• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Landar mer än ofta med orangea accenter under sommar månaderna.

IMG_2416.jpeg

Riktigt sugen på en dykare i brons.
Lutar åt en Nivada Depthmaster:
IMG_3063.jpeg

Men även Baltic Aquascaphe ser intressant ut:
IMG_3074.jpeg

Några andra roliga förslag runt 40mm?
Båda dessa plus Yema Superman och Navygraf.

GMT Flyer Magrette 40 mm brons case, ingen dykare, men.

Edit: varning för att börja kolla Moana-modeller. En blir ju sugen…

Senast ändrad:
Båda dessa plus Yema Superman och Navygraf.

GMT Flyer Magrette 40 mm brons case, ingen dykare, men.

Edit: varning för att börja kolla Moana-modeller. En blir ju sugen…
Moana med grön urtavla ser riktigt trevlig ut!

+1 på Yema Superman! @ybey

Sen finns Squale 1521 i brons:

Glycine combat sub finns även i brons:

Yeman är ett bra förslag, men fastnade inte för min superman, så det blir någonting annat den här gången.

Glycinen däremot, är ju en fullträff. Riktigt fin!

Vad är er erfarenhet av San Martin? Känns de någorlunda kvalitativa eller är risken stor att man tröttnar ganska snart? Har spanat in denna: https://san-martin.eu/shop/san-martin-sn0044-g-b/?v=efad7abb323e

Gissningsvis har 9 av 10 medlemmar som är aktiva i tråden provat San Martins klockor.

Oftast utmärkt kvalitet och prisvärda klockor men designen lätt att känna igen från andra märken (inte specifikt den klockan du länkat). Gillar du den så kör på.

@Meridius du som haft en H.G.P och nu Cwc, är de lika i boetten? Lite sugen på en Cwc (i stål) men tycker ibland H.G.P känns lite klumpig på nato. Men ska prova det ett tag iaf 🤓
IMG_2390.jpeg

I storlek kontra WD som är 39mm. Beslöt mig att också att behålla WD just nu iaf 🙂
IMG_2391.jpeg

Jag kan inte påstå att jag jämfört i någon större utsträckning, men spontant skulle jag säga nej. Kom aldrig överens med HGPn och jag tror inte att det hade förändrats av ett nato. Hade den enbart på länk. CWC däremot tycker jag gör sig utomordentligt på nato. Dock ej haft en i SS.

Jag kan inte påstå att jag jämfört i någon större utsträckning, men spontant skulle jag säga nej. Kom aldrig överens med HGPn och jag tror inte att det hade förändrats av ett nato. Hade den enbart på länk. CWC däremot tycker jag gör sig utomordentligt på nato. Dock ej haft en i SS.
Har inte båda Monnin boett? Det borde väl inte vara mycket skillnad, om ens någon?

Tillbaka
Topp