• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Meeen vågar jag 39?:happyhappy:
Jag skulle säga att den bärs aningen mindre än tex Squales 40mm case, och mindre än NTH Barracudan du hade.
Men den är bra den där Steinhart 39an. Riktigt bra.
20190523_162154.jpg

:DNågon som vet nåt om Le Jour och specifikt vintage diver modellen? Ser coola ut! Påminner om Oris divers 65 men är 30 atm och inte 10 som Orisen.

http://www.gnomonwatches.com/le-jour-watches/vintage-diver-005

t2PxABRh3KiyRNdPA

https://www.klockgiganten.se/le-jou..._rgF9taRqDkpyQMcwaldDDflnLzsM7U4aAqx1EALw_wcB

Finns också hos Serious Watches i Holland på rea. Momsad och fraktfritt.
Den blå och den svarta var väl hyfsad trevliga.
Den "vita" skriker fake-patina så det svider i ögonen.
Sen börjar man verkligen tröttna på alla dykare med läderband. (Kul att få tillfället att vara grinig gubbe:))
https://www.seriouswatches.com/collections/le-jour/products/le-jour-vintage-diver-lj-vd-004

LJ-VD-004_1a_600x.jpg

Gräslig haha :hilarious:
Den är ju underbar !
Du med! :)

Ja, man blev ju lite förvånad när den började poppa up här hipp som happ. Många som ”råkat köpa den” och säljer oanvänd, självklart till ”marknadspris”, med ett nätt litet påslag. (Obs! Glimten i ögat)

Den är sådär charmigt fulsnygg, på bild! Undrar hur den upplevs? Alla verkar ju ångra sig? :eek:

Jag har en Samsung Gear klocka jag tänkte sälja eftersom den inte används. Var tycker ni jag ska lägga upp den? På vanliga K&S eller i Lifestyle K&S ?

Du med! :)

Ja, man blev ju lite förvånad när den började poppa up här hipp som happ. Många som ”råkat köpa den” och säljer oanvänd, självklart till ”marknadspris”, med ett nätt litet påslag. (Obs! Glimten i ögat)

Den är sådär charmigt fulsnygg, på bild! Undrar hur den upplevs? Alla verkar ju ångra sig? :eek:

Jag gillar själva klockan, jag blir glad av dess lite dova pepsifärg. Länken är snygg, men river loss hårstrån från armen stundtals. Spännet är mycket bra för att ändra storleken på länken snabbt, om än inte så elegant. Samma lösning som min fars ana-digi Moretime-klockor på 80-talet :D

Med det sagt, så testar jag att byta band idag och köra den på ett grått mocka istället. Är förmodligen skönare i minusgraderna också tänker jag. Ser lite skevt ut, som på alla klockor där infästningen för länken är betydligt smalare än boetten.

FA324771-F711-461C-BC3F-35E58868A48F.jpeg
89690C81-4973-46B1-8C48-B68D8C426585.jpeg

Jag gillar själva klockan, jag blir glad av dess lite dova pepsifärg. Länken är snygg, men river loss hårstrån från armen stundtals. Spännet är mycket bra för att ändra storleken på länken snabbt, om än inte så elegant. Samma lösning som min fars ana-digi Moretime-klockor på 80-talet :D

Med det sagt, så testar jag att byta band idag och köra den på ett grått mocka istället. Är förmodligen skönare i minusgraderna också tänker jag. Ser lite skevt ut, som på alla klockor där infästningen för länken är betydligt smalare än boetten.

FA324771-F711-461C-BC3F-35E58868A48F.jpeg
89690C81-4973-46B1-8C48-B68D8C426585.jpeg
Rätt bra matchning ändå. Får erkänna att den är ganska fin. :)

Tillbaka
Topp