• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Traska i skogen.
3E730E7A-EA6E-42C6-9611-C795E2C44C57.jpeg

Har du gjort natot själv? Tycker för första gången den ser riktigt bra ut på natot!
Nej, det är ett 22mm som jag gjort om till 18mm lite snabbt, samt tagit bort undre "flärpen" så det blir tunnare på handleden :) blev inte superbra men ville testa för att få en känsla

@Von
@Nilas
På en restaurang som jag var delägare i en gång i tiden skulle vi sätta upp ett ljusinstallationskonstverk i plåt i taket. Vi insåg direkt att det var för blankt och att det behövde rostas.
Kocken ville inte dela med sig av något surt från köket, så det slutade med att vi under ett par veckors tid pissade på plåten som vi lagt ut i gruset på bakgården så fort vi fick tillfälle. Funkade galant.:cool:

Hela den manliga personalstyrkan var involverad. Det är teambuilding det!
Hänger fortfarande kvar i taket i matsalen 20 år senare...:D

Testar dagens nykomling. Grymt nöjd.
Stort tack @TerryTee för en trevlig bytesaffär :).
Förresten sa jag att jag var grymt nöjd? :D
Nu lite bilder.
kbaHekU.jpg
JlJ2242.jpg
65ui1wC.jpg

Alltså va fan den var ju min efter :D
Grymma bilder! Jag är rätt nöjd nu ändå med antalet ”bjässar” i lådan så blir nog en 40mm bronspilot nästa gång för mig, sugen på brons iaf efter era senaste @TerryTee och Nilas :)

Men kvalitén på gamma är sjukt bra. Blev det byte mot certinan eller vad rök?

Senast ändrad:
Jag beställde förövrigt ett velcro diver från cns idag, någon som testat dem? Ska ha till min Himq (plus ett extra Nato till Ventus med) och tänker det borde bli bra :pompus:
FB25A1C0-1B1E-4A85-B001-9FB5BAA0F7A1.jpeg

Vägde den förövrigt på länken förut, 205g, inser nu varför den kändes tung så skönt slippa den :D

Senast ändrad:
@Von
@Nilas
På en restaurang som jag var delägare i en gång i tiden skulle vi sätta upp ett ljusinstallationonstverk i plåt i taket. Vi insåg direkt att det var för blankt och att det behövde rostas.
Kocken ville inte dela med sig av något surt från köket, så det slutade med att vi under ett par veckors tid pissade på plåten som vi lagt ut i gruset på bakgården så fort vi fick tillfälle. Funkade galant.:cool:

Hela den manliga personalstyrkan var involverad. Det är teambuilding det!
Hänger fortfarande kvar i taket i matsalen 20 år senare...:D
Jajjemän, en gammal beprövad metod, kan inte bli mer genuint "äkta" än så :cigar:

Tillbaka
Topp