• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Kanske hittat ett bra komplement till min explorer 36. Den handjagade Marine classic 36 small seconds lockar och klippet nedan gör att det är nära nu. Skall bara övertyga mig lite till.
Den är grym! Sjukt bekväm att bära också 👍
A49AE559-F65F-403A-AB50-FCAC558E7370.jpeg
674CEC23-B6AB-4076-9BE5-9B2DD641E2B6.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kanske hittat ett bra komplement till min explorer 36. Den handjagade Marine classic 36 small seconds lockar och klippet nedan gör att det är nära nu. Skall bara övertyga mig lite till.
Jag vet ju att du gillar GS o Chronomaster så antagligen har du lite krav på finish. Och här är Stowa bland dom absolut bästa jag haft. Inte GS klass för tavlor o annat är inte lika komplexa men det är nog tusan lika felfritt.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Fortsätter att hovra över köpknappen men har förbenat svårt att bestämma mig mellan dessa. Har dykt upp en annan variant på min radar med romerska index som med Stowas eget Milanese (överst) ser väldigt aptitlig ut och ett mer dressat alternativ än den med arabiska. Alla dessa val….
2A79A7B9-52B3-4171-A428-928772C84E31.jpeg

1D7401AB-9728-4A6B-B64A-35CC6757A81F.jpeg
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Fortsätter att hovra över köpknappen men har förbenat svårt att bestämma mig mellan dessa. Har dykt upp en annan variant på min radar med romerska index som med Stowas eget Milanese (överst) ser väldigt aptitlig ut och ett mer dressat alternativ än den med arabiska. Alla dessa val….
2A79A7B9-52B3-4171-A428-928772C84E31.jpeg

1D7401AB-9728-4A6B-B64A-35CC6757A81F.jpeg
Svarar mig själv. Inte så himla svårt val utan den undre med arabiska siffror vald och beställd. 4 veckor innan leverans enligt hemsidan.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Fortsätter att hovra över köpknappen men har förbenat svårt att bestämma mig mellan dessa. Har dykt upp en annan variant på min radar med romerska index som med Stowas eget Milanese (överst) ser väldigt aptitlig ut och ett mer dressat alternativ än den med arabiska. Alla dessa val….
2A79A7B9-52B3-4171-A428-928772C84E31.jpeg

1D7401AB-9728-4A6B-B64A-35CC6757A81F.jpeg
Den romerska med small seconds i 36 är way to go! För egen del tycker jag den skall vara på skinn men om priset är ok så är det väl som vanligt bra att ha en länk med i köpet.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Den romerska med small seconds i 36 är way to go! För egen del tycker jag den skall vara på skinn men om priset är ok så är det väl som vanligt bra att ha en länk med i köpet.
Det blev den med arabiska på skinn. Det blev enklare att välja när jag hade lagt in bilderna ovan och enkelt kunde jämföra fram och tillbaka. Tycke och smak men gillade den arabiska mer med sitt mer rustika utseende plus att den är trogen historien med den urtavla hela serien bygger på.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har nu beställt ett nos tunnt mönsterpräglat kalvläder från Di-model som jag tror kommer gifta sig bra med de blånerade visarna. Dassig bild av säljaren men hoppas på det bästa och har goda erfarenheter av kvalitén från märket sedan tidigare. Har det troligen hemma innan klockan. Nu börjar väntan…
32030E97-B3A7-4728-AD19-2366D016AEF8.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Svarar mig själv. Inte så himla svårt val utan den undre med arabiska siffror vald och beställd. 4 veckor innan leverans enligt hemsidan.
Du lär bli himla nöjd tror jag. Trevliga att ha att göra med är de också, om den sidan behövs sen.
Lite kul egentligen, är "boxen" klockan kommer i. Den är gjord av träspån, absolut enklaste sort, och kan väl egentligen knappt ens kallas box. Och ytterkartongen innehåller... mest luft. M a o, du betalar för klockan du köper. Inget annat lull-lull.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har nu beställt ett nos tunnt mönsterpräglat kalvläder från Di-model som jag tror kommer gifta sig bra med de blånerade visarna. Dassig bild av säljaren men hoppas på det bästa och har goda erfarenheter av kvalitén från märket sedan tidigare. Har det troligen hemma innan klockan. Nu börjar väntan…
32030E97-B3A7-4728-AD19-2366D016AEF8.jpeg
Di-model har jag aldrig provat, men de har fräsiga band, så mycket har jag kunnat se. Återkom med lite recension sen!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Du lär bli himla nöjd tror jag. Trevliga att ha att göra med är de också, om den sidan behövs sen.
Lite kul egentligen, är "boxen" klockan kommer i. Den är gjord av träspån, absolut enklaste sort, och kan väl egentligen knappt ens kallas box. Och ytterkartongen innehåller... mest luft. M a o, du betalar för klockan du köper. Inget annat lull-lull.
Ja finaste boxarna jag fått hittills är nog från Omega. Rolex är bara tråkiga och GS borde göra bättre då paketen är mer viktiga än presenterna i Japan. Ska bli kul att se vad det här är. Sett nåt klipp på tuben och det liknar mer ett monopolspel från alga än något annat.😂😂😂
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Intressant mot IWC:n!
Give us your details!
Det ska, till försvaret, sägas att det var ett tag sedan jag testade Mark.

Men. De få (2-3?) millimetrar som skiljer på längden gör stor skillnad. Jag upplever även Stowan ha mer vinklade bandhorn som "smiter åt" bättre mot handleden. Jag tycker IWCn är fin (även om @yonsson dödade den lite i sin recension genom att påtala att datumföbstret mycket riktigt är off), men kan inte komma ifrån att den sitter som en stekpanna på handleden.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det ska, till försvaret, sägas att det var ett tag sedan jag testade Mark.

Men. De få (2-3?) millimetrar som skiljer på längden gör stor skillnad. Jag upplever även Stowan ha mer vinklade bandhorn som "smiter åt" bättre mot handleden. Jag tycker IWCn är fin (även om @yonsson dödade den lite i sin recension genom att påtala att datumföbstret mycket riktigt är off), men kan inte komma ifrån att den sitter som en stekpanna på handleden.
Instämmer i hur den sitter. Den är tunn och sitter tajt.
Mycket nöjd med min också. Skaffade även ett svart band från Stowa, gillar banden skarpt. Mjuka och extremt enkla att forma efter handleden.

Sitter också på 104:an, som jag upplever kantigare och inte heller lika elegant som Stowan är med sina blå visare. Flygare, javisst, men samtidigt något helt annat än Stowan.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Instämmer i hur den sitter. Den är tunn och sitter tajt.
Mycket nöjd med min också. Skaffade även ett svart band från Stowa, gillar banden skarpt. Mjuka och extremt enkla att forma efter handleden.

Sitter också på 104:an, som jag upplever kantigare och inte heller lika elegant som Stowan är med sina blå visare. Flygare, javisst, men samtidigt något helt annat än Stowan.
Så är det ju. Stora skillnader mellan de bägge.

Är ju lite torsk på 104, inne på min tredje, så har knappast för avsikt att basha den på något vis. Jämförelsen ovan handlar snarare om att Stowan tagits in för att utmana den om kudden i klocklådan. 🙂
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så är det ju. Stora skillnader mellan de bägge.

Är ju lite torsk på 104, inne på min tredje, så har knappast för avsikt att basha den på något vis. Jämförelsen ovan handlar snarare om att Stowan tagits in för att utmana den om kudden i klocklådan. 🙂
Kul!
Det blir intressant att höra om intrycken om någon vecka eller så!
 

Urtyp

Audemars
Fortsätter att hovra över köpknappen men har förbenat svårt att bestämma mig mellan dessa. Har dykt upp en annan variant på min radar med romerska index som med Stowas eget Milanese (överst) ser väldigt aptitlig ut och ett mer dressat alternativ än den med arabiska. Alla dessa val….
2A79A7B9-52B3-4171-A428-928772C84E31.jpeg

1D7401AB-9728-4A6B-B64A-35CC6757A81F.jpeg
Jag har varit inne på nästan samma spår eftersom jag söker en med romerska siffror (för lite elegantare 🙇‍♂️ utseende) men kom fram till att min OCD inte skulle klara av att dom tryckt dit mindre storlek VI. Alltid är det nåt eh?

Edit: Såg att du valt den med arabiska. Rätt val. 😉
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag har varit inne på nästan samma spår eftersom jag söker en med romerska siffror (för lite elegantare 🙇‍♂️ utseende) men kom fram till att min OCD inte skulle klara av att dom tryckt dit mindre storlek VI. Alltid är det nåt eh?

Edit: Såg att du valt den med arabiska. Rätt val. 😉
Tror jag snart har en fin trio. Ovan Stowa som fredagsklocka, nya 38,5 solarseikodykaren i blått som beater men för det mesta en explorer 36.
 
Senast ändrad:
Topp