• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Ingen rävkudde i siden? Styrkekram! 😔
Duger svärmos stickade papegojkudde? Förresten; kan inte någon lägga upp lite heta Traskabilder? Är i stort behov av en Freediver Mint. Hur ser den ut på mörkbrunt läder?
 

Bilagor

  • 20210212_194621.jpg
    20210212_194621.jpg
    703.4 KB · Visningar: 15
Senast ändrad:

sean2010

Breitling
Håller tummarna :)
Lägg gärna upp lite mer bilder på din :D
Har så jäkla svårt att få till några bilder som gör den rättvisa😓. Den är iaf på nästan dagligen, tycker sitter jäkligt skönt på armen. Försökte knäppa några bilder idag iaf...tavlan är grrrrrrym!
 

Bilagor

  • 9C0BF01B-EBD3-4A18-8245-40618D9ED25B.jpeg
    9C0BF01B-EBD3-4A18-8245-40618D9ED25B.jpeg
    303.8 KB · Visningar: 28
  • B48C54A9-4D6D-4043-B777-F3E4D9505F0B.jpeg
    B48C54A9-4D6D-4043-B777-F3E4D9505F0B.jpeg
    293.9 KB · Visningar: 33
  • E3AE1DF1-6A2F-4534-85F7-E67ACD6B5A13.jpeg
    E3AE1DF1-6A2F-4534-85F7-E67ACD6B5A13.jpeg
    572.4 KB · Visningar: 32
  • 835CD13E-79ED-4606-BF93-0D08DAF480A2.jpeg
    835CD13E-79ED-4606-BF93-0D08DAF480A2.jpeg
    322.9 KB · Visningar: 31

HSK

Patek
2-Faktor
Trevlig fredag mina herrar och damer.
8iQDOh1.jpg
Vilken bild! Vad fotar du med? ☺️
Har införskaffat mig min första klocka från ett mikromärke. Haft i några dagar nu och är än så länge grymt nöjd!
Det blev en Halios Seaforth. Skickade på ett grönt nato som imo sitter som en smäck 🙂
CE9AFBC7-AE7A-4220-8754-301514F45D71.jpeg

AF820543-F32C-4850-90A5-B62AAEC94C72.jpeg
Damn, ingen dålig start där inte! Ruskigt snygg och den gjorde sig riktigt bra på natot. 👍
Timvisaren hade repat tavlan lite grann, så var bara ett tavelbyte som dragit ut något oerhört på tiden. Ross (ägaren till hamtun) skrev för inte så länge sedan ett långt inlägg på Facebook om hans senaste år och varför saker går så segt, så jag har faktiskt gått från att vara ganska irriterad till att bli mer förstående. Kort sagt verkar han fullständigt gått in i väggen.
Jag kanske blandar ihop honom med någon annan men var det inte han som skyllde på en massa olika saker som att hans mamma t.ex. hade dött (flera gånger om jag inte minns fel!) ? Oavsett om det var han eller någon annan så har man betydligt större förståelse och mer respekt för någon som är ärlig från början. Självklart tråkigt att behöva vänta åtta månader på ett tavelbyte men det är väl inga större problem om man känner till omständigheterna kring det. Att däremot få lögn efter lögn serverad är ingen höjdare (om det nu var Ross det rörde sig om :bag:).
Jag är själv väldigt kär i min Scurfa. Snygga klockor! Har ni sett nya projektet på G?

unnamed.jpg


Scurfa Treasure Seeker. Inte riktigt min kopp av te, men men...

Tänk detta... En dykarkronograf med mecha-quartz från Scurfa. :angel::woot:

Men men de här blir ju ruggigt bra!

83F2C907-431A-42C3-B48A-6727449FDEA9.jpeg
CD55753C-EE4E-4C90-99BF-72705D503079.jpeg
Den gula med vaxkakemönster är 😍😍
ezgif-2-f102c7fbe82f.png

När man vill vara Bond men vill bara lägga motsvarande fyra starköl på en klocka 😅


Naaatoooo, tusan vilken jobbig accent recensenten har 😶
Inte för att vara den som är den men det är en illegal kopia då de använder Omegas upphovsrättsskyddade term co-axial samt master chronometer på tavlan: https://trademarks.justia.com/855/67/co-85567398.html
https://uspto.report/TM/86742813 😇
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har så jäkla svårt att få till några bilder som gör den rättvisa😓. Den är iaf på nästan dagligen, tycker sitter jäkligt skönt på armen. Försökte knäppa några bilder idag iaf...tavlan är grrrrrrym!
Håller med, är sjukt svårt att fånga färgen på tavlan. Det är verkligen den som är huvudrollen.
I övrigt så känns klockan bra. Har verkligen varit en klocka som växt mer och mer. Man hittar detaljer hela tiden som är smakfullt gjorda och tillför något extra, ex. beveln på undersidan av luggarna
Hellcat+side.jpg

Jäklar vad snygg på det natot! Vart e det ifrån? Grattis!
Det är från watchgecko. https://www.watchgecko.com/zuludiver-marine-nationale-nato-watch-strap

Borde även beställt detta. Skulle nog sitta som en smäck. Grämer mig lite att jag inte tog med den i senaste beställningen :(
Grattis! Jäklar vad snygg på det natot! Var e det ifrån? Hur känns den?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
@HSK Jo det stämmer. Sanningshalten i hans inlägg på Facebook kan säkert diskuteras, och jag känner också att det hade varit bättre med tydlighet från start. Å andra sidan fick jag uppfattningen att han verkligen inte mår bra nu och det har nog tagit honom lång tid att våga erkänna det, så oavsett om det är kryddat kändes andemeningen genuin och det har jag full respekt för. Många (kanske framför allt män) har väldigt svårt att erkänna att de tappat greppet :/
 

HSK

Patek
2-Faktor
@HSK Jo det stämmer. Sanningshalten i hans inlägg på Facebook kan säkert diskuteras, och jag känner också att det hade varit bättre med tydlighet från start. Å andra sidan fick jag uppfattningen att han verkligen inte mår bra nu och det har nog tagit honom lång tid att våga erkänna det, så oavsett om det är kryddat kändes andemeningen genuin och det har jag full respekt för. Många (kanske framför allt män) har väldigt svårt att erkänna att de tappat greppet :/
Absolut, jag håller med och det är precis det jag menar. Det kanske satt väldigt långt inne men man har betydligt större förståelse och sympati för någon som skriver att de inte mår bra och att saker och ting kan ta tid istället för undanflykter till höger och vänster. Jag minns inte detaljerna och det är så klart fullt förståeligt att man mår för jävligt om man har familjemedlemmar som är allvarligt sjuka men när man påstår det och även blandar in en hel drös andra ursäkter så känns det bara som en förhalningstaktik, särskilt när man i samma veva till och med lanserar nya produkter och håller andra projekt levande men struntar i gamla kunder som inte har fått sina varor eller har problem med garantiåtgärder och liknande.

Som sagt, full förståelse för att man kan må dåligt och ha personliga problem men det skaver rätt rejält när man hävdar det och samtidigt ser till att det är business as usual för ens nyare projekt som fortsätter att dra in stålar och att man mitt uppe i allt detta drar igång nya lanseringar.
Jag minns som sagt inte detaljerna men som jag minns det så påstod han väl till och med att mamman hade gått bort vilket visade sig vara en lögn och om jag inte minns fel påstod han väl det vid flera tillfällen?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Absolut, jag håller med och det är precis det jag menar. Det kanske satt väldigt långt inne men man har betydligt större förståelse och sympati för någon som skriver att de inte mår bra och att saker och ting kan ta tid istället för undanflykter till höger och vänster. Jag minns inte detaljerna och det är så klart fullt förståeligt att man mår för jävligt om man har familjemedlemmar som är allvarligt sjuka men när man påstår det och även blandar in en hel drös andra ursäkter så känns det bara som en förhalningstaktik, särskilt när man i samma veva till och med lanserar nya produkter och håller andra projekt levande men struntar i gamla kunder som inte har fått sina varor eller har problem med garantiåtgärder och liknande.

Som sagt, full förståelse för att man kan må dåligt och ha personliga problem men det skaver rätt rejält när man hävdar det och samtidigt ser till att det är business as usual för ens nyare projekt som fortsätter att dra in stålar och att man mitt uppe i allt detta drar igång nya lanseringar.
Jag minns som sagt inte detaljerna men som jag minns det så påstod han väl till och med att mamman hade gått bort vilket visade sig vara en lögn och om jag inte minns fel påstod han väl det vid flera tillfällen?
Jo, det har varit oerhört rörigt med många undanflykter (som upprepats). Inte snyggt skött öht men hoppas/tror att det varit (dåliga) copingstrategier för att dölja hans eget dåliga mående. Oavsett känns det skönt att klockan är tillbaka och att jag kan släppa det nu, och jag hoppas att han snart mår bättre. Framför allt för hans egen skull, men även för oss klocknördar, för klockorna är riktigt bra :)
 

AndyJ

Panerai
Mindre kallt idag😊
PXL_20210212_114327625-01.jpeg

Jo, det har varit oerhört rörigt med många undanflykter (som upprepats). Inte snyggt skött öht men hoppas/tror att det varit (dåliga) copingstrategier för att dölja hans eget dåliga mående. Oavsett känns det skönt att klockan är tillbaka och att jag kan släppa det nu, och jag hoppas att han snart mår bättre. Framför allt för hans egen skull, men även för oss klocknördar, för klockorna är riktigt bra :)
Jag ångar att jag sålde min Nanok ibland. Ja det är bra klockor🙂
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Vilken bild! Vad fotar du med? ☺️

Damn, ingen dålig start där inte! Ruskigt snygg och den gjorde sig riktigt bra på natot. 👍

Jag kanske blandar ihop honom med någon annan men var det inte han som skyllde på en massa olika saker som att hans mamma t.ex. hade dött (flera gånger om jag inte minns fel!) ? Oavsett om det var han eller någon annan så har man betydligt större förståelse och mer respekt för någon som är ärlig från början. Självklart tråkigt att behöva vänta åtta månader på ett tavelbyte men det är väl inga större problem om man känner till omständigheterna kring det. Att däremot få lögn efter lögn serverad är ingen höjdare (om det nu var Ross det rörde sig om :bag:).



Den gula med vaxkakemönster är 😍😍
ezgif-2-f102c7fbe82f.png


Inte för att vara den som är den men det är en illegal kopia då de använder Omegas upphovsrättsskyddade term co-axial samt master chronometer på tavlan: https://trademarks.justia.com/855/67/co-85567398.html
https://uspto.report/TM/86742813 😇

Mjo, det var la lite väl copagit av dom 😑
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tokläcker, verkligen! Vad anser herrn om länken om man får fråga?
Ja du, bra fråga.. har inte haft tid att justera den än så har inte testat och kan därför inte ge någon vidare recension.

Designen är verkligen love it or hate it. Ser dock bättre ut irl än på foton. Jag har inte riktigt bestämt mig ifall jag gillar den.
Kvaliteten ser ut att vara ok. Solida ändlänkar och tunn för att passa caset. Pin and collar justering vilket jag inte är något stort fan av då det kan vara svårt att justera. Spännet ser ut att vara pressat vilket är lite tråkigt (dock tjock plåt pch bra finish). Själv finishen på borstningen och poleringen är bra.
Får återkomma med ytterligare utlåtande när jag använt den på klockan :D

@sean2010 kan kanske ge lite input efter att ha ägt klockan ett tag.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja du, bra fråga.. har inte haft tid att justera den än så har inte testat och kan därför inte ge någon vidare recension.

Designen är verkligen love it or hate it. Ser dock bättre ut irl än på foton. Jag har inte riktigt bestämt mig ifall jag gillar den.
Kvaliteten ser ut att vara ok. Solida ändlänkar och tunn för att passa caset. Pin and collar justering vilket jag inte är något stort fan av då det kan vara svårt att justera. Spännet ser ut att vara pressat vilket är lite tråkigt (dock tjock plåt pch bra finish). Själv finishen på borstningen och poleringen är bra.
Får återkomma med ytterligare utlåtande när jag använt den på klockan :D

@sean2010 kan kanske ge lite input efter att ha ägt klockan ett tag.
Gillar personligen utseendet, pin and collar är inte min favvo heller men har man väl justerat klart så spelar det väl mindre roll.
Smalnade av till 16mm vid spännet va?
Återkom gärna när du klämt och känt lite mer, Tack 😊
 
Topp