Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt sugen på en dykare i brons.
Lutar åt en Nivada Depthmaster:
![]()
Men även Baltic Aquascaphe ser intressant ut:
![]()
Några andra roliga förslag runt 40mm?
Riktigt sugen på en dykare i brons.
![]()
![]()
Jag ger tummen upp för Yema. Tycker man får mycket för pengarna mto inhouse verket och 5 års garanti. Dock ligger just dessa lite högre i pris.Beroende på prisbild kanske CW eller yema kan vara något.
![]()
![]()
Jag är mycket nöjd med min obris morgan nautilus men den tillverkas inte längre tyvärr.
![]()
Personligen är jag nästa löjligt förtjust i denna från Malm.Yema superman kanske?
![]()
Men annars tycker jag Depthmaster är riktigt bra![]()
Båda dessa plus Yema Superman och Navygraf.Riktigt sugen på en dykare i brons.
![]()
![]()
Moana med grön urtavla ser riktigt trevlig ut!Båda dessa plus Yema Superman och Navygraf.
GMT Flyer Magrette 40 mm brons case, ingen dykare, men.
![]()
Moana Pacific Waterman GMT Bronze (Full) in Magrette Timepieces - Magrette Timepieces
Latest addition to the popular Waterman lineup, featuring a “flyer” or “traveller” GMT complication with jumping local hour hand. This reference features a smaller 40mm case for enhanced wearing comfort, aluminum bezel insert, fully lumed with Swiss Super-LumiNova® C3 green, and a detailed...magrette.com
Edit: varning för att börja kolla Moana-modeller. En blir ju sugen…
Yeman är ett bra förslag, men fastnade inte för min superman, så det blir någonting annat den här gången.+1 på Yema Superman! @ybey
Sen finns Squale 1521 i brons:
1521 Bronze || Squale Official Website
www.squale.ch
Glycine combat sub finns även i brons:
Glycine GL0517 - Combat Sub 39 Bronze
Glycine GL0517 COMBAT watch. Bronze/black Glycine watch with an automatic movement and a bronze watch case. 39 mm View the largest Glycine collection in Europe!www.glycinestore.eu
Vad är er erfarenhet av San Martin? Känns de någorlunda kvalitativa eller är risken stor att man tröttnar ganska snart? Har spanat in denna: https://san-martin.eu/shop/san-martin-sn0044-g-b/?v=efad7abb323e
@Meridius du som haft en H.G.P och nu Cwc, är de lika i boetten? Lite sugen på en Cwc (i stål) men tycker ibland H.G.P känns lite klumpig på nato. Men ska prova det ett tag iaf![]()
![]()
I storlek kontra WD som är 39mm. Beslöt mig att också att behålla WD just nu iaf![]()
![]()
Jag kan inte påstå att jag jämfört i någon större utsträckning, men spontant skulle jag säga nej. Kom aldrig överens med HGPn och jag tror inte att det hade förändrats av ett nato. Hade den enbart på länk. CWC däremot tycker jag gör sig utomordentligt på nato. Dock ej haft en i SS.
Har inte båda Monnin boett? Det borde väl inte vara mycket skillnad, om ens någon?Jag kan inte påstå att jag jämfört i någon större utsträckning, men spontant skulle jag säga nej. Kom aldrig överens med HGPn och jag tror inte att det hade förändrats av ett nato. Hade den enbart på länk. CWC däremot tycker jag gör sig utomordentligt på nato. Dock ej haft en i SS.