• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Söndag med Sekonda.🤙
1000014255.jpg
Brasilien 🇧🇷🎺

Tror du blir nöjd!
Är som du ibland galet intresserad av en röd klocka men lugnat ner mig, än så länge.
Ja, så är det. Jag har redan en rödtavlad och "dubbelkronad" King Diver som får för lite armtid, medan de 7-8 st med grön tavla används relativt frekvent.
1000014269.jpg
Edit. Här är den AirWolf UTC jag hade i en månad för tre år sen, men den var för matt och för trist.
1000014270.jpg

Senast ändrad:
Designavdelningen på Spinnaker var ju på tapeten igår. Man kan ju helt klart konstatera att de jobbat på senaste året. Provisionsbaserat?
Kolla bara på alla fina varianter i Fleuss-serien.
Och nu i veckan släppte de två nya av Piccard nämligen med skelett dial.
Så nog har de jobbat.
Jag gillar verkligen det märket.
Dagens klocka är emellertid ingen spinnaker.
20240811_132117.jpg

Svart tavla och orange bezel tycker jag är en fin kombo. Tror inte jag sett den hos spinnaker. Och inte så många andra heller när jag tänker efter. Omega PO förstås, men bland mikro?
Planet Amphibian. 😉👍
20240811_144653.jpg

Designavdelningen på Spinnaker var ju på tapeten igår. Man kan ju helt klart konstatera att de jobbat på senaste året. Provisionsbaserat?
Kolla bara på alla fina varianter i Fleuss-serien.
Och nu i veckan släppte de två nya av Piccard nämligen med skelett dial.
Så nog har de jobbat.
Jag gillar verkligen det märket.
Dagens klocka är emellertid ingen spinnaker.
20240811_132117.jpg

Svart tavla och orange bezel tycker jag är en fin kombo. Tror inte jag sett den hos spinnaker. Och inte så många andra heller när jag tänker efter. Omega PO förstås, men bland mikro?
Planet Amphibian. 😉👍
20240811_144653.jpg
Sorry men...Jag blir galen på tillverkare som inte skriver ut var de finns i världen, tyvärr är Spinnaker en av dem...

Om jag vill läsa deras "about"
Blir jag klokare? Nej.
Bara en massa bullshit.

Ja jag vet att de är från Hongkong - men skriv ut det då!

Såja nu har jag fått vara sur en stund 😅

Sorry men...Jag blir galen på tillverkare som inte skriver ut var de finns i världen, tyvärr är Spinnaker en av dem...

Om jag vill läsa deras "about"
Blir jag klokare? Nej.
Bara en massa bullshit.

Ja jag vet att de är från Hongkong - men skriv ut det då!

Såja nu har jag fått vara sur en stund 😅
Jag förstår.... alla har rätt att vara sura....
Kände du dig inte lite kränkt också?

Precis så här ska det se ut.
Vem, var.
Hatten av.

Halios - enmans-show från Vancouver. Case från Kina, glas och verk från Schweiz. Ihopsatt i Kanada av Jason själv.
Hatten av där med 😀
Nu känner jag mig inte så kränkt längre.

Grattis! Heltätt med grön. Jag gillar Air Wolf. Polarn hade en sån. 5990 är väl bra pris också?!
Tack! Jo, det var ett bra pris. 6K och sänkt från 11K.

Tack! Jo, det var ett bra pris. 6K och sänkt från 11K.
Tycker den är snygg, men är lite tråkig och gillar den svarta bäst. Dock fattar jag inte riktigt grejen med kopplingen till flyg, den har ju en intern dykarbezel?

Tycker den är snygg, men är lite tråkig och gillar den svarta bäst. Dock fattar jag inte riktigt grejen med kopplingen till flyg, den har ju en intern dykarbezel?
Jag gillar ur med gröna tavlor (har redan 7-8 st) och Viggen med grön är betydligt roligare än den UTC med svart tavla jag hade en kort tid för tre år (se bild), men vi är alla olika och det är ju tur för annars hade det varit tråkigt [paw rikh-titt]. 😁
1000014270.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp