• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_9806.JPG

Helt sjukt hur många gemensamma nämnare det finns utseendemässigt på alla här i tråden, måste hänga ihop med god smak :)

Jag är helpå. Vi tar i mitten av Sverige, Norra Skåne :D.

Låter bra för min del, är nära och bra. :D

Perfekt! 3mil från mig om jag gissar rätt på var du bor ;)

Skåne låter fin fint :)

IMG_4874.JPG

Ett par år sedan :)
(2016)

Stenhårt!

Hagrid har jag hört här i tråden :D Passar bättre rent kroppsmässigt :p

YAFL2d9.jpg

Får väl bidra med en stulen bild på skäggtemat.
Helson Blackbeard. :D

Uj, hög vill-ha-faktor på den :)

Hahha... Allt mitt har hamnat på bröstet. Sämsta personen med turkisk påbrå nånsin. Pappa har dock episk mustasch. Fan.. Vill också
Farsan min var ungrare och hade bra skägg,
morsan var härifrån och hade sämre :D:D
Trodde bra länge att jag ärvt hennes icke-skäggväxt men nu så frodas det :D.
Obligatorisk bild för tråden på hårig och svärtad arm medföljer :D.
ih9s9fZ.jpg

Måste ha...kommer klippa nästa jag ser.
Det är min tredje, så nu ska den stanna!

Började fundera på vilka klockor jag köpt om. Det är flertalet vilket är ganska sjukt. På rak arm har jag köpt följande modeller tre gånger:

Seagull 1963
G-Shock Rangeman
G-Shock 5600BB
Seiko SRPD91 (Save the Ocean)
Tissot LeLocle PM80
Seiko SARB033
Seiko SARB017

Sen är det ännu fler jag ”bara” haft två gånger (än).

Beslutsångest deluxe. Gått back för varje omköp också. Av ovan är det ca hälften som jag behållt den tredje gången, och resten är följaktligen avyttrade. Man blir lite knäpp ibland.

Tack! Haha ja har inte riktigt tålamodet för paket man hinner glömma vad det är innan det anländer
Hahah exakt så var det faktiskt när den kom. Tänkte vafan är det här, jag har väl inte beställt nått från kina?
Bör tilläggas att jag aldrig handlat från wish tidigare och kommer nog inte göra det framöver något mer heller. Men blev faktiskt lite förvånad att den lyser så bra med tanke på att den var ”gratis”.

Förstår det, tar en evighet från wish.
Denna är liknande om inte identisk till den jag har.
https://fyndiq.se/product/8778007-9x-uv-led-smidig-liten-uv-ficklampa/?q=uv ficklampa&search=enter
Jag har också samma modell, köpte från eBay. Skickades från UK. Funkar bra men har inte testat jättemycket. Det blir tokstark lume på de flesta klockor direkt efter man lyst, men det starka ljuset håller inte så länge. Är det pga lumen eller ska man lysa längre?

Farsan min var ungrare och hade bra skägg,
morsan var härifrån och hade sämre :D:D
Trodde bra länge att jag ärvt hennes icke-skäggväxt men nu så frodas det :D.
Obligatorisk bild för tråden på hårig och svärtad arm medföljer :D.
ih9s9fZ.jpg
Min far brukar säga att jag fått min hårväxt från hans fastrar :D brukar tänka på skäggiga damen på cirkus då :D Det är bra lustigt hur generna blir från sina föräldrar.

Jag har också samma modell, köpte från eBay. Skickades från UK. Funkar bra men har inte testat jättemycket. Det blir tokstark lume på de flesta klockor direkt efter man lyst, men det starka ljuset håller inte så länge. Är det pga lumen eller ska man lysa längre?
Jag har faktiskt reagerat på samma sak. Toklyser i 30 sekunder sen dör lumen nästan av helt. Vetej om det är halvkass lumen på klockorna jag testat eller om det har med uvlampan att göra.

Jag har faktiskt reagerat på samma sak. Toklyser i 30 sekunder sen dör lumen nästan av helt. Vetej om det är halvkass lumen på klockorna jag testat eller om det har med uvlampan att göra.
Det är för att man blir lurad tror jag. Hade du bett någon som inte varit halvbländad av den initiala lume-boosten att kolla på klockan efter en minut så hade de nog sagt att den lyser rätt mycket (förutsatt att lumen inte suger eller är gammal såklart). Jag har lyst på klockor och tänkt att de lyser kass efter en stund, sen när man vant ögonen vid mörkret och kollat en timme senare så ser man fortfarande vad klockan är utan problem. :)

Det är för att man blir lurad tror jag. Hade du bett någon som inte varit halvbländad av den initiala lume-boosten att kolla på klockan efter en minut så hade de nog sagt att den lyser rätt mycket (förutsatt att lumen inte suger eller är gammal såklart). Jag har lyst på klockor och tänkt att de lyser kass efter en stund, sen när man vant ögonen vid mörkret och kollat en timme senare så ser man fortfarande vad klockan är utan problem. :)
Så kan det absolut vara. Det är nog den första superlysande halvminuten som gör att den känns lite trött efter en stund.
Bländade mig rätt rejält när jag fått hem lampan och lekte med den första gången, såg typ blått i timmar efteråt :p

Haha, man får passa ögonen. :D Jag tycker att det är orimligt kul att leka med den där ficklampan... :bag:
Haha ja det lär inte vara asbra för ögonen att stirra in i den allt för mycket.
Jag gick runt o lyste här hemma och letade smutsfläckar men hittade faktiskt inte så mycket snusk. Blev typ besviken :D
Vet faktiskt inte vad annars man kan använda den till? Kolla sedlar typ?

Haha ja det lär inte vara asbra för ögonen att stirra in i den allt för mycket.
Jag gick runt o lyste här hemma och letade smutsfläckar men hittade faktiskt inte så mycket snusk. Blev typ besviken :D
Vet faktiskt inte vad annars man kan använda den till? Kolla sedlar typ?
Sedlar,snusk,lume och ladda solpaneler:D

Tillbaka
Topp