• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Hur kunde jag glömma bronsdag!
207A81FD-312E-4D7C-BA26-4D66E0BA789D.jpeg
Fint läder!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hehe detta är en av de som kommer hållas hårt på, den bär min yngsta grabbs födelseår och därav untouchable tyvärr :).......som 5 andra klockor :facepalm:


Helt rätt, dessa två har dessutom ett ovärderligt emotionellt värde för mig och med den otroligt låga produktionsupplagan av endast 10ex så skulle det praktiskt taget vara omöjligt för mig att hitta en ny :)


:angel:


Tack! Ja, jag har nog på mig dom alldeles för sällan, fördelen med det dock är att varje gång blir som första gången :D


Tackar! Ska försöka blir lite bättre på det :)


Vad roligt, hoppas dom hittar hit till vår eminenta tråd också. Tror dom skulle känna sig som hemma på direkten :)
Är dykar-Squale limiterad till 10 ex, bajs...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tråd-lingo

Bronsdag- Onsdag, bronsklocka.
Byteslördag- Lördag, rotering av samlingen mer än välkommen.
Gillestugan- Micro/affordable tråden.
Glesbygdskavaj- Fiberpäls.
Kjesuls syndrom- GMT vridring som bara går att vrida motsols.
Köööööööp!- Vänlig anmodan om köp.
Lattjolajbanlådan- En för föremålet ej avsedd låda där man ändå trycker ned samlingen.
Legoklockan- Bulova precision kronograf.
Lenny pose - Händerna bakom nacken i avslappnad stil.
Narkotikajeans- Röda mys-adidasbrallor.
Pisspatina - Urinbehandlad bronsklocka.
Plagiattisdag- Tisdag, fritt fram för plagiat.
Skvalle- Squale
Super affordable deluxe- Självförklarande.
Very good enough- Helnöjd.
Villhöver - Kombination av ’vill ha’ och ’behöver’ som ofta leder till köööööööp!

Vad har vi mer gubbar ?
 
Senast ändrad:

M26

Rolex
2-Faktor
Är dykar Squale limiterad till 10 ex, bajs...
Den var aldrig uttalat limiterad till 10 ex. men innan jag köpte min så mejlade jag och frågade och fick till svar " Very limited quantity, not more than 10 pieces" men en guld Squale lär väl vara ganska limiterad av sin natur tänker jag, Corallon står det dock klart och tydligt är Limited Edition och längst ner i beskrivningen även "Corallo Chronografo is most probably a welcome flash of precious metal dive watch for your wrist. Oh, did we mention Squale only manage to have these remaining 10 New Old Stock pieces available?"
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den var aldrig uttalat limiterad till 10 ex. men innan jag köpte min så mejlade jag och frågade och fick till svar " Very limited quantity, not more than 10 pieces" men en guld Squale lär väl vara ganska limiterad av sin natur tänker jag, Corallon står det dock klart och tydligt är Limited Edition och längst ner i beskrivningen även "Corallo Chronografo is most probably a welcome flash of precious metal dive watch for your wrist. Oh, did we mention Squale only manage to have these remaining 10 New Old Stock pieces available?"
Najs för dig iallafall :)
Jag kommer nog aldrig spela i de divisionerna iallafall. Den är väldigt fin :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Dom har inte sparat på krutet precis.
Mycket detaljerat lås trots storleken som är mikro. Både borstat och polerat på denna lilla yta och riktigt skarp text. Mycket bra gjort på en klocka i denna prisklassen. Dock inte förvånad, bra skit det här :). Ett sånt här case brukar andra ta minst 50' för, say no more, say no more :D.
VBdXXN2.jpg
 

steelie

Breitling
Jag har en Victorinox Kronograf av en lite äldre modell (vi snackar 5-6 år) och den långa sekundvisaren som man tar tid med har stannat.
Man kan se att den kämpar och rör sig lite om man försöker ställa om den men ingen tur. Kan man skruva upp den och fixa till den eller måste den till urmakare?

Sen så har jag en Glycine Combat Sub här från forumet från 2014 där gängan där man skruvar in kronan är kass så den måste göras om, får inte ens kontakt med Glycine (aka Invicta), är det ens lönt att bråka? Finns det nåt jag kan göra med stackarn, typ flytta urverket eller nåt?
 
Senast ändrad:
Topp