• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Efter en vecka med bad i Atlanten börjar bronset skaffa sig en fin patina, lädret av en gammal gevärsrem ter sig obrydd av Atlantens kraft!
20210721_201728.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tack 🤗 Vet inte riktigt vad du är ute efter, men jag har beställt mkt härifrån. Tar ca 2 veckor och kostar 50kr inkl spårbar frakt 🤷🏻‍♂️ Ingen moms och tull, går via Holland 👌🏻😊
Tack tack, har kikat lite där också men tycker att sidan är lite svår
att navigera :) Vill ha en specifik SE-variant så det är ju bara Meranom man kan shoppa ifrån. Mailade tom Vostok och frågade om de kunde skruva ihop en SE åt mig men de ville dem inte :p Lite tröttsamt då den inte funnits i lager på flera år vid det här laget. Annars verkar Vostoks egna webshop vara det billigaste alternativet rent generellt.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Nic & Mel ”nått pojknamn som jag glömt”.

En sorts klocka jag tror vi alla har i lådan. Köpt enbart för att intresset för mekaniska ur var större än behovet av en ny klocka ;) Tveksam kvalitet om än robust och faktiskt helt ok utseende ( vilket förmodligen beror på att den tagit inspiration från en IWC ). Billigt handjagat kinaurverk. Ironiskt nog är Saffiano-lädret dyrare än klockan i sig.


0D6C64E8-A121-4E1B-A896-253FFE29C38A.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ja det ska väl inte vara något problem, så som jag förstår det (men vad vet jag 😉)

Nu har jag varit borta en dryg vecka med enbart 5 badklockor. Det känns som det räcker och konstigt nog saknar jag bara min gamla Eterna Super kontiki från förr…
3930766F-419A-4F01-A35B-211595BC0C2A.jpeg

Saknas:
0AB28691-0762-4471-BD0B-FCFF5443DD14.jpeg
Du får komma på ett erbjudande jag inte kan motstå ;)
 

Tomi87

Cartier
Ganska snabbt jobbat ändå va (eller är det tiden som flyger iväg nu igen 😱), fick du förklarat för dig att det var plexit som var knasigt?
Tre veckor tog det totalt, frakt inräknat. Inte alls så farligt. Men sedan var den ju bortslarvad i två veckor innan dess... Yes, jag frågade vad som var fel, och tydligen var det plexit, det höll inte tätt. Men nu är det utbytt, klockan trycktestad och jag har ett orange tropic på G! (Ifall jag vågar byta om från länken) Sommarklocka ftw!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tre veckor tog det totalt, frakt inräknat. Inte alls så farligt. Men sedan var den ju bortslarvad i två veckor innan dess... Yes, jag frågade vad som var fel, och tydligen var det plexit, det höll inte tätt. Men nu är det utbytt, klockan trycktestad och jag har ett orange tropic på G! (Ifall jag vågar byta om från länken) Sommarklocka ftw!
Shit happens som de säger, skönt att det löste sig ändå 👍🏼
 

Jockinho

Patek
2-Faktor

v0n

Patek
2-Faktor
Topp