Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser riktigt bra ut! Har vart sugen på att addera en San Martin till samlingen ett bra tag nu, hur står de sig kvalitetsmässigt? Är det värt prislappen?
Ser riktigt bra ut! Har vart sugen på att addera en San Martin till samlingen ett bra tag nu, hur står de sig kvalitetsmässigt? Är det värt prislappen? det möjligtvis nån som plockat ner och servat en San Martin och kan säga nåt om kvaliteten på urverket?
Vill också gärna veta…är det nån som plockat ner/servat nån och kan säga nåt om kvalitén på urverket?Ser riktigt bra ut! Har vart sugen på att addera en San Martin till samlingen ett bra tag nu, hur står de sig kvalitetsmässigt? Är det värt prislappen?
Tyckte det funka bra!Korspostar dagens bandleverans från Rem straps. Läder på dykare. Ja jag vet, inte optimalt. Men abstinensen har inga gränser
![]()
![]()
![]()
Tycker du ska sälja den där. Till migLaddar upp i solen inför match!
![]()
![]()
Hej,Thorn FF idag.
![]()
Det är länge sen jag ägde någon Seiko så kommer inte riktigt ihåg känslan i dem. En vild gissning är att Thorn håller ungefär medium kvalitet för den här typen av kines-ur. Alltså kanske någonstans mitt emellan ex. en Watchdives och en San Martin så att säga. Alltså ungefär där den befinner sig prismässigt också.Hej,
Hur är känslan jmf med tex Seiko instegsklockor? Hur håller den tiden? Beställde en IWC PD Bund kopia i titan igår. Gillar egentligen inte så uppenbara kopior. Blev dock nyfiken hur de kan få till en sådan titanklocka för under 2000kr. De gör onekligen bra kopior på Blancpain också ser det ut som.
![]()
Denna i brons ser galet bra ut.
![]()
Min personliga uppfattning, efter att ha ägt mycket Seiko och mikromärken under åren, är att de numera håller typ samma kvalité kanske till och med fördel mikro på vissa delarHej,
Hur är känslan jmf med tex Seiko instegsklockor? Hur håller den tiden? Beställde en IWC PD Bund kopia i titan igår. Gillar egentligen inte så uppenbara kopior. Blev dock nyfiken hur de kan få till en sådan titanklocka för under 2000kr. De gör onekligen bra kopior på Blancpain också ser det ut som.
![]()
Denna i brons ser galet bra ut.
![]()
Lägsta nivån är hög numera. Fan, min Parnsrpe för 600 spänn känns riktigt bra. Det är inte så man skär sig på boettkanterna precis. Däremot kan jag tycka att länkar kan vara någonting som fortfarande kan kännas billiga på riktigt billiga klockor. Men även det är nog på väg att ändra sig - snart har väl även < 1000 kronors segmentet "on-the-fly" justering i spännet. Tropicen som medföljde Thornen var förresten riktigt bra. Jag hade lugnt kunnat tro att det var ett riktigt Wolbrook eller Joseph Bonnie om jag inte vetat bättre.Min personliga uppfattning, efter att ha ägt mycket Seiko och mikromärken under åren, är att de numera håller typ samma kvalité kanske till och med fördel mikro på vissa delar
Sen skulle jag önska fler gjorde mer egna designer, San Martin verkar ex satsa mer på det och gör det också riktigt bra.
Tack, får väl se när den dyker upp. Postar här och skriver någon rad.Det är länge sen jag ägde någon Seiko så kommer inte riktigt ihåg känslan i dem. En vild gissning är att Thorn håller ungefär medium kvalitet för den här typen av kines-ur. Alltså kanske någonstans mitt emellan ex. en Watchdives och en San Martin så att säga. Alltså ungefär där den befinner sig prismässigt också.
Allt på klockan känns helt OK och tidhållningen är bra - tror den gått totalt +10 sek på 5-6 dagar, så klart bra. Å andra sidan så har jag varit med om andra PT5000-verk som varit riktigt dåliga och betett sig helt oregelbundet med hopp hit och dit när man kollat det på Timegrapher. Så det kan nog variera kraftigt. Det här exet verkar riktigt bra.
Håller helt med om design, och det emotionella felet att det är en kopia skaver. Får väl testa en gång och se.Min personliga uppfattning, efter att ha ägt mycket Seiko och mikromärken under åren, är att de numera håller typ samma kvalité kanske till och med fördel mikro på vissa delar
Sen skulle jag önska fler gjorde mer egna designer, San Martin verkar ex satsa mer på det och gör det också riktigt bra.
Gjorde detsamma och trotsade förkylningen innan.Passar på att vara ute. Kallare väder i veckan utlovas.
![]()
Ojoj vad den såg tuff ut. Indestructible typ!Passar på att vara ute. Kallare väder i veckan utlovas.
![]()
Håller med. Bra finish och god kvalitet men lite synd när man tar efter någon annans design helt och hållet. Men ibland är ju den grund-designen så bra så man får vara glad att någon gjort den i en billigare variant så även jag har råd. Exempelvis månadens OWG-klocka .Lägsta nivån är hög numera. Fan, min Parnsrpe för 600 spänn känns riktigt bra. Det är inte så man skär sig på boettkanterna precis. Däremot kan jag tycka att länkar kan vara någonting som fortfarande kan kännas billiga på riktigt billiga klockor. Men även det är nog på väg att ändra sig - snart har väl även < 1000 kronors segmentet "on-the-fly" justering i spännet. Tropicen som medföljde Thornen var förresten riktigt bra. Jag hade lugnt kunnat tro att det var ett riktigt Wolbrook eller Joseph Bonnie om jag inte vetat bättre.
Det som saknas är väl, som du är inne på, originalitet. Jag kan också känna att en del av de billigare saknar lite själ - allt sitter ihop och funkar korrekt, men det känns dött. Jag vet att det låter lite flummigt...
![]()
PARNSPRELägsta nivån är hög numera. Fan, min Parnsrpe för 600 spänn känns riktigt bra. Det är inte så man skär sig på boettkanterna precis. Däremot kan jag tycka att länkar kan vara någonting som fortfarande kan kännas billiga på riktigt billiga klockor. Men även det är nog på väg att ändra sig - snart har väl även < 1000 kronors segmentet "on-the-fly" justering i spännet. Tropicen som medföljde Thornen var förresten riktigt bra. Jag hade lugnt kunnat tro att det var ett riktigt Wolbrook eller Joseph Bonnie om jag inte vetat bättre.
Det som saknas är väl, som du är inne på, originalitet. Jag kan också känna att en del av de billigare saknar lite själ - allt sitter ihop och funkar korrekt, men det känns dött. Jag vet att det låter lite flummigt...
![]()