• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_4302.jpeg
Fortis var riktigt bra förr, kanske bra nu med, men B-42 är ju en klassiker!

Klär bra i lite patina 😎

Grattis! Min dyker förhoppningsvis upp i morgon. Jag har beställt den med blå bezel. Tyvärr tycker jag det har sett ut som de missat att återskapa prototypens färgnyans helt på de bilder som dykt upp. Inget magiskt ljusblått alls utan bara grått. Så jag är på nåt sätt inställd på att det här ska gå illa och jag blir missnöjd. Hoppas jag har fel!

Din Pepsi-bezel ser ut att ha klarat sig bättre!
Hej!

Hur gick det med den blå? Tänkte försöka få tag i en och är kluven mellan den blå och orangea. Har samma oro att den blå inte står i kontrast till det grå..

Hej!

Hur gick det med den blå? Tänkte försöka få tag i en och är kluven mellan den blå och orangea. Har samma oro att den blå inte står i kontrast till det grå..
Det var som jag misstänkte då - den levererade såg inte alls ut som de ursprungliga produktbilderna. Nu har de uppdaterat sin site så det som du ser där nu är det faktiska utseendet. Så du kan bedöma där om du tycker om dem eller inte.

Själv har jag väl förlikat mig med utseendet, initialt tyckte jag bezeln var alldeles för utfrätt/blekt. men sen bestämde jag mig för att jag kunde leva med det. Personligen tycker jag den svarta bezeln vinner av de tre varianterna, men det kanske inte är den som släpps den här gången?

Det var som jag misstänkte då - den levererade såg inte alls ut som de ursprungliga produktbilderna. Nu har de uppdaterat sin site så det som du ser där nu är det faktiska utseendet. Så du kan bedöma där om du tycker om dem eller inte.

Själv har jag väl förlikat mig med utseendet, initialt tyckte jag bezeln var alldeles för utfrätt/blekt. men sen bestämde jag mig för att jag kunde leva med det. Personligen tycker jag den svarta bezeln vinner av de tre varianterna, men det kanske inte är den som släpps den här gången?
Hej,

Tack för svar! Nej precis det är den orangea och den blå och jag är verkligen kluven bland dem, men gillar dem två bäst 😅

Okej, jag ska spana in hemsidan ordentligt! Om du orkar och har möjlighet får du mer än gärna posta lite bilder 🙏

IMG_1685.jpeg

Tycker den svarta gör sig väldigt bra

Kul, dök upp ett fotominne från 2005. Undertecknad och frugan (som inte var frugan än på den tiden) i en kartong och ett bund på handleden 😄 Har faktiskt kvar klockan nånstans men bandet har tappat bort sin bund. Nixon the rocker, minns inte vart den kom ifrån men uppenbarligen äger jag en iallafall. Googlade reda på en bild i sitt originalutförande.
10525.jpg
10524.png

Plötsligt en dag för ett par veckor sen stod det "Add to cart" istället för "Awaiting stock" när jag kikade på titanklockor på Scurfas hemsida...
Jag håller med om det bra som skrivits om dom, men också det som skrivits om det blänkande glaset. Den här får nog stanna, för trädgård, gym och bad.

IMG_3777.jpeg

Plötsligt en dag för ett par veckor sen stod det "Add to cart" istället för "Awaiting stock" när jag kikade på titanklockor på Scurfas hemsida...
Jag håller med om det bra som skrivits om dom, men också det som skrivits om det blänkande glaset. Den här får nog stanna, för trädgård, gym och bad.

IMG_3777.jpeg
Dom är fina! Också varit sugen på en sådan i omgångar, men deras upplägg för hur de släpper ny "stock" lämnar en del att önska. Tror till och med timefaktors(Smiths) har bättre system - där man har ca 20-30sek på sig att färdigställa en order, med en handfull chanser per år.

Tillbaka
Topp