• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stowa

Jag har av den vanliga marine 36an. Superbra finish och väldigt trevlig känsla. Sjukt bra klocka för pengarna. Jag har haft många olika märken vid det här laget och Stowan är det mest prisvärda jag haft tillsammans med Monta som också är galet välgjord. Lätt i klass med långt dyrare märken. EDIT: Jag tycker den är väldigt allround trots den lite dressade karaktären och till Romerska passar den polerade boetten och no date alldeles lysande. Vill man ha en mer vardaglig look så väljer man siffror och skriver ett trevligt mail till Stowa att man vill ha den med borstad boett istället. Det har iaf gått bra tidigare och jag har upplevt Stowa som mycket trevliga i kontakten.

IMG_20191016_175150.jpg
Har länge varit väldigt sugen på en 36 marine. Hade varit roligt om de kom i lite fler färger. Tror iaf att den större modellen en gång i tiden även fanns i svart.
Är det "ghost date" på no date versionen?

Fick uppdatering av min beställning idag:
"The solid case back has increased the delivery time a bit unfortunately."
Lite tråkigt men hoppas det inte tar så lång tid

Finns redan en tråd :)

Admin kanske kan slå ihop dessa? Alltid kul med fler som gillar stowa

Senast ändrad:
Finns redan en tråd :)

Admin kanske kan slå ihop dessa? Alltid kul med fler som gillar stowa

Det har diskuterats tidigare i tråden och jag tror vi alla är överens om att den gamla tråden hade ett lite märkligt intro och inte heller funkade som en riktig märkestråd så detta är nu den officiella Stowa tråden. Jag tycker vi låter den gamla vila i frid! 😁

Traditionellt så är det nog sant att de var vita. Har dock kommit i flera färger på senare tid (andra tillverkare).
Här är från 2017 (Stowa)
Screenshot_20210211-223933_Instagram.jpg
Ahh där ser man. Får hänga på Stowas site lite oftare tror jag... Iofs har jag dock lite svårt att se varför man skulle föredra den varianten framför fliegern med A tavla. Då får man både blånerade visare och grym lume. Boetten är väl samma.

Någon som har en Verus? Har frågat Stowa om lite modifikationer. Går de med på det blir jag väldigt sugen på en sån. Men kanske kommer ångra att jag inte tar klassiska då, men föredrar BGW9 framför C3 och det är en stor anledning till att jag lutar åt Verus just nu. Samt att jag gillar saker som är lite "annorlunda"

Edit: fick svar från Stowa. Jag ville ha en med borstad boett men det gick de inte med på :( Hade tänkt borstad, graverad och solid bakboett (50€ extra för de som undrar) men vett sjutton om jag vill ha sandblästrad eftersom de inte vill borsta. Då får jag nog glömma Verus. Eller?...

Senast ändrad:
Då var den här! på hemsidan stod det mellan 2-3 veckor i leveranstid men denna kom på under en vecka!

Första intrycket är "wow!" för priset så slår denna skönhet långt över sin viktkass! älskar den nedsjunka "small seconds dial" som ger en otroligt fin kontrast mot den underbart vita urtavlan.

Storleken på 36mm passar mina 16mm handleder perfekt, och mycket tack vare hur tunn den är samt att bandhornen är vinklade nedåt så sitter klockan underbart på min arm.

Endast haft klockan en dag, så återkommer senare med en mer genomgående recension, men än så länge är jag förälskad!

IMG_20210217_084902.jpg

IMG_20210217_085235.jpg

IMG_20210217_085329.jpg

IMG_20210217_085410.jpg

Då var den här! på hemsidan stod det mellan 2-3 veckor i leveranstid men denna kom på under en vecka!

Första intrycket är "wow!" för priset så slår denna skönhet långt över sin viktkass! älskar den nedsjunka "small seconds dial" som ger en otroligt fin kontrast mot den underbart vita urtavlan.

Storleken på 36mm passar mina 16mm handleder perfekt, och mycket tack vare hur tunn den är samt att bandhornen är vinklade nedåt så sitter klockan underbart på min arm.

Endast haft klockan en dag, så återkommer senare med en mer genomgående recension, men än så länge är jag förälskad!

IMG_20210217_084902.jpg

IMG_20210217_085235.jpg

IMG_20210217_085329.jpg

IMG_20210217_085410.jpg
Snyggt! Vill gärna höra mera om vad du tycker om den efter att ni haft lite mer tid tillsammans.

Är inne på att köpa Flieger 40 mm tänker automat, inget datum och baklock i stål, gick tydligen att få. Men sedan ska det väl inte vara någon logga?🤔

Är inne på att köpa Flieger 40 mm tänker automat, inget datum och baklock i stål, gick tydligen att få. Men sedan ska det väl inte vara någon logga?🤔
Håller med om ingen logga. Men den är ju grå mot svart tavla så tycker det kan vara rätt snyggt ändå. Hittar jag en schysst begagnad med logga gör det inget.

Ska kanske köra min originalplan nu. Köper nog en ny Marine 36 med romerska siffror när jag fyller år i mars. Sen letar jag nog begagnad flieger under tiden eller så köper jag en ny senare. Är lite snål hehe. Tänkte ta standardverket, så blir nog baklock i stål på den för är väl inte mycket att kolla på? Å andra sidan är det bara 80€ till för top grade då eftersom locket kostar extra men bryr mig inte så jättemycket om urverket är snyggt eller bättre reglerat. Tycker baklocken i stål är riktigt coola.
Screenshot_20210218-150319_Chrome.jpg

Gamla loggan är snygg!

@erow Snyggt. Fick du välja hur det skulle se ut? Jag har frågat om hur det skulle se ut isf. Men de har svarat på allt utom det.
I beställningen skrev jag bara solid baksida. Sedan frågade de i mail om jag ville ha den slät eller graverad och tipsade om denna som jag verkligen gillar

IMG_20210217_084902.jpg

IMG_20210217_085235.jpg

IMG_20210217_085329.jpg

IMG_20210217_085410.jpg
Grattis till en riktigt fin klocka! Som sagt är kvalitétsnivån löjligt bra för pengarna. Du borde bli nöjd 😁

Jag betalade inget extra (kanske därför den tar längre tid än utlovat)
Jag hade kontakt med Stowas kundtjänst och fick också veta att det inte skulle kosta extra. För övrigt trevligt bemötande, något en del andra märken borde jobba lite hårdare med...
Va!? Till mig skrev de 50 euro extra... När jag frågade om fliegern.

"We can offer you a solid case back - the surcharge would be EUR 50,- (incl. VAT)."

Dåligt om vissa får gratis och andra inte.

Tillbaka
Topp