• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stowa vs Laco

Jag har en Laco Pro på ingående. (Manuellt urverk med top level-finish.) Jag har tidigare ägt en "Basic" Laco. Vi får väl se om det är värt de extra slantarna om några dagar...

Laco Flieger Pro
Typ A, Manuell urverk, topgrade. Väldigt trevlig bekantskap 😁
IMG_4214.jpeg

Laco Pro
Manuell urverk, topgrade
Solid baksida (ingen showcase)
20 ATM

Känns väldigt gedigen, fin kvalitet.

Älskar att det finns så många valmöjligheter. Hittade inte precis ”min” flieger i Lacos andra sortiment och inte heller hos Stowa.

P.S. Kommer nog köpa en militärgrön NATO strap till den ;)

Bilagor

• IMG_0328.jpeg
    IMG_0328.jpeg
    658.8 KB · Visningar: 39
Laco Pro
Manuell urverk, topgrade
Solid baksida (ingen showcase)
20 ATM

Känns väldigt gedigen, fin kvalitet.

Älskar att det finns så många valmöjligheter. Hittade inte precis ”min” flieger i Lacos andra sortiment och inte heller hos Stowa.

P.S. Kommer nog köpa en militärgrön NATO strap till den ;)
Snygg klocka!
Är själv med bra sugen på en flieger

har insett att jag är för snål för att köpa en iwc mark 20 men samtisigt tycker jag iwc inte är värda sitt pris om man jämför med dessa

Någon som vet hur kvalitén är lacos pro serie jämfört med stowa?

Bara det att pro-serien har 200 wr är ju grymt!

Test från samma kille
Stowa

Laco Pro

Äger själv ingen Stowa.
Man hittar inte heller super mycket online, Pro serien är relativt ny.

Men min slutsats från det jag hittade var att de håller samma kvalitet.
Är supernöjd när det gäller kvalitet på Laco Pro.

Test från samma kille
Stowa

Laco Pro

Äger själv ingen Stowa.
Man hittar inte heller super mycket online, Pro serien är relativt ny.

Men min slutsats från det jag hittade var att de håller samma kvalitet.
Är supernöjd när det gäller kvalitet på Laco Pro.
Läst lite om stowa sista dagarna och jörg schauer har ju lämnat företaget och ett företag från münchen, temperatur arte äger stowa nu och det verkar som jörg lämnat pga oskiljaktigheter mellan parterna efter att ändå ha jobbar kvar i ett år

Men jag gillar verkligen idén på pro serien att köparen får välja så pass mycket själv

Snygg klocka!
Är själv med bra sugen på en flieger

har insett att jag är för snål för att köpa en iwc mark 20 men samtisigt tycker jag iwc inte är värda sitt pris om man jämför med dessa

Någon som vet hur kvalitén är lacos pro serie jämfört med stowa?

Bara det att pro-serien har 200 wr är ju grymt!
Stowa har tidigare varit helt grymma i utförande kontra pris. Sannolikt fortfarande så. Laco säkert helt OK men knappast i nivå med Stowa tror jag. Har haft både en flieger och en marine 36 och båda var helt flawless under 10x lupp. Inte ett fel.

Kolla in vad Yonsson tyckte tidigare avseende hans Stowa flieger....Har dom bara bibehållit nivån så är det ett givet val tycker jag.

Tillbaka
Topp