Det är den återutgivna klockan jag äger.Är det där originalet eller en re-issue?
Orignalet har Quartzverk och LED visning.
Min är automatisk och har LCD visning.
Läs mer här
https://www.ablogtowatch.com/hamilton-pulsomatic-watch-for-2010/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är den återutgivna klockan jag äger.Är det där originalet eller en re-issue?
Det är den återutgivna klockan jag äger.
Läs mer här
Tackar ödmjukastFantastisk Seiko-trio! Vad exakt heter den Marathon klockan? Tycker den är supercool.
Edit: Jag tycker bilderna är bra![]()
Har nytt idag!
Ivrigt påhejad av @Equilibrium så slog jag till.
Georg Jensen Quartz. Ingen ”parfymklocka” men kanske en ”designklocka”
Här slipper jag bli påhoppad iallafall!
Ha en härlig lördagskväll!
![]()
Det är den återutgivna klockan jag äger.
Läs mer här
Det är så urspårat. Automatare med digitalt. I like! Varför inte liksom.
Tackar ödmjukast
Det är en JSAR Maple Leaf. Ska väl vara någon LE på 1000st men vet inte om det är så. Finns att köpa ny fortfarande i alla fall. Länk till ett visnings ex som är rabatterad.![]()
Grill check, bira check. Dock glömdes obligatorisk WS vid grillen bort![]()
Hands up alla som drar en grill och en bira idag! Här har ni min klocka för ändamålet. Inte micro. Inte affordable heller. Men snygg
Snyggt! Det är bara att du kör ett handledsskott senare när glöden är sådär perfekt och när du är inne på din 3:e NorrlandsGrill check, bira check. Dock glömdes obligatorisk WS vid grillen bort
![]()
Fantastiskt coolt! Tack för länken
Ja det var "automatic" jag reagerade på.
Hur tufft somhelst!
Tack! Ja det var jumbon som jag misstänkte, lite väl biffiga dimensioner för mig.
Men supercool![]()
Vad blir det till middag?Grill check, bira check. Dock glömdes obligatorisk WS vid grillen bort
![]()
Grillat entrecote med klyftpotatis. Ibland behöver man inte krångla till detVad blir det till middag?
Har du bild på låset?Nej det har jag inte, men det finns ju original GJ läderband att köpa. Jag tycker den gör sig så bra på meshet, klurig (och snygg) lösning de har på låset också
Edit: @Watcharound
Jag letade lite på nätet men hittade inget, fortsätter wallraffa...
![]()
Baksidan av klockan @BoZ80
Helt ’automatisk’ är den strängt taget dock icke.
Det finns ett ackumulatorbatteri i den som laddas upp, lagrar och för över ström till tidsvisningsdelen.
Så meca-Quartz är kanske rätt uttryck.
Låter perfekt..Grillat entrecote med klyftpotatis. Ibland behöver man inte krångla till det![]()
Knep den blåaVar det någon i tråden som knep @CptSlow 's Pagani? Isåfall anmäler jag mitt intresse om den ska flippas![]()
Den andra Paganin hade ju bakelitring som stenhjärtatKnep den blåa.
Gört kommer bli sjukt fin.Jättefin bild! Visar verkligen boettens design!
Funderar på att modda en sådan. Alltså köpa den svarta fast med den ljusblåa urtavlan från den andra 60 atmos:en. Som en present till mig själv med gravering till studenten.
Ja, det gick väldigt fort förutom Scurfan som fortfarande är kvar...Missade helt din annons @CptSlow antar att dom gick fort?![]()
Det är tyvärr under vårt netto, blir inte riktigt klok på Glycine och deras priser. Vill du ha den så köper jag in den och tar smällen själv då vi skall vara billigast, skicka pm så löser jag det. Har tagit upp detta med Glycine och det har med Invicta att göra. De sköter han om märket båda (pga ägarskapet). De har några stora köpare säger de som köper minimum 500 klockor åt gången som sköts av Invicta som lämnar rabatter till dessa inköpare pga kvantitet samt på vissa specialmodeller som de har för stort lager på tillfälligt. Detta är på gång att ändras då Glycine är med på väg tillbaka till att sköta mer och mer själva igenNåt för dej @Zackrissonsur.se att jämföra
Denna för $479 plus moms, frakt och tull, säg $600 = SEK 6000 med en kurs på SEK 10 på $1.
https://drop.com/buy/glycine-airman-vintage-the-chief-automatic-watch?utm_placement=0&referer=R3UMKG&mode=guest_open&utm_campaign=Automated Daily Promotional 2020-04-18&utm_source=SparkPost&utm_medium=email&utm_term=Daily Promotional&utm_content=1587207109966.994762106919565436565465#login
med denna för SEK 12 200 (inkl 40% rabatt!?) hos er...
https://zackrissonsur.se/produkt/airman-40-no1-limited-1000-3/
Likadana klockor står bara Chief på den ena. De säljer andra no 1 som 36 mm och 40 mm för runt samma pris.
EDIT: finns i vitt @Equilibrium om du är sugen...
EDIT2: @Zackrissonsur.se, du kanske skall köpa in några så kan du sälja till bättre pris sen, säg SEK 8000, så gör några på C24 (gissar jag)...
Snyggt! Det var den andra jag fiskade efter dock.Knep den blåa.
Det var den jag var ute efter.Den andra Paganin hade ju bakelitring som stenhjärtat
Fett snyggt.
Valjoux 7750?
Det är mer än jag vet på stuberten...Valjoux 7750?
Riktigt trevlig men been there done that.Den andra Paganin hade ju bakelitring som stenhjärtat
Fett snyggt.
Blir nog såGört kommer bli sjukt fin.
JappValjoux 7750?
Hahaha..Älskar anledningen![]()
Är det en sea dragon du har?Ja, man är bra tokig!!!
Lägger mest upp bilder i mina inlägg. Så nu är jag redo för att lägga upp bilder i:
-Seiko tråden
-Breitling tråden
-Sinn tråden
-Squale tråden
-Zodic tråden
-Timex tråden
-G-Shock tråden
![]()
Men det blir nog bara här ikväll!![]()