Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker dessvärre att Zelos inte riktigt ligger på samma nivå med denna som de tidigare modellerna. Har tappat lite Zelos DNA.Har varit ganska tyst om Zelos kommande 42mm GMT men nu ska den tydligen snart vara på väg, ETA 2893, kommer även att finnas länk som tillägg
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Även Gnomon och Steinhart är i färd med en ny Exclusive, vågar man hoppas på en Vintage GMT i 39mm?
![]()
Yes kikade precis igenom mailet, här är bild för er som inte orkar/vill klicka på länk. 37mm 1195-1295:-Någon som sett Triwas nya "familj" som lanserades idag? Likt klockorna från destruerade vapen är dessa från plaster från havet. Jäkligt roliga och fräcka om ni frågar mig!
https://www.triwa.com/se/page/time-oceans/
Kan förstå varför, får riktiga zombie apokalyps vibbar av denBlev plötsligt sugen på lite rött och mattsvart.
![]()
Kronskydd skall väl inte vara ett problem om det är denna som komma skall fast i 39mmTycker dessvärre att Zelos inte riktigt ligger på samma nivå med denna som de tidigare modellerna. Har tappat lite Zelos DNA.
Vad gäller Steinhart och GNOMON så kan man hoppas. Ser dock ut på bilden som om klockan har kronskydd![]()
Precis min tanke med, skrev det på deras Instagram dessutom. Kanske får bollen i rullning iafÄven Gnomon och Steinhart är i färd med en ny Exclusive, vågar man hoppas på en Vintage GMT i 39mm?
![]()
Det är visserligen sant, my bad. Jag tänkte på dennaKronskydd skall väl inte vara ett problem om det är denna som komma skall fast i 39mm
Edit: Skall jag vara uppriktig så har jag lite svårt för Zelos formspråk, har aldrig klickat med någon av deras modeller utöver Mako tyvärr
![]()
Såg din post på IGPrecis min tanke med, skrev det på deras Instagram dessutom. Kanske får bollen i rullning iaf![]()
Bra där, apokalyps-edition får den hetaKan förstå varför, får riktiga zombie apokalyps vibbar av den![]()
Jag måste bara citera en gammal forummedlem som sade något i stil med:Kommer lägga ut denna SARB035 till försäljning (med länk såklart) och som vanligt så får microfolket heads up först.![]()
![]()
Jag är toknöjd med den från @Feskarn, rekommenderar den.
Tack för input, man kanske ska göra slag i saken och prova ett sånt innan man går och spenderar dyra pengar på de etablerade märkena.Feskarns gummi på min 1545YG, tycker det är riktigt bra.
![]()
![]()
![]()
Jag håller med, den här känns mer som en generisk KS-kampanj som lånat designelememt från Sinn, Gavox m.fl.Tycker dessvärre att Zelos inte riktigt ligger på samma nivå med denna som de tidigare modellerna. Har tappat lite Zelos DNA.
Vad gäller Steinhart och GNOMON så kan man hoppas. Ser dock ut på bilden som om klockan har kronskydd![]()
Jag måste bara citera en gammal forummedlem som sade något i stil med:
'~Det är en underlig hobby man har, att sitta och stirra på håriga mans-armar'![]()
Någon som sett Triwas nya "familj" som lanserades idag? Likt klockorna från destruerade vapen är dessa från plaster från havet. Jäkligt roliga och fräcka om ni frågar mig!
Den var snygg, är du nöjd med den?Back to work efter fem dagars go ledighet. Nth gör det lättare
![]()
Vad är det för märke på den?Jag startade november 2019
Bor i Kalmar men är från Karlskrona och det blir en del svängar med hojen ner till Karlskrona/Ronneby/Karlshamn för de har bästa kebbaben.
Detta är min favorit just nu i samlingen. Köptes efter tips i denna tråden. Kunde varit lite större utan att jag hade känt att den blivit för stor för mina handleder.
![]()
Tack! Jo det måste jag säga att jag är! Tavlan är riktigt trevlig (gilt) och länken bekvämDen var snygg, är du nöjd med den?
Stekigare klocka (som ändå är stilig) får man leta efterFeskarns gummi på min 1545YG, tycker det är riktigt bra.
![]()
![]()
![]()
Initiativet är roligare än klockorna är snygga.Någon som sett Triwas nya "familj" som lanserades idag? Likt klockorna från destruerade vapen är dessa från plaster från havet. Jäkligt roliga och fräcka om ni frågar mig!
Downtown Island. Är det nå action? Är affärer öppna eller är det någon lockdown?![]()
Nere och dräller i centrum![]()
Det påminner om Racoon city, fast utan (synliga) zombiesDowntown Island. Är det nå action? Är affärer öppna eller är det någon lockdown?
Läskigt. Här märks det ju inte efter Sverige inte stängt ner. Jag jobbar inom handeln och det är bra mycket folk i rörelse, även om det såklart är färre än vanligt.Det påminner om Racoon city, fast utan (synliga) zombies![]()