Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte du med länk?Jag har en Laco Pro på ingående. (Manuellt urverk med top level-finish.) Jag har tidigare ägt en "Basic" Laco. Vi får väl se om det är värt de extra slantarna om några dagar...
Nej, både pro och basic har inköpts med läderband.Köpte du med länk?
Har försökt hitta någon info om den, men hittar ingen video eller forumpost om den.
Hur gick det?Nej, både pro och basic har inköpts med läderband.
Den Basic som jag hade var en Laco Aachen 42 mm.
Den Pro som jag väntar på är en Laco Stuttgart Pro (A-tavla), 40 mm, manuellt urverk, utan datum på mörkbrunt läder.
Jo klockan kom in, har dock inte burit den så mycket.Hur gick det?
Snygg klocka!Laco Pro
Manuell urverk, topgrade
Solid baksida (ingen showcase)
20 ATM
Känns väldigt gedigen, fin kvalitet.
Älskar att det finns så många valmöjligheter. Hittade inte precis ”min” flieger i Lacos andra sortiment och inte heller hos Stowa.
P.S. Kommer nog köpa en militärgrön NATO strap till den![]()
Läst lite om stowa sista dagarna och jörg schauer har ju lämnat företaget och ett företag från münchen, temperatur arte äger stowa nu och det verkar som jörg lämnat pga oskiljaktigheter mellan parterna efter att ändå ha jobbar kvar i ett årTest från samma kille
Stowa
Laco Pro
Äger själv ingen Stowa.
Man hittar inte heller super mycket online, Pro serien är relativt ny.
Men min slutsats från det jag hittade var att de håller samma kvalitet.
Är supernöjd när det gäller kvalitet på Laco Pro.
Stowa har tidigare varit helt grymma i utförande kontra pris. Sannolikt fortfarande så. Laco säkert helt OK men knappast i nivå med Stowa tror jag. Har haft både en flieger och en marine 36 och båda var helt flawless under 10x lupp. Inte ett fel.Snygg klocka!
Är själv med bra sugen på en flieger
har insett att jag är för snål för att köpa en iwc mark 20 men samtisigt tycker jag iwc inte är värda sitt pris om man jämför med dessa
Någon som vet hur kvalitén är lacos pro serie jämfört med stowa?
Bara det att pro-serien har 200 wr är ju grymt!