• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vilket väder det blev ☀️
6BB613E2-9E13-4134-B61D-6287224A3E5C.jpeg


Edit: nu på Tropic, lite lättare kombo 🤓

93E6DBE9-8D0D-4138-970F-2ACB52F06A9D.jpeg
 
Senast ändrad:
Du behöver inte elda mycket alls om du sen bänder lite. Men kan bli lite limrester kvar på safirglaset.

Tror dom använder uv-lim nu för tiden och jag har använt polish på mikrofibertrasa för att ta bort resterna som blir kvar.
Nä, gav mig på det igen och tycker jag värmer bortom rimlighetens gräns men bubblan sitter kvar. Vågar inte mer med tanke på tidigare facit 😁 Får bli ett jobb för uris om jag inte vänjer mig vid bubblan.
 
Gav mig på din försiktigare metod igårkväll, men fick inte till det. Tycker jag har tålamod och är lagom försiktig, men klockan bli för varmt för att det ska kännas okej, men ändå inget plopp och bubblan sitter som berget. Är livrädd att skada tavlan eller visarna av värmen...
Ja, nya klockor med fräscht lim kan vara lite svårare. Dumt att chansa med en sprillans klocka såklart, gör det som känns tryggast så länge du låter vassa föremål ligga kvar i lådan 👍🏼

Jo, glömde säga att jag faktiskt gillar datumbubblor nuförtiden. Käckt när synen börjar bli sämre på gamla dar 😆
 
På WUS är det några som rekommenderar att man sätter spetsen på en lödkolv mot cyklopen tills UV-limmet smälter tillräckligt för att peta bort. På så sätt behöver du inte värma upp en så stor yta. Kanske värt ett försök om du har en lödkolv?
Ah, den ska jag testa nån gång👌🏼 I all ödmjukhet har jag aldrig misslyckats med en enkel tändare, men visst kan man alltid effektivisera processen.
 
På WUS är det några som rekommenderar att man sätter spetsen på en lödkolv mot cyklopen tills UV-limmet smälter tillräckligt för att peta bort. På så sätt behöver du inte värma upp en så stor yta. Kanske värt ett försök om du har en lödkolv?
Testade nyss 😁 Men får inte till det. Vet inte om jag bara är för feg eller om Glycine har för jäkla bra lim. Men oavsett tändare eller lödkolv så blir glaset riktigt jäkla jättevarmt, men inte fasen lossnar bubblan för det.
 
Har dock använt en vanlig tändare då jag inte hade nån stormtändare, men varmt blir det onekligen ändå.
Tricket är ju att inte ha lågan för nära, värmen stiger uppåt ändå men se till att lågan är så "punktad" på bubblan som det bara går.
Testa i intervaller om du inte redan gjort det, typ 5-10 sekunder, vila en minut och kör igen. Sista försöket, inte ge upp när du är så nära! 😁
 
Tricket är ju att inte ha lågan för nära, värmen stiger uppåt ändå men se till att lågan är så "punktad" på bubblan som det bara går.
Testa i intervaller om du inte redan gjort det, typ 5-10 sekunder, vila en minut och kör igen. Sista försöket, inte ge upp när du är så nära! 😁
Haha, hållt på en timme å eldat nu 😁 Kanske får ordna en stormtändare.
 
Tillbaka
Topp