Man måste ju börja någonstansJa jag får skaffa mig lite referenser här. Vara med på en byteslördag kanske![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man måste ju börja någonstansJa jag får skaffa mig lite referenser här. Vara med på en byteslördag kanske![]()
Jag har monterat ett Jubilee på min G-02. Då köpte jag bara deras icke-avsedda curved endlinks, vilka funkade bra. Annars är BoR-länken avsedd för just G-02 riktigt grym
Kanske redan är på gång, såg att den var avslutadMan måste ju börja någonstansInte helt omöjligt att klockorna letar sig tillbaka till tråden ändå
![]()
Ja, bör ju vara samma boett till alla G-02-modeller tänker jagGrym! Så det funkar med Boren alltså. Det ör ju ännu bättre!
Japp, är dock inte så svårt. Skruva bort baklocket, ta bort kronan, plocka ur verk med visare och allt. Det är ngt en urmakare fixar på 15-20 min.Nooo. Den var lite trist att ha innanför glaset!Måsta man ur med hela inkråmet för att kirra detta?
![]()
Nej....400 USD....+ import.....Tror det var 1300 eller 1395 som bäst på Kickstartern.
Grönt är långt ifrån min favvofärg men det där var det fräckaste jag har sett på längeTrevlig kväll allihop!
![]()

Ett waffle till himqen?På fredagar får man väll köra dubbelpipigt (hemma)![]()
![]()
![]()
Inte landat helt i vilket band som ska köpas till Himq än, zulu eller velcrozulu (från cns) eller mnband (från tid och ting)...
Ja, bör ju vara samma boett till alla G-02-modeller tänker jag![]()
Vad e priset på näcken?Grattis! Ja man vill gärna ha fler färger. Och den där ytbehandlingen på stålet är bra alltså! Jag har haft min på länk varje dag i en månad och det syns ingenting. Den är som ny fortfarande. Är det någon som lyckats repa sin ännu?
Bild där man ser ytbehandlingen.
![]()
Ps. Pga Traskan ligger det en Näcken och en Squale le på Tradera.
Byta batterier och sånt brukar jag fixa själv, men jag vill inte plocka ut urverk och grejer själv. Får gå och deala med lokala urmakaren, har också nån mer dinka med jox innanför glaset!Japp, är dock inte så svårt. Skruva bort baklocket, ta bort kronan, plocka ur verk med visare och allt. Det är ngt en urmakare fixar på 15-20 min.
Snygg!!!Dagens nykomling. Zodiac Sea Dragon 39mm.
En härligt orange sommarpjäs.
![]()
![]()
Ett waffle till himqen?![]()
Det fixar du, det enda du behöver är typ en tandpetare.Byta batterier och sånt brukar jag fixa själv, men jag vill inte plocka ut urverk och grejer själv. Får gå och deala med lokala urmakaren, har också nån mer dinka med jox innanför glaset!
Enda risken är att man får in ännu mer skit. Hände mig en gångDet fixar du, det enda du behöver är typ en tandpetare.
tog en evighet att få helt rent.Edit: Fel citat, pingar in @Björn BoettDet fixar du, det enda du behöver är typ en tandpetare.
Onekligen men namnet låter som ett preventivmedelDenna va somrig.
![]()
TackarSnygg!!!
Jag kände likadant innan men nu har jag med mig min Fujifilm X100F väldigt ofta. Har Lightroom till mobilen och en kortläsare med usb-c så jag kan lägga över bilderna direkt.Jo, jag vet allt detta. Har haft små kameror med som Canon S90 på sin tid. Och min X-E3 med 27mm-gluggen är inte så stor.. men .. .kameror är ändå nåt jag tar med mig när jag reser, inte i vardagen. Och just nu reser jag inte. Och när jag tar kort blir slutredigering och publicering något som sker veckor eller månader efter att jag tagit korten. Är för gammal för instagramgenerationen.
Bilen av DC-3:an togs på Huvudflygdagen 2016 när flygvapnet firade 90 år. Mycket skoj där men det var lite för trångt och varmt för att jag skulle ta många bra kort. Missade t.ex. slutmanövern med Gripen när fyra gripar kom och åkte isär på ett snyggt sätt *mummel mummel*. Å andra sidan var det säkert tusen bra kameror riktade mot samma del av himlen då.
Härligt! Den är verkligen jättefin, både på bild och i verkligheten. Sen på armen känns det inte som ”jag”. Irro. Sålde den i förrgår. Men det kan vara annat affordabelt på väg in nästa vecka. ^^Uppskattar min sarb mer och mer, det har nog med sommar och sol att göra, de flesta klockorna i lådan kommer ju mer till liv nu.
Hoppas att ni alla härliga klockoholics har en grym fredag!
![]()
Tur att du la till urmakare på slutet.Japp, är dock inte så svårt. Skruva bort baklocket, ta bort kronan, plocka ur verk med visare och allt. Det är ngt en urmakare fixar på 15-20 min.
Trevlig kväll allihop!
![]()
Grönt är min favoritfärg och det ser riktigt bra ut!Uppskattar min sarb mer och mer, det har nog med sommar och sol att göra, de flesta klockorna i lådan kommer ju mer till liv nu.
Hoppas att ni alla härliga klockoholics har en grym fredag!
![]()
Ja, men var helt okej från början också. Bytte klocka med frun nu (som inte orkat ställa tiden) och denna är också riktigt schysst. Kanske inte världens bästa kombination tillsammans med glesortskavaj och sneakers men men...Croco-banden till OTn är lite stelare än de andra banden, men dom ger sig med tiden dom också!