• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stowa

Försökte fånga sista ljuset idag
195FB28A-2FF2-4452-BCA8-4D11F9AC3B2D.jpeg

Det blev den med arabiska på skinn. Det blev enklare att välja när jag hade lagt in bilderna ovan och enkelt kunde jämföra fram och tillbaka. Tycke och smak men gillade den arabiska mer med sitt mer rustika utseende plus att den är trogen historien med den urtavla hela serien bygger på.
Snygg den också! Dock fanns skeppschronometrarna såvitt jag vet med både romerska och arabiska men what ever... Båda är snygga!

Ja finaste boxarna jag fått hittills är nog från Omega. Rolex är bara tråkiga och GS borde göra bättre då paketen är mer viktiga än presenterna i Japan. Ska bli kul att se vad det här är. Sett nåt klipp på tuben och det liknar mer ett monopolspel från alga än något annat.😂😂😂
Fast det är lite märkligt.. Min ena Stowa kom i den där absolut billigast tänkbara boxen medan den andra kom i ett rätt fräckt aluminium case.. 🤔

SBDN079, blå… Hemma hos mig nu. Haft en gråsvart tidigare som jag saknat lite... Smidig på 38,5 och en ny beater isf Casio square som mina ögon hade svårt att se tiden på. Fast mer nyfiken på att testa Stowa när den nu kommer…
Tack! Jag har sett dom i någon annan tråd och tyckte dom verkade trevliga men hade inte refnr.

Jag har varit inne på nästan samma spår eftersom jag söker en med romerska siffror (för lite elegantare 🙇‍♂️ utseende) men kom fram till att min OCD inte skulle klara av att dom tryckt dit mindre storlek VI. Alltid är det nåt eh?

Edit: Såg att du valt den med arabiska. Rätt val. 😉
Jag gillar det lilla VI 🤷 Gillar cross hair också. Hade tänkt köpa den och köra OWG March med men har precis köpt ny lägenhet och bil så får bli senare. Men är precis den klocka jag önskat att de tog fram :) Ska köpa med länken och komplettera med ett brunt läder från colareb.

Hade missat att de fått in marine classic i brons också, går att välja 925 silvertavla också. Lite coolt. Men jag vill ha den med small sec och tunnare urverket. Har ju redan ett Sellita SW200.

Senast ändrad:
Jag gillar det lilla VI 🤷 Gillar cross hair också. Hade tänkt köpa den och köra OWG March med men har precis köpt ny lägenhet och bil så får bli senare. Men är precis den klocka jag önskat att de tog fram :) Ska köpa med länken och komplettera med ett brunt läder från colareb.

Hade missat att de fått in marine classic i brons också, går att välja 925 silvertavla också. Lite coolt. Men jag vill ha den med small sec och tunnare urverket. Har ju redan ett Sellita SW200.
Ändat min order till exakt den kombon med romerska och milanese. Sen har jag sedan tidigare ett mörkblått läder att varva med. Får väl se hur lång tid det tar nu med ändringen. Bra kundservice med tydliga svar.

Senast ändrad:
Ändat min order till exakt den kombon med romerska och milanese. Sen har jag sedan tidigare ett mörkblått läder att varva med. Får väl se hur lång tid det tar nu med ändringen. Bra kundservice med tydliga svar.
Fan då blir du första i tråden före mig då :O Haha nä men grattis :) Jag frågade om den med arabiska siffror gick att få med romerska (innan den fanns på sidan) och det kunde de lösa, antagligen för den modellen släpptes typ 5 dagar senare. Så kundservice är bra.

Du får bomba på med bilder när den kommit :)

Fan då blir du första i tråden före mig då :O Haha nä men grattis :) Jag frågade om den med arabiska siffror gick att få med romerska (innan den fanns på sidan) och det kunde de lösa, antagligen för den modellen släpptes typ 5 dagar senare. Så kundservice är bra.

Du får bomba på med bilder när den kommit :)
Att jag kommer bomba bilder kan jag lova😎

Är så jäkla sugen på Marine Classic 36, vet ni om det finns någon prutmån hos Stowa? 😌
Osannolikt.
Såvitt jag vet har de en drive per år. Du har just missat den tyvärr.
Det är deras julkalender. Brukar gå kanske 10-15% billigare och brukar vara demoex. Begränsad upplaga.

Men pang för pengarna är nog svåröverttäffat redan som det är.

Samma här!

20220210_134417 (1)~2.jpg

Helt ärligt så är jag inte jätteförtjust i originalbandet. Förefaller vara bra kvalitet, mjukt och följsamt, men är inte överförtjust i "flygarnitarna". Ser snyggt ut på bordet, men lirar inte med mig då klockan sitter på armen.
Har roterat ganska friskt, men landat i detta svarta kalvstrap från Sinn. Tyskt som tyskt, liksom. Vafan.. 🙂

Bra tidshållning, sitter som en jävla smäck, och löken på sidan fascinerar fortfarande!

Väldigt mycket klocka för pengarna, det här!

Tillbaka
Topp