• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nooo. Den var lite trist att ha innanför glaset! :confused: Måsta man ur med hela inkråmet för att kirra detta?
A326D01F-7F23-4DA5-8F37-2D9CBFFD7B8B.jpeg

Ja, bör ju vara samma boett till alla G-02-modeller tänker jag :)

Boetten ser ju onekligen lik ut min G-02. Men den verkar vara borstad på de flesta ytor? BoR är ju blingigt men jag tror Geckota har tre olika länkar att välja på när man beställer. Warrington som man också kan välja verkar vara en jubilee länk och finns både som stål och TT.

Jag har ju äntligen fått rätt länk på min så jag bjuder på en bild

7BE2A52C-8397-4E99-840E-91727481FB33.jpeg

/ P

Grattis! Ja man vill gärna ha fler färger. Och den där ytbehandlingen på stålet är bra alltså! Jag har haft min på länk varje dag i en månad och det syns ingenting. Den är som ny fortfarande. Är det någon som lyckats repa sin ännu?
Bild där man ser ytbehandlingen.
IMG_20200430_161642.jpg

Ps. Pga Traskan ligger det en Näcken och en Squale le på Tradera.
Vad e priset på näcken?

Jo, jag vet allt detta. Har haft små kameror med som Canon S90 på sin tid. Och min X-E3 med 27mm-gluggen är inte så stor.. men .. .kameror är ändå nåt jag tar med mig när jag reser, inte i vardagen. Och just nu reser jag inte. Och när jag tar kort blir slutredigering och publicering något som sker veckor eller månader efter att jag tagit korten. Är för gammal för instagramgenerationen. :)

Bilen av DC-3:an togs på Huvudflygdagen 2016 när flygvapnet firade 90 år. Mycket skoj där men det var lite för trångt och varmt för att jag skulle ta många bra kort. Missade t.ex. slutmanövern med Gripen när fyra gripar kom och åkte isär på ett snyggt sätt *mummel mummel*. Å andra sidan var det säkert tusen bra kameror riktade mot samma del av himlen då.
Jag kände likadant innan men nu har jag med mig min Fujifilm X100F väldigt ofta. Har Lightroom till mobilen och en kortläsare med usb-c så jag kan lägga över bilderna direkt. :)

Typiskt att man ska missa en sån sak. Även om det var 1000 andra som fotograferade så vill man ju ha sina egna bilder.

Uppskattar min sarb mer och mer, det har nog med sommar och sol att göra, de flesta klockorna i lådan kommer ju mer till liv nu.
Hoppas att ni alla härliga klockoholics har en grym fredag!

IMG_20200605_183605.jpg
Härligt! Den är verkligen jättefin, både på bild och i verkligheten. Sen på armen känns det inte som ”jag”. Irro. Sålde den i förrgår. Men det kan vara annat affordabelt på väg in nästa vecka. ^^

Tillbaka
Topp