Hösten är här, bomberjackan åker på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här finns numera ute på K&S om någon är sugen. Tills vidare får jag passa på att njuta lite av den.
![]()
Min första blästrade och jag måste säga att jag tycker det är en kul upplevelse. Men allt annat jag har är polerat såJag hade varit supersugen.. OM den vart polerad istället för blästrad![]()
Verkar som att det varit mer problem med deras tidigare urverk, men att det nog inte är så farligt längre.
Jag har inget att klaga på såhär långt, ruskigt fin kvalitet. Kronan skruvas jämt och känns rätt ”stiff”. Bezel likaså. Urverket i mitt exemplar är galet bra, tror den fortat sig 1 sekund på 3 dygn. Han jag köpte den av hävdade att det var den bästa i hans samling (rolex, zenith, omega, IWC).
Verkar som mycket av de problem som lyfts numera kommer från amerikaner som har problem med kundtjänsten. Antar att de saknar kapacitet att bedriva support över flera tidszoner. Generellt verkar européer mindre missnöjda med kundtjänsten iaf.
Beträffande Le Forban är min erfarenhet begränsad till modellen Malouine och vad gäller Spinnaker till Fleuss och Piccard.Hej
Kanske svårt att svara på men slänger ut den ändå:
Spinnaker eller Le Forban
Ös på med era åsikter
Tack för genuint svar!Beträffande Le Forban är min erfarenhet begränsad till modellen Malouine och vad gäller Spinnaker till Fleuss och Piccard.
Spinnaker har ju många fler varianter att välja mellan men om man tänker sig en fifty fathoms homage så kan man ju jämföra Malouine och Fleuss. Ganska lika men samtidigt väldigt olika.
![]()
![]()
Le Forban känns mer som en dressklocka med en pytteliten krona och väldigt nätt i känslan medan Spinnaker känns mer toolig och rejäl.
Le Forban har Miyota verk och Spinnaker har NH35. Jag vet att åsikterna går isär angående detta men jag gillar NH35 bättre. Mer distinkt känsla i uppdraget och när man ställer.
Miyota verket i min Le Forban har inte hacking funktion men jag har läst att det ska vara det numera. Nån som vet?
Le Forban Malouine har en fantastisk fin tavla, nånstans mellan sunburst och sammet.
Jag har bara en Le Forban men två Spinnaker och tredje på väg in, men som sagt Spinnaker har många fler varianter och olika färger att välja mellan. Le Forban känns möjligen lite mer exklusiv.
Båda har mycket fin finish och är mycket prisvärda. Jag kan rekommendera båda.
Kan det vara till någon hjälp inför ett klockköp?
Cool!En väldigt speciell klocka idag
![]()
HahaCool!
Extra coolt är det när man vågar gå utanför boxen med en klocka som i sig ser ut som en box.![]()
Affordable and adorable. Timex Expedition North GMT.
![]()
![]()