• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Läser om hur @Equilibrium bor; poetiskt! :happyhappy:
PSX_20200819_210358.jpg
 

[Bobo]

Rolex
Även fast jag fuckade upp slutresultatet och tvingades börja om med den långa delen så slänger jag upp några bilder på #12 som jag just nu bygger åt @KlockTotte .:)
IMG_20200819_191358.jpg
IMG_20200819_191403.jpg
IMG_20200819_191416.jpg

Efter det ni ser på bilderna ovan gick det åt helvete.
Hålen blev sneda och ojämnt utspridda, så jag får fortsätta imorgon igen när det blir ljust.o_O
Har redan klippt till och vikt en ny tunga, men det hann bli mörkt innan jag hann skära ut skinnet till baksidan och limma ihop allt...
Tänk om man bodde i ett hus med lampor i...:sorry:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Även fast jag fuckade upp slutresultatet och tvingades börja om med den långa delen så slänger jag upp några bilder på #12 som jag just nu bygger åt @KlockTotte .:)
IMG_20200819_191358.jpg
IMG_20200819_191403.jpg
IMG_20200819_191416.jpg

Efter det ni ser på bilderna ovan gick det åt helvete.
Hålen blev sneda och ojämnt utspridda, så jag får fortsätta imorgon igen när det blir ljust.o_O
Har redan klippt till och vikt en ny tunga, men det hann bli mörkt innan jag hann skära ut skinnet till baksidan och limma ihop allt...
Tänk om man bodde i ett hus med lampor i...:sorry:
Riktigt grymt jobbat. Snyggt-deluxe är inte en överdrift :).
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Även fast jag fuckade upp slutresultatet och tvingades börja om med den långa delen så slänger jag upp några bilder på #12 som jag just nu bygger åt @KlockTotte .:)
IMG_20200819_191358.jpg
IMG_20200819_191403.jpg
IMG_20200819_191416.jpg

Efter det ni ser på bilderna ovan gick det åt helvete.
Hålen blev sneda och ojämnt utspridda, så jag får fortsätta imorgon igen när det blir ljust.o_O
Har redan klippt till och vikt en ny tunga, men det hann bli mörkt innan jag hann skära ut skinnet till baksidan och limma ihop allt...
Tänk om man bodde i ett hus med lampor i...:sorry:
Det kommer att bli riktigt bra det där :) Du får investera i lite bra arbetsbelysning master Bobo :happyhappy:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nja, han har säkert fel ;)
Säger bara att det finns en enorm svart marknad för replikor som typ ingen kan se skillnad på äkta vara. Alltså inga 1500kr klockor, snarare 10-20k klassen och uppåt. Har sett flera sidor som man kan "specialbeställa". Som du säger, olagligt...jag har aldrig sagt nåt, hej då :D

Edit: Det är bara vi, folk med mycket stålar vill helst inte skylta med det
Vi börjar kanske närma oss gränsen för vad som är OK att diskutera här på forumet men jag vill bara passa på att varna för att det på senare tid har cirkulerat så kallade super clones i flera svenska klockgrupper på Facebook. Precis som ni är inne på och som namnet antyder så är de skrämmande lika den äkta varan så var försiktiga där ute. :nailbiting:
Dagens fråga: någon som vet om Flens ostproduktion? Äre något att hänga i granen?
Nej, inte längre. Kvaliteten har försämrats avsevärt och p.g.a. de ekonomiska följderna av COVID19 så är de nere på sina bara knän. I ett försök att rädda upp situationen så har de tokhöjt priserna och försöker att suga ur oss kunder så mycket som möjligt. De har dessutom en väldigt salt eftersmak samt att ostarna luktar illa och är lite kladdiga om man inte är noga med att skölja dem ordentligt innan man stoppar dem i munnen och jag tycker även att de blir ganska saggiga, förlåt jag menar soggiga, efter ett tag och att de liksom växer i munnen. :hungover:
Har dom satt skyltarna på en flaggstång?
Stolpen ser grymt lång ut.
Ser inte huset till höger ut som en fågelholk? Märkligt land det där, Island. :confused:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Vi börjar kanske närma oss gränsen för vad som är OK att diskutera här på forumet men jag vill bara passa på att varna för att det på senare tid har cirkulerat så kallade super clones i flera svenska klockgrupper på Facebook. Precis som ni är inne på och som namnet antyder så är de skrämmande lika den äkta varan så var försiktiga där ute. :nailbiting:
Nej, inte längre. Kvaliteten har försämrats avsevärt och p.g.a. de ekonomiska följderna av COVID19 så är de nere på sina bara knän. I ett försök att rädda upp situationen så har de tokhöjt priserna och försöker att suga ur oss kunder så mycket som möjligt. De har dessutom en väldigt salt eftersmak samt att ostarna luktar illa och är lite kladdiga om man inte är noga med att skölja dem ordentligt innan man stoppar dem i munnen och jag tycker även att de blir ganska saggiga, förlåt jag menar soggiga, efter ett tag och att de liksom växer i munnen. :hungover:
Ser inte huset till höger ut som en fågelholk? Märkligt land det där, Island. :confused:
Det var som tusan, du har helt rätt. Ser ut som en fågelholk :hilarious:
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Även fast jag fuckade upp slutresultatet och tvingades börja om med den långa delen så slänger jag upp några bilder på #12 som jag just nu bygger åt @KlockTotte .:)
IMG_20200819_191358.jpg
IMG_20200819_191403.jpg
IMG_20200819_191416.jpg

Efter det ni ser på bilderna ovan gick det åt helvete.
Hålen blev sneda och ojämnt utspridda, så jag får fortsätta imorgon igen när det blir ljust.o_O
Har redan klippt till och vikt en ny tunga, men det hann bli mörkt innan jag hann skära ut skinnet till baksidan och limma ihop allt...
Tänk om man bodde i ett hus med lampor i...:sorry:

Du börjar verkligen få koll på det där bandmakandet nu ju! :wideyed:
Snyggt, bara att köra på :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Tack kompis! Ja jag var taggad nu när urverket äntligen behagade dyka upp. :D
Inte det jag beställde först dock (för det sitter PN på:rolleyes:) utan det jag köpte förra veckan och valde DHL express till frakten...
Haha, galet! :p Hoppas att våra nya "godisbitar" letar sig hela vägen hem. ;) Fast det är väl "hemma" när PN tar över som det skiter sig... :shifty:

Även fast jag fuckade upp slutresultatet och tvingades börja om med den långa delen så slänger jag upp några bilder på #12 som jag just nu bygger åt @KlockTotte .:)
IMG_20200819_191358.jpg
IMG_20200819_191403.jpg
IMG_20200819_191416.jpg

Efter det ni ser på bilderna ovan gick det åt helvete.
Hålen blev sneda och ojämnt utspridda, så jag får fortsätta imorgon igen när det blir ljust.o_O
Har redan klippt till och vikt en ny tunga, men det hann bli mörkt innan jag hann skära ut skinnet till baksidan och limma ihop allt...
Tänk om man bodde i ett hus med lampor i...:sorry:
Men jäklar Bobo! :eek: Riktigt bra jobbat! :woot: Avvaktar med spänning slutresultatet. :cigar:
 

[Bobo]

Rolex
Men jäklar Bobo! :eek: Riktigt bra jobbat! :woot: Avvaktar med spänning slutresultatet. :cigar:
Tack och bock!:happyhappy:
Jag ser själv fram emot slutresultatet...

Lutar åt att köra det jag precis har döpt till "kanibalstygn", det vill säga att jag repar ut tråd från materialet jag gjort bandet av och syr med den. Bandet sys ihop med sig självt kan man säga.

På så vis matchar ju sömmen bandet på ett diskret vis...
Måste nog beställa en ordentlig gaffel innan jag ger mig på det, dock.:nailbiting:
Vore trist att behöva börja om igen.:rolleyes:
 
Tack och bock!:happyhappy:
Jag ser själv fram emot slutresultatet...

Lutar åt att köra det jag precis har döpt till "kanibalstygn", det vill säga att jag repar ut tråd från materialet jag gjort bandet av och syr med den. Bandet sys ihop med sig självt kan man säga.

På så vis matchar ju sömmen bandet på ett diskret vis...
Måste nog beställa en ordentlig gaffel innan jag ger mig på det, dock.:nailbiting:
Vore trist att behöva börja om igen.:rolleyes:
Som sagts tidigare har jag haft den stora äran att besöka den här bandfabriken. Imponerande att du börjar få till så grymma band, du är händig på riktigt käre allkonstnär!
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar inte spel som går snabbt,
detta var och är min melodi :)
883492EC-C867-446A-AAF4-E520C16BC878.jpeg

På Sega Mastersystem i slutet av 80 talet.
SMS är bästa konsolen någonsin!
Ah, kärlek. Orkar inte gå in i arbetsrummet och fota men det finns en hel del SMS-spel här :)
Det stod en liten notis längst ner på sidan:
"Approximate recommended retail prices in Europe: 450 euro"
Känns ju helt överkomligt. Man kanske skulle slå till på en RYU... :hungry:
Eller en Blanka :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Även fast jag fuckade upp slutresultatet och tvingades börja om med den långa delen så slänger jag upp några bilder på #12 som jag just nu bygger åt @KlockTotte .:)
IMG_20200819_191358.jpg
IMG_20200819_191403.jpg
IMG_20200819_191416.jpg

Efter det ni ser på bilderna ovan gick det åt helvete.
Hålen blev sneda och ojämnt utspridda, så jag får fortsätta imorgon igen när det blir ljust.o_O
Har redan klippt till och vikt en ny tunga, men det hann bli mörkt innan jag hann skära ut skinnet till baksidan och limma ihop allt...
Tänk om man bodde i ett hus med lampor i...:sorry:
Snyggt! Men har ni inte hus med lampor i på Öland? :eek:
 

_Valdemar

Breitling
Såg nyss denna via watchuseek, men någon som sett den hos Maranez? Aldrig sett med orange tavla när jag kollat (finns ej nu). Står inte att det är en modd heller...
10A08AF5-C8A1-493F-8552-4CE52923E349.jpeg

Orange och brons/mässing är ju en förträfflig kombo :)
Hmmm... finns ju orangetavla att välja till stålvarianten. Kanske en specialare eller något som kommer framöver? Vilken färg passar inte till mässing? ;)
 
Topp