• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God afton med önskan om en synnerligen förtjusande helg.🤙
1000014197.jpg

Dykare dykare dykare.. räknade till 18st imorse. Ändå suktar man efter fler 😂
Vore kul o prova något annat 😬
Bra spaning där!👍 Jag har köpt lite annat det senaste året, t.ex. några kronografer, men de tenderar dessvärre att bli lådvärmare. Dressur är inget för mig längre sen jag hängde in kostymerna för drygt sju år sedan då jag blev "passionär". Kan därför konstatera att dykare "is da shit to have". Man har för dålig fantasi.😖

Bra spaning där!👍 Jag har köpt lite annat det senaste året, t.ex. några kronografer, men de tenderar dessvärre att bli lådvärmare. Dressur är inget för mig längre sen jag hängde in kostymerna för drygt sju år sedan då jag blev "passionär". Kan därför konstatera att dykare "is da shit to have". Man har för dålig fantasi.😖

Haha nej alltså jag har 18 hemma, dina vågar jag inte räkna 😂

Dykare dykare dykare.. räknade till 18st imorse. Ändå suktar man efter fler 😂
Vore kul o prova något annat 😬

Jo men visst är väl dykare de mest intressanta klockorna.
Det är klart att det finns olika åsikter om detta men i min värld är det så. Självklart respekterar jag förstås den som är av annan åsikt.
Sen är ju ibland frågan om vad som är dykare eller ej.
Gruppo Gamma bär ju i sitt namn tradition av dykare även om de saknar vridbar bezel. (I likhet med panerai)
Dagens klocka skulle väl eventuellt också kunna kallas dykare då den har lite av liknande design med fyrkantig boett, bezel som ej är vridbar, 200 meter, etc
Men kanske är det en dressare. Jag vet inte riktigt. Sportklocka kanske... Men det låter lite mesigt...
Hjälp mig kategorisera denna. Vad ska den kallas?
20240810_145605.jpg

Senast ändrad:
Jo men visst är väl dykare de mest intressanta klockorna.
Det är klart att det finns olika åsikter om detta men i min värld är det så. Självklart respekterar jag förstås den som är av annan åsikt.
Sen är ju ibland frågan om vad som är dykare eller ej.
Gruppo Gamma bär ju i sitt namn tradition av dykare även om de saknar vridbar bezel. (I likhet med panerai)
Dagens klocka skulle väl eventuellt också kunna kallas dykare då den har lite av liknande design med fyrkantig boett, bezel som ej är vridbar, 200 meter, etc
Men kanske är det en dressare. Jag vet inte riktigt. Sportklocka kanske... Men det låter lite mesigt...
Hjälp mig kategorisera denna. Vad ska den kallas?
20240810_145605.jpg
Den skönheten kan/skall nog inte kategoriseras. Geckota beskriver ju det som en kameleont:
"Made up of vintage-style timepieces, with a space-age design. It was the closest thing we could have come to creating a horological chameleon for your wrist".

Tillbaka
Topp