Justee du glider med den. Men det är ju en keeper, eller?Kör ju OWGM med den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Justee du glider med den. Men det är ju en keeper, eller?Kör ju OWGM med den
Som det känns just nu så näääääJustee du glider med den. Men det är ju en keeper, eller?
Jag förstår att det är en keeper, svart bezel med vit tavla är tvärvackert!Som det känns just nu så näääää
Men jo, det är en keeper bara jag står ut ett tag till!
Den är dessutom en riktig beater så skicket är inte vad de flesta brukar vilja ha
Har tyvärr ingen men snurra in i denna på IG idag. Blev bra förtjust må jag säga.Någon med en dykare med svart bezel och vit tavla till salu/byte?
Den var jäkligt fräsigHar tyvärr ingen men snurra in i denna på IG idag. Blev bra förtjust må jag säga.
Om 18 dygn så kommer merparten av OWG-självplågarna att sälja sina OWGpjäser, keeper eller inte . Av dom som är kvar då dvs.Som det känns just nu så näääää
Men jo, det är en keeper bara jag står ut ett tag till!
Den är dessutom en riktig beater så skicket är inte vad de flesta brukar vilja ha
Så ljuvligt du talar! Funderar på om det är värt att lägga en femhundring extra för AR om jag köper nytt? Har ingen erfarenhet av obehandlat safirglas.Jag köpte min begagnade, i nyskick, av första ägaren och garantikort va stämplat j dec -20. Den har både AR-coating och Laco 31 verket med extra effektreserv på över 60 tim istället för 42 tim på 21 verket.
Fin med det röda på bezeln borde också ha varit vit, eller vad tycker du?Har tyvärr ingen men snurra in i denna på IG idag. Blev bra förtjust må jag säga.
AR är ju att föredra om du nu inte gillar att allt annat speglas i glaset.Så ljuvligt du talar! Funderar på om det är värt att lägga en femhundring extra för AR om jag köper nytt? Har ingen erfarenhet av obehandlat safirglas.
Vet inte, hoppas att den får stanna men har ögonen på 43mm Horizons som ersättare uti fall attOm 18 dygn så kommer merparten av OWG-självplågarna att sälja sina OWGpjäser, keeper eller inte . Av dom som är kvar då dvs.
Är du en av dom? .
FegisVet inte, hoppas att den får stanna men har ögonen på 43mm Horizons som ersättare uti fall att
Tyvärr kommer den inte som Frost
Men blå meteorit är ju inte fel det heller...
Har två klockor på ingång men de ligger strategiskt nog kvar hos säljaren
Senaste 40mm kanske vore nått för dig?Någon med en dykare med svart bezel och vit tavla till salu/byte?
Jätte fin! Hade dock föredragit röd visare än orange, men finns ju inga perfekta klockor. Enbart "nästan" perfekt.Senaste 40mm kanske vore nått för dig?
Så sant som det är sagt! Alltid är det nåttJätte fin! Hade dock föredragit röd visare än orange, men finns ju inga perfekta klockor. Enbart "nästan" perfekt.
Ang. AR-coating vet jag inte men om du stör dig på speglingar så är det väl värt 500:-.... Att köpa direkt från tillverkaren känns rätt fränt, lite som att handla kött i gårdsbutik! Inte riktigt som att handla sig en Seiko!Så ljuvligt du talar! Funderar på om det är värt att lägga en femhundring extra för AR om jag köper nytt? Har ingen erfarenhet av obehandlat safirglas.
Hade den haft nån mer liten detalj i rött på tavlan hade jag köpt det men håller med dig där.Fin med det röda på bezeln borde också ha varit vit, eller vad tycker du?
Yeah maybe, would be more durableIf they went with Quartz it would have been a home run.
Haha ja ser väl inte bäst ut men smakar förbannat bra! Champinjon stuvningSer inte gott ut, vet det smakar fantastiskt för gissar det är svamp eller?
Fasen jag tyckte det såg nice ut. Livsfarligt med svampstuvningtoast...Haha ja ser väl inte bäst ut men smakar förbannat bra! Champinjon stuvning
@Jeser90 @rs_hoti @sirengattoHur är det med moderna Eterna egentligen. Jag har alltid gillar märket och särskilt vintage kontiki
De kränger ju en del fina vintagmodeller. Zakrissons har denna för ca 20000.
Men samtidigt kan man köpa betydligt billigare klockor tex glycine med Sellita SW200. Motsvarar kvaliten priset?
och är de mikro? nja knappast men kanske affordable om man köper en beggad
Jag tänkte också SC p.g.a. de två kronorna men vad innebär mönstret? Har det någon historisk koppling eller symboliserar det något speciellt?Supercompressor (style) är det garanterat med tanke på kryssmönstret på kronan
Tack för alla tips, blev ingen Bond.Ohhh! Grattis!
mycket kul man kan köpa för 15000, nytt och begagnat.
Vet inte om jag nämnt modellen innan men Seiko SPB143
Oris Aquis / Diver65
Monta Oceanking
Sinn U50 (kanske måste lägga lite mer?)
om Hydroconquest den gröna på grönt gummi
Bond-Omegan
kul!
Bra val! Den är ruskigt finTack för alla tips, blev ingen Bond.
Blev denna, tycker tavla är magisk
Tack för alla tips, blev ingen Bond.
Hur är det med moderna Eterna egentligen. Jag har alltid gillar märket och särskilt vintage kontiki
De kränger ju en del fina vintagmodeller. Zakrissons har denna för ca 20000.
Men samtidigt kan man köpa betydligt billigare klockor tex glycine med Sellita SW200. Motsvarar kvaliten priset?
och är de mikro? nja knappast men kanske affordable om man köper en beggad
@Jeser90 @rs_hoti @sirengatto
Taggar in lite folk som jag vet har haft Eterna.
Jag tänkte också SC p.g.a. de två kronorna men vad innebär mönstret? Har det någon historisk koppling eller symboliserar det något speciellt?
Nu besvarar jag mig själv här:Fått upp ögonen för flygare och snubblade in på Laco Aachen och Laco Augsburg som verkar falla inom kategorin affordables. Hittar inte alls mycket om Laco här på forumet, någon här som äger eller har ägt någon av deras klockor och vill dela med sig av erfarenheter och alternativ? Framför allt inom deras budgetkategori tänker jag, annars blir det säkert prat om Stowa och annat men då blir det en annan priskategori
En del av patentet tror jag @Sebastard har säkert bättre koll....Jag tänkte också SC p.g.a. de två kronorna men vad innebär mönstret? Har det någon historisk koppling eller symboliserar det något speciellt?
Kul att du hittade en kärlek! Grattis och håller med, fantastisk tavla! Är den redan hos dig?Tack för alla tips, blev ingen Bond.