara hur gott som helst, gillar det mesta från havet men då ska det vara tillagat vet inte hur mycket olika sorters rå och gravad lax man fått prova med åren då farsan var kökschef i bra många år och krögare innan det men nej det går bara inte, annars så kommer nog lax på top 3 av fiskar men då ska den va tillagad. Jäklar vad shysst bezel du hade på din ryss!:)
Tack!
Har en bekant i Norge som brukar bjuda på torsksoppa med räkor och musslor. Kan vara det godaste med fisk jag ätit!
Ryssen blir mer och mer omtyckt. Tackar @FreakyLeo för info som verkligen gjorde klockan intressant :)
 

Acos

Audemars
Tack!
Har en bekant i Norge som brukar bjuda på torsksoppa med räkor och musslor. Kan vara det godaste med fisk jag ätit!
Ryssen blir mer och mer omtyckt. Tackar @FreakyLeo för info som verkligen gjorde klockan intressant :)
Utan att veta vad mer han stoppar i tvekar jag inte en sekund på att det är rikigt bra, dom får ju även tag i lite finare torsk än vad som säljs på Ica här!:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag med tog en öl till maten och tömmer den fortfarande, men glas...? ;) Sen får det bli whiskey då GT tiden börjar avta (går iofs dricka jämt). Det var då väl tusan om man inte skall lyckas få fram några hårstrån på bröstet nån gång... :D
Whisky är en av jordens godaste drycker, på gott och ont :)
image.jpeg

Jag och bror var på Islay sommaren '13
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Stort tack :). Lite kul är att Aerospacen är tillverkad i mars - 2013 men avplastad och utplockad i juli - 2019 så nyskick på den och jag är helnöjd om man säger så. Tuxedo-tavlan är grym.
Den hör väl inte riktigt hemma här i tråden men den bara slank med i bilden på något sätt :D.
Grattis :)

Tycker att tuxedotavlan är den klart bästa också :D

Jag tycker nästan att Aerospacen hör hemma här för det är en bra ”affordable” deal om man ser till begagnatpriserna och vad man får kontra nypriset.

Min säger hej fast det hade varit en väldigt mycket bättre matchning om jag haft kvar din gamla vit-tavlade Hamilton Khaki :p
3AB82025-548B-4614-8949-BB09E31B75DB.jpeg
 

Husse

Patek

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
20190927_130507.jpg

Även här ramlade min Malm Dalton in idag - fast jag fick hämta ut på DHL-ombud, sjysst att du fick personlig leverans! @blackcoffee
Sitter fint (de justerade den till mitt mått före leverans - vilken service!) på armen, lite nättare än mina tidigare dykare som jag vant mig vid under åren (senast Seiko Samurai). Också den första quartzaren på armen sedan tonåren typ. Tänk om den där sekundvisaren med jasplanet på kunde svept snyggt runt urtavlan... Mycket att vänja sig vid, men den är snygg! Fast att kalla den blå vet jag inte, den är så mörkt blå att den i det närmaste ser svart ut...

Fick ikväll chansen att jämföra denna blå mot den svarta... och i många ljus är det mycket liten skillnad, om alls. :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Grattis :)

Tycker att tuxedotavlan är den klart bästa också :D

Jag tycker nästan att Aerospacen hör hemma här för det är en bra ”affordable” deal om man ser till begagnatpriserna och vad man får kontra nypriset.

Min säger hej fast det hade varit en väldigt mycket bättre matchning om jag haft kvar din gamla vit-tavlade Hamilton Khaki :p
3AB82025-548B-4614-8949-BB09E31B75DB.jpeg
Tackar :)! Gillar ditt sätt att tänka där för visst är den affordable i det fallet, utan tvekan :).
Tycker nog din kombo med vit och svart funkar klockrent det också. Två grymma toolwatches är aldrig fel :).
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha knew it:angel:! Men du, vilken rackarns cool klocka dessutom! Bakgrund? Ser ut som den där varit med om ett & annat?
Du känner mig alltför väl när det gäller den saken. :cool:

Tyvärr så har jag inte så mycket mer bakgrund till klockan mer än att det är en Siger Super-Squale som sannolikt är tillverkad någon gång på 60-talet. Länken är inte original utan något från Ebay enligt förra ägaren.

Den mäter 39mm och har 20mm mellan bandhornen så oversize för sin tid. :)
LRM_EXPORT_694224734840432_20190927_211824080.jpeg

LRM_EXPORT_694254611793390_20190927_211853957.jpeg

LRM_EXPORT_694246673286309_20190927_211846018.jpeg

LRM_EXPORT_694246978982091_20190927_211846324.jpeg



Jag med tog en öl till maten och tömmer den fortfarande, men glas...? ;) Sen får det bli whiskey då GT tiden börjar avta (går iofs dricka jämt). Det var då väl tusan om man inte skall lyckas få fram några hårstrån på bröstet nån gång... :D
Man måste dricka öl ur glas, allt annat är ju kriminellt! :eek: GT kan du skriva upp mig på, det är den enda blanddrickan jag dricker men whiskey klarat jag mig utan. :D
 
Topp