• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Numera känns det som att utan några timmar om dagen med den här på armen är en förlorad dag. 🖤🧡
1000010835.jpg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Yes! Skar upp ett snitt på baksidan så jag kunde trä bandet över de fasta stiften och limmade ihop gummit igen. Sen limmade jag en förstärkningsbit över snittet som jag skar ut från en keeper från ett annat gummiband. Verkar sitta bra än så länge. Kanske till och med vågar mig på att ta bort säkerhetssnöret snart. 😊
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Yes! Skar upp ett snitt på baksidan så jag kunde trä bandet över de fasta stiften och limmade ihop gummit igen. Sen limmade jag en förstärkningsbit över snittet som jag skar ut från en keeper från ett annat gummiband. Verkar sitta bra än så länge. Kanske till och med vågar mig på att ta bort säkerhetssnöret snart. 😊

Schysst, ser ju bra ut! 👌 Själva uret är ju riktigt stenhårt också, coolt! 😎👊
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Trillade in nåt "nytt". Traser Commander. Helt i titan förutom bezeln i kolfiber. Skönt lätt och oväntat platt. Lite lattjo länk, tämligen styv och inte direkt följsam.

Har saknat en klocka som lyser hela natten mot bakgrund av att jag sover med klockan på. Så en nattklocka med tritium, vad skulle vara bättre?
Vi får väl se vad natten döljer i sitt mörker.

20240322_203908.jpg
20240322_204622.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Trillade in nåt "nytt". Traser Commander. Helt i titan förutom bezeln i kolfiber. Skönt lätt och oväntat platt. Lite lattjo länk, tämligen styv och inte direkt följsam.

Har saknat en klocka som lyser hela natten mot bakgrund av att jag sover med klockan på. Så en nattklocka med tritium, vad skulle vara bättre?
Vi får väl se vad natten döljer i sitt mörker.

20240322_203908.jpg
20240322_204622.jpg

Sov eller hade på sidan av sängen min Luminox när den ägdes, också tritium, och den var väldigt bra nattklocka. Lyste lagom bra och pga tritium också alltid lagom 👌🏻
 
Topp