Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Meeen vågar jag 39?Sluta larva dig nu @Nicke75 Du vet att ett köp är oundvikligt ändå![]()
39 är ju perfektMeeen vågar jag 39?![]()
Meeen vågar jag 39?![]()
Den är fin i förvaringen och fota om man inte trivsJa. Ingen minns en fegis.
Jag skulle säga att den bärs aningen mindre än tex Squales 40mm case, och mindre än NTH Barracudan du hade.Meeen vågar jag 39?![]()
Älskar när "farsan" dominerar lite i tråden!Sluta larva dig nu @Nicke75 Du vet att ett köp är oundvikligt ändå![]()
klart du vågar! 39-40mm skulle jag säga är de flestas *moderna* storleks-sweetspot.Meeen vågar jag 39?![]()
Gött o höra sen behöver man en torpare av farsan ibland så man fattar.Älskar när "farsan" dominerar lite i tråden!
klart du vågar! 39-40mm skulle jag säga är de flestas *moderna* storleks-sweetspot.
Hur tycker du att spännet funkar, blev det nån "ratcheting clasp" vilket jag antar är en micro justering, liknande glidelock eller något åt det hållet?Kraken är inte alls tokig.
![]()
![]()
Någon som vet nåt om Le Jour och specifikt vintage diver modellen? Ser coola ut! Påminner om Oris divers 65 men är 30 atm och inte 10 som Orisen.
http://www.gnomonwatches.com/le-jour-watches/vintage-diver-005
![]()
https://www.klockgiganten.se/le-jou..._rgF9taRqDkpyQMcwaldDDflnLzsM7U4aAqx1EALw_wcB
Har tyvärr inte provat klockan men däremot flaskanHur tycker du att spännet funkar, blev det nån "ratcheting clasp" vilket jag antar är en micro justering, liknande glidelock eller något åt det hållet?
Den här är (också) grymt trevligHar tyvärr inte provat klockan men däremot flaskan. Har haft en Hamtun H1 och den var grym.
Du med!Gräslig haha
Den är ju underbar !
Inte tokig den där.Den här är (också) grymt trevlig
![]()
Jag får väl kontra med mina speglar då hahaInte tokig den där.
Jag kontrar med denna nytagna bild då.
Smaskens![]()
Fett bra som vi ungdomar sägerJag får väl kontra med mina speglar då haha
![]()
Ah ok, trodde bilden var på ditt exemplarHar tyvärr inte provat klockan men däremot flaskan. Har haft en Hamtun H1 och den var grym.
Tror att man numera bara kan bumpa en annons per dygn, och du bumpade väl din Hamilton igår? Förklarar saken isfTjenare vänner! Nu verkar jag inte kunna bumpa min Paradive annons, men tänkte iaf flagga för att den nu ligger ute till ett trevligt pris![]()
Åh sören. Så länge har jag varit borta alltsåTror att man numera bara kan bumpa en annons per dygn, och du bumpade väl din Hamilton igår? Förklarar saken isf![]()
Har sett flera Apple Watch säljas på vanliga K&S i alla fall, så bör väl funka?Jag har en Samsung Gear klocka jag tänkte sälja eftersom den inte används. Var tycker ni jag ska lägga upp den? På vanliga K&S eller i Lifestyle K&S ?
Du med!
Ja, man blev ju lite förvånad när den började poppa up här hipp som happ. Många som ”råkat köpa den” och säljer oanvänd, självklart till ”marknadspris”, med ett nätt litet påslag. (Obs! Glimten i ögat)
Den är sådär charmigt fulsnygg, på bild! Undrar hur den upplevs? Alla verkar ju ångra sig?![]()
Rätt bra matchning ändå. Får erkänna att den är ganska fin.Jag gillar själva klockan, jag blir glad av dess lite dova pepsifärg. Länken är snygg, men river loss hårstrån från armen stundtals. Spännet är mycket bra för att ändra storleken på länken snabbt, om än inte så elegant. Samma lösning som min fars ana-digi Moretime-klockor på 80-talet
Med det sagt, så testar jag att byta band idag och köra den på ett grått mocka istället. Är förmodligen skönare i minusgraderna också tänker jag. Ser lite skevt ut, som på alla klockor där infästningen för länken är betydligt smalare än boetten.
![]()
![]()