• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Trevlig helg! 🥳
1000012380.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Paketöppning!
Har sneglat bra länge på Wise, tyvärr så har det varit pre-order på länken ganska länge. Men slog ändå till för ca en månad sen, och idag kom den.

Fantastisk presentation, väldigt påkostad box med tillbehör i form av extra länkbitar och en kvalitativ skruvmejsel, putsduk och lite annat.
yzbIZT4.jpeg

(Körde @MaBr -style med öl i vinglas)

Väl inplastad klocka, i en väl paketerad låda.
nnE6b7z.jpeg


Länken fixades direkt såklart, och med glidelock i spännet sitter den som en smäck!
XuK1120.jpg


Mäter 41mm, men bärs betydligt mindre med 47mm L2L och straxt över 11mm tunn.
Bilder gör den inte rättvisa, det är sånt lyster i 904L stålet och tavlan är den mest dynamiska jag sett.
Boetten är helt polerad, endast mittlänkar samt spänne är borstat vilket gör klockan väldigt blingig. Jag gillar bling!
asxcvcG.jpg


Jag är extremt imponerad och känner att Wise förtjänar mer uppmärksamhet i horologins magiska värld.
Jag villhöver nog minst 2 Wise till..
Riktigt bra öl och en fantastisk klocka, vad mer kan man önska? 👌😊 Tavlan ser riktigt fin ut, älskar mönstret och färgen.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Magrette idag ☀️

1000017061.jpg


På måndag kommer ett svart "iso" från Aquatico som jag tror kommer bli kanon 👌

Ser ju bra ut på denna bild från www iaf 🥰
1000016967.jpg


Edit: Kanske skulle köpa ett orange också 😍

1000016670.jpg


Ha en fin helg!
Waov! Är det titan? Ser att vissa har Miyota och andra har Sellitaverk, någon som ser någon orsak varför blanda?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Paketöppning!
Har sneglat bra länge på Wise, tyvärr så har det varit pre-order på länken ganska länge. Men slog ändå till för ca en månad sen, och idag kom den.

Fantastisk presentation, väldigt påkostad box med tillbehör i form av extra länkbitar och en kvalitativ skruvmejsel, putsduk och lite annat.
yzbIZT4.jpeg

(Körde @MaBr -style med öl i vinglas)

Väl inplastad klocka, i en väl paketerad låda.
nnE6b7z.jpeg


Länken fixades direkt såklart, och med glidelock i spännet sitter den som en smäck!
XuK1120.jpg


Mäter 41mm, men bärs betydligt mindre med 47mm L2L och straxt över 11mm tunn.
Bilder gör den inte rättvisa, det är sånt lyster i 904L stålet och tavlan är den mest dynamiska jag sett.
Boetten är helt polerad, endast mittlänkar samt spänne är borstat vilket gör klockan väldigt blingig. Jag gillar bling!
asxcvcG.jpg


Jag är extremt imponerad och känner att Wise förtjänar mer uppmärksamhet i horologins magiska värld.
Jag villhöver nog minst 2 Wise till..
Vad kul att äntligen få se en Wise på Klocksnack!
Allt jag läst och sett om Wise är bara positivt. Extremt bra finish och bra reglerade. Haft ett antal i korgen men sen bangat, varför vet jag inte...
Den här är jag grymt sugen på. Aldrig haft grön eller brons så här skulle jag ju slå två flugor med en batong :D
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Den där ser så otroligt trevlig ut. Snurrat kring den där många gånger. Hur nöjd äru?
Mycket, mycket nöjd är det korta svaret.
Det lite längre svaret är att tavlan är magnifik. Det väl kupade glaset är perfekt. Storleken kunde vara ett par mm till, men å andra sidan är den nuvarande storleken mer trogen den ursprungliga tidseran 60-70-tal.
Och det lite mindre formatet gör att den funkar fint som dressare.
Ett minus är datumrutan som inte är så snygg. Hade helst varit utan datum.
20240503_165226.jpg
20231123_062427.jpg
 
Topp