• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Arvis

Cartier
2-Faktor
Var och en får ta ställning till vad man vill vara med och stötta. Man kan ju inte klandra någon som är opåläst, men om man känner till vad dom ställt till med och ändå handlar så får man nog vara beredd på att försvara sitt val om man bjuder hem mig på ett glas bubbelvatten.:)
Inte lätt att göra rätt alla gånger. Hade totalt missat hela allt i hopa! Var tvungen att uppdatera lite snabbt.
Agenturen i Norden ägdes alltså av ett företag grundat av Ian Wachtmeister! Köpte dock prylen efter 2014 då de faktiskt stängde fabriken på Västbanken (men före 2019 då de öppnade i Gaza).
Får bli en Aarke. Åtminstone svensk design även om den inte tillverkas här.
Man vill ju inte behöva försvara sig när [Bobo] kommer på besök. :nailbiting:
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Justerar du då när handleden sväller eller? Låter bra för det som satt löst imorse sitter nu på gränsen till för tight. Den skramlar inte?
Exakt! Perfekt nu i sommartid :)
Det förra hade jag i några månader, inget skrammel men säkerhetsbygeln eller vad man ska kalla den blev lite glapp med tiden.
Enda jag kan anmärka på men kanske inte helt oväntat med tanke på prislappen.
Jag ”klämde” ihop det en uns så blev det tajt igen :)
 

[Bobo]

Rolex
Inte lätt att göra rätt alla gånger. Hade totalt missat hela allt i hopa! Var tvungen att uppdatera lite snabbt.
Agenturen i Norden ägdes alltså av ett företag grundat av Ian Wachtmeister! Köpte dock prylen efter 2014 då de faktiskt stängde fabriken på Västbanken (men före 2019 då de öppnade i Gaza).
Får bli en Aarke. Åtminstone svensk design även om den inte tillverkas här.
Man vill ju inte behöva försvara sig när [Bobo] kommer på besök. :nailbiting:
Känner mig mest smutsig efter kvällens fäktande. Känns som att det solkade ner tråden mer än det gav.
Jag hänger nog upp svärdet permanent nu tror jag. Nästa gång kommer jag hänvisa till den här snubben. ->:pompus:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Känner mig mest smutsig efter kvällens fäktande. Känns som att det solkade ner tråden mer än det gav.
Jag hänger nog upp svärdet permanent nu tror jag. Nästa gång kommer jag hänvisa till den här snubben. ->:pompus:
Det är lugnt! Vi har alla saker vi brinner för och ibland tar man i från tårna :happyhappy: Jag tycker det är gött att ni har svar på tal när dessa dryga individer ska in och spela Allan Brallan. Så jäkla onödigt. Vi är väl inte inne i andra trådar och hånar deras val? (Hoppas jag) Nej, låt oss ha vår gemenskap och passar det inte så skrolla vidare och glöm det du såg. Hur svårt ska det va? Vuxna människor som beter sig som barn. Värsta sorten om ni frågar mig...
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Det är lugnt! Vi har alla saker vi brinner för och ibland tar man i från tårna :happyhappy: Jag tycker det är gött att ni har svar på tal när dessa dryga individer ska in och spela Allan Brallan. Så jäkla onödigt. Vi är väl inte inne i andra trådar och hånar deras val? (Hoppas jag) Nej, låt oss ha vår gemenskap och passar det inte så skrolla vidare och glöm det du såg. Hur svårt ska det va? Vuxna människor som beter sig som barn. Värsta sorten om ni frågar mig...
Brallan? :confused:;)
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Ja fi fan! Är 39 och yngsta är 8år. Rätt nöjd så faktiskt :D Hade nog inte orkat med en till nu :p
Här kan vi snacka argument också.
Jag: nu måste du sova lillen.
Lillen: nä, jag vill inte sova.
Jag: (efter många om och men) försöker du inte sova nu så går jag ut.
Lillen: jag med. Och så går han ut och sätter sig under matsalsbordet och leker :hilarious:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack Mogge Moggelito :happyhappy:
Men så bra är jag inte :hilarious: :heart:
Screenshot_20200708_003526.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ser att @MaBr och @FreakyLeo roar sig. Här hemma är det Borderlands 3 som spinner i maskinen.

EE91D685-57B5-4D92-B298-571CEFAC422C.jpeg
Lite stiltje på spelfronten för tillfället (och jävligt dåligt med tid :shifty:) men ser fram emot att få stifta bekantskap med Mæds och leka brevbärare nästa vecka. Kul med fler gamers i tråden. :)
death-stranding-review-2-1536x864.jpg

death-stranding-review-118-1536x864.jpg


Det är också riktigt kul att se hur spel har blivit mer av en socialt accepterad kulturform med åren och numera kan vara riktigt påkostade produktioner med skådespelare som Mads Mikkelsen, Keanu Reeves, Ellen Page m.fl.

Fun fact: Spelbranschen omsätter idag mer pengar än film- och musikbranschen kombinerat, förmodligen till stor del av värdelösa mobilspel men ändå. :D GTA V var dessutom världens mest inkomstbringande underhållningstitel genom tiderna med en miljard dollar (!) under de tre första dagarna även om rekordet nu verkar ha brädats av den senaste Avengersfilmen.
 

Kreacon

Audemars
Här kan vi snacka argument också.
Jag: nu måste du sova lillen.
Lillen: nä, jag vill inte sova.
Jag: (efter många om och men) försöker du inte sova nu så går jag ut.
Lillen: jag med. Och så går han ut och sätter sig under matsalsbordet och leker :hilarious:
Det där känner jag inte riktigt igen.
Jag är jättebra på att lägga småttingarna, jag somnar efter 2,5 minuter med boken i nyllet. :banghead:
 

[Bobo]

Rolex
Inatt landade mina meshband i brevlådan.:)
IMG_20200708_075953.jpg
IMG_20200708_080051.jpg
IMG_20200708_080253.jpg

Hur rackiga kan dom vara för 170 spänn?
Ganska, visade det sig.o_O

Dom är vääääldigt lätta. Lika grova som på Sharkmastern, men mycket lättare. Känns nästan som alujumjum...

Nu ska skiten iallafall patineras på ett eller annat sätt för att matcha pisslavan.
Återkommer i ämnet.:)
 

Hans Beck

Cartier
Jag vill byta spänne på Invictan till ett ”glidelock” men originalspännet är nitat i ena änden så jag behöver en likadan bit som sitter i andra änden.
Den inringade på bilden nedan.
76DD0D5E-8C4C-4397-9F1E-3DFC884DF7E2.jpeg


Jag har redan haft kontakt med Invicta och de säljer inte delen löst, har inte fått in kompletta länkar i lager ännu och kan inte ge svar på vad en sådan kommer kosta när den väl finns tillgänglig :(

Har scannat av Tradera men hittar ingen länk med solida länkbitar plus friktionsstift, hittar bara vikta...
Funderat på Tid & ting från @Hans Beck men läste någonstans att de har skruvade länkbitar :/
Länkbitarna är skruvade, men stift håller lås mm på plats. Osäker på om jag förstår dig. Du kan alltid beställa, och kolla om det kan funka innan du tar av skyddsplast. Så är det ok med retur om du inte tror det funkar
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Länkbitarna är skruvade, men stift håller lås mm på plats. Osäker på om jag förstår dig. Du kan alltid beställa, och kolla om det kan funka innan du tar av skyddsplast. Så är det ok med retur om du inte tror det funkar
Jag var sjukt nära att klicka hem ett igår men så såg jag att 20mm oyster har 17mm spänne så det sket sig ju iaf!
 
Topp