Demaskerat stål, vad i helsike talar du om kompis ?Svenska GoS är ju ”rätt” så bra på detta med damaskerat stål!
Bilderna är stulna från deras insta!![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Demaskerat stål, vad i helsike talar du om kompis ?Svenska GoS är ju ”rätt” så bra på detta med damaskerat stål!
![]()
Nu anar jag mycket ’dark, preferably forgotten shit’
Följ @jabla ’s visdomsord ’Det är aldrig försent att ge upp’Ligger bara 2300 inlägg back. Är det dags att ge upp?![]()
Näe, ligger ute änHar du sålt falconeye ?
Misshandeln av bandet såg jag men ingen bild med bandet på?! Blev det schysst?Tjusigt. Jag kör med mitt stentvättade läderzulu jag![]()
Har ingen aning men jag älskar dig ändå !![]()
(Pluspoängen till den som vet vilken novell som utgör bakgrunden)
Nu ska vi inte vara såna, pumpa på !Kommer dröja ytterligare någon vecka innan jag kan börja komma ikapp så kommer väl ligga 5k inlägg back då![]()
Detsamma, kamrat darling!Har ingen aning men jag älskar dig ändå !
(Ingen annan har blandat en kattkropp med en sjöjungfrustjärt)
Ja för tusan. Får fixa bild imorgon. Skulle dock behöva misshandla bandet lite till...Misshandeln av bandet såg jag men ingen bild med bandet på?! Blev det schysst?
Kollade upp den blåa på deras hemsida, tyckte att den såg rätt rolig ut.Svenska GoS är ju ”rätt” så bra på detta med damaskerat stål!
![]()
Ligger bara 2300 inlägg back. Är det dags att ge upp?![]()
Hahaha!Kollade upp den blåa på deras hemsida, tyckte att den såg rätt rolig ut.
Tills jag såg priset på 42 000 usd!
Jackson Pollock stil. Like like like !
Handmålad gammal Doxa. Gissa storlek!Jackson Pollock stil. Like like like !
Helt korrekt. Lite för liten således...Jag gissar på 32 mm
Snyggt,är det bara genom etsy man kan beställa dessa band?Petar in en bild på nytt custom made padded canvas från CBStraps/Spanien.
Mycket affordable för att vara specialbeställt.
Tog precis en vecka från första kontakten till jag hade det i lådan. Grymt mjukt och följsamt direkt från start och kombon blev lika bra som jag hoppades på. Lite bilder medföljer, EVOn agerar mannekäng.
![]()
Hur fortsätter vi dialogen härifrån gübbar ?
Alltså på ett konstruktivt sätt ?
Jag får sån inneboende lust att posta en bild av Samantha Fox.
Vulgar display of power
Det är iofs sant, känns ofta som att micromärken likställs med billig och prisvärd kvalitet. Jag har dock inte grävt så mycket efter micros i den högre prisklassen än.Hahaha!
Micro behöver nödvändigtvis inte likställas med lågt pris!
Har andra Micros som jag gillar men som också är sinnessjukt obilliga!![]()
![]()
Damaskerat stål, nåt som vikingarna tog med sig från Damaskus!Demaskerat stål, vad i helsike talar du om kompis ?
Ja jo såklart!Hänga i grenen menar du?
Hahah och jag tyckte att mitt skämt var osmakligt (HÄH get it?) Så sjuk du är!!Nej, inte längre. Kvaliteten har försämrats avsevärt och p.g.a. de ekonomiska följderna av COVID19 så är de nere på sina bara knän. I ett försök att rädda upp situationen så har de tokhöjt priserna och försöker att suga ur oss kunder så mycket som möjligt. De har dessutom en väldigt salt eftersmak samt att ostarna luktar illa och är lite kladdiga om man inte är noga med att skölja dem ordentligt innan man stoppar dem i munnen och jag tycker även att de blir ganska saggiga, förlåt jag menar soggiga, efter ett tag och att de liksom växer i munnen.![]()
Demaskerat stål, vad i helsike talar du om kompis ?
Tänk er vad man gör för att göra en croissant, men man gör det med stål. Det som händer är att stålet blir (som det står på Wikipedia) mer segt, vilket resulterar i att det inte spricker. Vilket är motsatsen till sprött, tänk er det keramik är.Damaskerat stål, nåt som vikingarna tog med sig från Damaskus!
Kolla länk till Wikipedia!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Damaskering_(smide)
Sommarjobbade(ich) som arkeolog för en massa år sedan. Inventerade stenåldersboplatser och hamnade hos en gammal gubbe som gjorde damaskerade knivblad. Han undrade lite fint om jag ville köpa ett blad för 100kr, jag sa naturligtvis nej!Ja jo såklart!
Hahah och jag tyckte att mitt skämt var osmakligt (HÄH get it?) Så sjuk du är!!
Tänk er vad man gör för att göra en croissant, men man gör det med stål. Det som händer är att stålet blir (som det står på Wikipedia) mer segt, vilket resulterar i att det inte spricker. Vilket är motsatsen till sprött, tänk er det keramik är.![]()
Fett coolt ju! Hur fick du det jobbet? Haha "damask-sak, vad ska jag ha det till?" Riktigt tråkigt ju.Sommarjobbade(ich) som arkeolog för en massa år sedan. Inventerade stenåldersboplatser och hamnade hos en gammal gubbe som gjorde damaskerade knivblad. Han undrade lite fint om jag ville köpa ett blad för 100kr, jag sa naturligtvis nej!![]()
Umeå universitet hade en forskningsgrävning vid södra änden på norra Dellen! Jag och en kompis fick jobba hela sommaren och hösten.Fett coolt ju! Hur fick du det jobbet? Haha "damask-sak, vad ska jag ha det till?" Riktigt tråkigt ju.
Jag har stött på damaskerat stål i utbildningen men tyvärr är det inget mer än "snyggt" när det finns volframkarbid o såna där hårda grejor![]()