• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Den är sååå bra! Hade kunnat ha min hela tiden men tvingar mig själv att använda de andra klockorna med :bag:

Såg att du redan fått svar men citerar ändå :)
Jag har PostNord appen, väntar aldrig på avin. Ger de 4 sista på OCR och visar leg. Sen skriver de ut en lapp som jag signerar. Klart :)
"Bajbild" idag :bag::p
IMG_20200717_133845.jpg
Jag visar alltid QR koden i appen (digital avi tror jag de kallar det) som de scannar, på tex skicka lätt behöver man inte ens visa leg då :)
Det behöver jag iofs inte på rek heller numera, antar att det går under stammiskoden ”känd identitet” :p
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Nope, har inte fungerat på rek de gångerna jag råkat ut för det. Vet inte om det beror på att paketen varit från utlandet. Andra gånger har jag kunnat men tror inte att det var rek i den klassiska bemärkelsen utan typ paket från zalando eller liknande.
Ok kanske är så med utlandpost har glömt plånkan några gånger då har det funnits en QR kod och stått signera med BankID.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag visar alltid QR koden i appen (digital avi tror jag de kallar det) som de scannar, på tex skicka lätt behöver man inte ens visa leg då :)
Det behöver jag iofs inte på rek heller numera, antar att det går under stammiskoden ”känd identitet” :p
Stammis var det ja :hilarious: Där jag hämtar är det olika personal som tur är. Som förra veckan var jag där 4 dagar i streck :p och någon gång 2ggr samma dag :D
 

Herr Gås

Banned
Nu har jag läst ikapp äntligen, fick för mig att lägga ut Squale Pepsin igår för att sponsra mitt första icke affordable köp och blev fullkomligt spammad med PM av folk som ville köpa. Snabbast var dock en trådmedlem som knep den 14 minuter efter uppladdad annons. :cool:

På sistone har jag köpt och sålt vidare klockor för att stilla ruset likt en sprutnarkoman. Suget stillas dock inte så denna gången fick man helt enkelt öppna plånboken och inse att jag inte blir nöjd med något "very good enough". Jag vill ha en Breitling Colt 41 lika mycket nu som för 5 år sedan när jag började med hobbyn.

Betalade då den nya klockan imorse, säljaren skickade vid 13 och DHL har en ETA på måndag redan. Här går det undan :eek:

15557420-3fui3h9jfj56z7dw0itqdav0-Zoom.jpg



upload_2020-7-17_14-10-13.png
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Nu har jag läst ikapp äntligen, fick för mig att lägga ut Squale Pepsin igår för att sponsra mitt första icke affordable köp och blev fullkomligt spammad med PM av folk som ville köpa. Snabbast var dock en trådmedlem som knep den 14 minuter efter uppladdad annons. :cool:

På sistone har jag köpt och sålt vidare klockor för att stilla ruset likt en sprutnarkoman. Suget stillas dock inte så denna gången fick man helt enkelt öppna plånboken och inse att jag inte blir nöjd med något "very good enough". Jag vill ha en Breitling Colt 41 lika mycket nu som för 5 år sedan när jag började med hobbyn.

Betalade då den nya klockan imorse, säljaren skickade vid 13 och DHL har en ETA på måndag redan. Här går det undan :eek:

15557420-3fui3h9jfj56z7dw0itqdav0-Zoom.jpg



upload_2020-7-17_14-10-13.png
Snyggt jag saknar min som fasen,och de har skjutit rejält i pris.
2A92399F-EC74-408F-91ED-B68BEA5A147F.jpeg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag läst ikapp äntligen, fick för mig att lägga ut Squale Pepsin igår för att sponsra mitt första icke affordable köp och blev fullkomligt spammad med PM av folk som ville köpa. Snabbast var dock en trådmedlem som knep den 14 minuter efter uppladdad annons. :cool:

På sistone har jag köpt och sålt vidare klockor för att stilla ruset likt en sprutnarkoman. Suget stillas dock inte så denna gången fick man helt enkelt öppna plånboken och inse att jag inte blir nöjd med något "very good enough". Jag vill ha en Breitling Colt 41 lika mycket nu som för 5 år sedan när jag började med hobbyn.

Betalade då den nya klockan imorse, säljaren skickade vid 13 och DHL har en ETA på måndag redan. Här går det undan :eek:

15557420-3fui3h9jfj56z7dw0itqdav0-Zoom.jpg



upload_2020-7-17_14-10-13.png
Bra val! Har gjort en lång resa med allt möjligt fram till jag hittade en fin, fullset T/T Chronomat jag viljat ha sedan många år tillbaka. Sen kan man spara ihop till lite annat att byta runt med :)

Ber om ursäkt för OT bild.
IMG_20200612_190106.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nu har jag läst ikapp äntligen, fick för mig att lägga ut Squale Pepsin igår för att sponsra mitt första icke affordable köp och blev fullkomligt spammad med PM av folk som ville köpa. Snabbast var dock en trådmedlem som knep den 14 minuter efter uppladdad annons. :cool:

På sistone har jag köpt och sålt vidare klockor för att stilla ruset likt en sprutnarkoman. Suget stillas dock inte så denna gången fick man helt enkelt öppna plånboken och inse att jag inte blir nöjd med något "very good enough". Jag vill ha en Breitling Colt 41 lika mycket nu som för 5 år sedan när jag började med hobbyn.

Betalade då den nya klockan imorse, säljaren skickade vid 13 och DHL har en ETA på måndag redan. Här går det undan :eek:

15557420-3fui3h9jfj56z7dw0itqdav0-Zoom.jpg



upload_2020-7-17_14-10-13.png
Gratulerar till din Grail :) Hoppas den blir som du tänker dig :)
 

Herr Gås

Banned
Snyggt jag saknar min som fasen,och de har skjutit rejält i pris.
2A92399F-EC74-408F-91ED-B68BEA5A147F.jpeg
Vet ärligt talat inte vad de kostat tidigare men jämfört med många andra märken är den ändå hyfsat affordable. Betalade 22' för en oanvänd 2019 modell genom Chrono24.

Avbokade min Ginault Ocean Rover 2 i samma veva. Börjar tänka mer som @thewordfox sa igår "köper bara klockor jag tänkt behålla". :)

Bra val! Har gjort en lång resa med allt möjligt fram till jag hittade en fin, fullset T/T Chronomat jag viljat ha sedan många år tillbaka. Sen kan man spara ihop till lite annat att byta runt med :)

Ber om ursäkt för OT bild.
IMG_20200612_190106.jpg

Gratulerar till din Grail :) Hoppas den blir som du tänker dig :)

Tack grabbar! Hoppas jag med, inte fått den än men allt verkar legit.

Jo i sinom tid kan man börja flippa och prova mikroklockor igen, nu är budgeten spräckt för resten av året tror jag.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Bra val! Har gjort en lång resa med allt möjligt fram till jag hittade en fin, fullset T/T Chronomat jag viljat ha sedan många år tillbaka. Sen kan man spara ihop till lite annat att byta runt med :)

Ber om ursäkt för OT bild.
IMG_20200612_190106.jpg
Finns inget OT i denna tråd. Det handlar om så mkt annat än att bara "visa upp" sin klocka för oss :) Och som jag sagt innan så uppskattar jag att få se alla era klockor, dyra, billiga, micro eller vad det än är :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Vet ärligt talat inte vad de kostat tidigare men jämfört med många andra märken är den ändå hyfsat affordable. Betalade 22' för en oanvänd 2019 modell genom Chrono24.

Avbokade min Ginault Ocean Rover 2 i samma veva. Börjar tänka mer som @thewordfox sa igår "köper bara klockor jag tänkt behålla". :)





Tack grabbar! Hoppas jag med, inte fått den än men allt verkar legit.

Jo i sinom tid kan man börja flippa och prova mikroklockor igen, nu är budgeten spräckt för resten av året tror jag.
Har jag med trott ett par gånger :D Men det går rätt snabbt att spara ihop till affordables ;)
 
Topp