• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är verkligen en klocka jag kan rekommendera, är riktigt nöjd med den. Har haft den sen februari förra året så inget nyköp. :) Jag tycker att detaljen med dörren är väldigt kul och framför allt blir klockan mycket snyggare med den.

Får väl fixa det då... :sorry: Stämmer bra det och den exakta benämningen på den är Mondaine stop2go Gottardo 2016. Släpptes i 2016 exemplar år 2016 när den nya tunneln öppnades. :D Är också en sån här fin emaljerad (?) bild på baksidan.
IMG_9572.jpg
Ja riktigt snygg, ska se om jag kan få fatt på en :)

Stort tack :). Ja finishen på denna gör nog ingen besviken. Känns lite som dom har överträffat sig själva med dessa och då är ju deras andra modeller grymma dom med. Tavlan är magisk och svår att få fram i sin fulla rätt i bild. Lite kul att marmortavlorna är unika på varje klocka. Bytte i sista sekund från svart mop för jag hade inget vitt i lådan. Ångrar mig absolut inte men en svart som komplement till denna.... :D. Ser med spänning fram emot bilder på din svarta mop. Tror du får den imorgon om min känsla är rätt :). Bjussar på ett par wristshots till.
v2cQcLw.jpg
BdlMMbJ.jpg
Jävlar alltså! Ser bra ut. Vilket material är tavlan gjord av? Är det stål som är målat/behandlat eller?

Det är verkligen en klocka jag kan rekommendera, är riktigt nöjd med den. Har haft den sen februari förra året så inget nyköp. :) Jag tycker att detaljen med dörren är väldigt kul och framför allt blir klockan mycket snyggare med den.

Får väl fixa det då... :sorry: Stämmer bra det och den exakta benämningen på den är Mondaine stop2go Gottardo 2016. Släpptes i 2016 exemplar år 2016 när den nya tunneln öppnades. :D Är också en sån här fin emaljerad (?) bild på baksidan.
IMG_9572.jpg
Den är så sjukt läcker den där :)

022502EC-48F0-4CE5-B3E2-94C21B63C1E0.jpeg
Det är så att jag fyller 45 om 3 veckor.
Tänkte köpa mig en present nåja skyller på det iallafall.
Fastnat för Zelos Horizons eller Thresher.
Skriv gärna vilken du tycker och färgval om ork finns.
8A48292C-09A8-4E2D-B700-E0D3FAB56737.jpeg
EDEEE72C-1979-43DC-B695-589A6D1BDFFC.jpeg
A90878ED-4794-4F75-A39E-7CB3A8939DE5.jpeg
083ADE02-ACEF-4EAF-9EA2-BCD01AB10F9E.jpeg
Tycker den första Thresher såg grym ut!

Ps I am right behind ya, jag fyller 45 år den 16 augusti. Jag hakar på det där med att unna sig nåt, men frågan är vilken klocka man ska satsa på

Jag vet inte om det är sant, men den smakar fränt av ammoniak. Tänk dig lukten av en fullproppad kissblöja som legat i gassande sol i ett par timmar. Ungefär så :)

Det och Grönländska Kiviak!
"Kiviak
Fågelspäckat sälskinn
Från Grönland kommer en av de mer ekivoka rätter vi har stött på. Den traditionella anrättningen består av fermenterade alkor (fågeln) som stoppas in i ett sälskinn som töms på så mycket syre som möjligt och sedan sys ihop, en form av "säl vide" om man får skoja till det lite. Det fyllda sälskinnet göms sedan under ett stenröse med en stor sten på toppen för att hålla vilda djur och luft borta. Smaken av de fermenterade fåglarna sägs sedan påminna om stark Gorgonzola. "

https://ng.se/artiklar/varldens-konstigaste-matratter

Din Squale-krono: när ska du sälja den och kommer jag att få den väldigt billigt? ;)
Hehe detta är en av de som kommer hållas hårt på, den bär min yngsta grabbs födelseår och därav untouchable tyvärr :).......som 5 andra klockor :facepalm:

Den är i solid guld och limiterad utgåva. Kommer inte bli billigt. ;)
Helt rätt, dessa två har dessutom ett ovärderligt emotionellt värde för mig och med den otroligt låga produktionsupplagan av endast 10ex så skulle det praktiskt taget vara omöjligt för mig att hitta en ny :)

:woot::snaphappy:

.... man kan inte se för många bilder av dem där skönheterna
:angel:

Dom där får man se allt för sällan! :snaphappy: :)
Tack! Ja, jag har nog på mig dom alldeles för sällan, fördelen med det dock är att varje gång blir som första gången :D

Visa dom gärna varje dag.
Dessa två tillsammans är bara så oslagbart underbara!
Tackar! Ska försöka blir lite bättre på det :)

Brorsans nya. Har nog smittat dom flesta i släkten med min klockpest.

5D8D7C9D-E61B-4121-A805-8D181C0DAF30.jpeg

AE662944-F93A-46EF-9640-43607990CEAF.jpeg
Vad roligt, hoppas dom hittar hit till vår eminenta tråd också. Tror dom skulle känna sig som hemma på direkten :)

Tillbaka
Topp