• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zezame Eyes of the Dragon, Blue Eyes.

20250716_171454.jpg

Brukar sällan bry mig om boxen till klockor, tycker mest det är bökigt och tar upp plats. Denna är dock imponerande, riktigt fint lackad träbox.

Nu åker gummit av och på med länken, blir ett riktigt monster på ca 305g.
20250717_112605.jpg

Ingen risk att några bandstift ger med sig 😅
20250717_113609.jpg

Senast ändrad:
Liten kort recension av Spinnaker Dumas Yellow hornet efter nån veckas ägo.

Den är 44mm och den känns verkligen så stor, mycket tror jag pga formen på själva casen som sticker ut i kantiga former. Tycker inte den känns för stor dock, och den väger helt ok ändå för en större klocka. Den gula färgen och de röda detaljerna gör att den verkligen skiner och ger en otroligt härlig färg och känsla när man kollar ner på armen. Perfekt för sommar och bad. Den tickar på bra, inte mätt exakt men den går kanske +15-20s/dygn. Det kan jag leva med!

Några minus dock, kronan kärvar lite när man ska skruva in den. Som att den har lite svårt att hitta gängorna rätt. Bezeln är också väldigt trög att vrida, känns inte som det är så svårt att få grepp om den egentligen så är nog mest att den är trög. Kanske blir bättre så småningom. Inte den skönaste länken heller, efter en dag med bad och svett och värme är det inte en särskilt bekväm upplevelse. Men jag kommer sätta den på gummi inom kort och då tror jag den kommer sitta mycket bättre.

Överlag nöjd, speciellt för priset. En väldigt härlig sommarklocka att rotera med och som gör en glad varje gång man ser urtavlan.

IMG_3728.jpeg
IMG_3722.jpeg
IMG_3687.jpeg

Mot Kreta, nåväl om en stund iaf 🤓
IMG_2244.jpeg

Fick bli Watchdives och Triwa som kompanjoner. Börja också fundera lite kring min 40-årspresent till mig själv (nästa år). Ni som har eller haft Shellback vad tycker ni om dem? Vill helst ha nytt för runt 10k och gärna svenskt vore kul så 🙂

Tillbaka
Topp