• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa

Chun

Omega
2-Faktor
Har velat öka ”wrist presence” på min 36mm flieger. Blev riktigt nöjd med mitt nya bund strap.

B53E3F46-8D77-4B7E-A2A0-73F4262B96C9.jpeg


4E432602-3B34-4BAA-AC2F-AA4D211332F8.jpeg
Snyggt. Bund är helt klart underskattad.
 

Kessler

Rolex
Edit: Var nog inget. Gnällde lite för jag inte fått svar om min klocka och skulle få det asap idag men fick inget svar. Men ser nu att det står i mailet att hon bara jobbade fram till kl13 och mitt senaste mail var precis innan det. Så ska inte gnälla i onödan om jag får svar imorgon.

Men verkar som det varit lite strul kanske sen de bytt ägare? Längre leveranstider står det på hemsidan. Min skulle ju komma i slutet av maj, så det är jag medveten om. Men har ännu inte fått svar på om de kommer hinna med det.
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Fan vi får hoppas jag inte blir sur på Stowa nu (som jag blivit av ett annat märke jag hyllade) mtp. att jag startade och skrivit mycket i tråden.

Men börjar bli irriterad på att inte få svar om min klocka. Skrev i början av maj och frågade och då fick jag svar att hon skulle höra av sig när hon visste mer, nästkommande vecka fick jag svar att att personen jag mailat med inte var på plats och veckan efter svarade hon typ "delarna är på väg" och jag hörde av mig igen i början av denna veckan och frågade hur det gick och fick till svar att hon skulle kolla upp det asap. Men fortfarande inget svar... Och ja jag är lite fjantig kanske som inte är mer på, men vill inte vara otrevlig haha.

Jag var ju medveten om att det stod "delivery end of may" men jag har alltså frågat om de tror att de kommer hålla det bara. Det är ju fortfarande möjligt men ett svar skulle ju sitta fint och kommer den en vecka in i juni bryr jag mig inte så mycket men orkar ju inte vänta en månad till. Ser att i stort sett (om inte alla) deras klockor står som 4v leverans. Kanske varit lite strul när förra ägaren slutade?
Förstår din frustration. Samtidigt är världsläget med komponentbrist m.m. ett stort problem just nu. Jag jobbar i en stor industrikoncern och vi vet knappt vad vi kan producera om en vecka. Tror att man just nu måste vara extra tålmodig. Dock så behöver de vara bättre på kommunicera.
 

Kessler

Rolex
Förstår din frustration. Samtidigt är världsläget med komponentbrist m.m. ett stort problem just nu. Jag jobbar i en stor industrikoncern och vi vet knappt vad vi kan producera om en vecka. Tror att man just nu måste vara extra tålmodig. Dock så behöver de vara bättre på kommunicera.
Jo så är det ju. Misstänker att det var därför Stowa såldes förra året pga. bristen på delar, framförallt urverk. Den koncernen lär ju köra nåt samarbete men har ju bara gått ett år som dessutom var ett covid-år.

Jag hann dock ändra inlägget precis innan du citerade mig för jag läste fel och hon slutade jobbet strax innan hennes sista svar så får väl svar imorgon, om inte så kan jag gnälla. Nu är det lugnt. Är väl inget fel egentligen på kommunikationen mer än att de är lite sega på att svara, de borde kanske anställa fler folk. Finns en äldre intervju med Jörg som berättar att det jobbar 20pers där bara och de gör 5000 klockor per år, vilket ju är helt galet.

Edit: löftet infaller inte... Får vänta minst ett par veckor till :(
 
Senast ändrad:

Jago

Cartier
2-Faktor
Börjar bli sugen på en Klassik!
Som för andra går funderingar på storlek, 36 vs 40.

Edit: Hittade att 36an har 18mm band och 40 har 20mm band. Lutar mer åt 40 just nu.
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Jo så är det ju. Misstänker att det var därför Stowa såldes förra året pga. bristen på delar, framförallt urverk. Den koncernen lär ju köra nåt samarbete men har ju bara gått ett år som dessutom var ett covid-år.

Jag hann dock ändra inlägget precis innan du citerade mig för jag läste fel och hon slutade jobbet strax innan hennes sista svar så får väl svar imorgon, om inte så kan jag gnälla. Nu är det lugnt. Är väl inget fel egentligen på kommunikationen mer än att de är lite sega på att svara, de borde kanske anställa fler folk. Finns en äldre intervju med Jörg som berättar att det jobbar 20pers där bara och de gör 5000 klockor per år, vilket ju är helt galet.

Edit: löftet infaller inte... Får vänta minst ett par veckor till :(
Usch vad tråkigt för dig. Jag minns inte hur länge jag väntade på min men fick bra kontakt med snabba och trevliga svar iaf.
 

Jago

Cartier
2-Faktor
En manuell Verus 40 hade gjort sig. Gillar det minimalistiska med den. Samt att den stora kronan skulle komma till användning!
 

Kessler

Rolex
Milanese om jag får be😎 Inte bara snyggt utan även bekvämt. Mitt val direkt från Stowa.
Haha det var kul när jag hade lite frågor till Stowa om deras "mesh" och de förstod inte alls vad jag menade. Efter några mail fram och tillbaka: menar du... Milanaise?

Det är för övrigt ett Staib mesh/milanaise. Staib kallar det för "mesh". Ett sånt kostar typ 1900kr så var lätt värt att lägga till ett från Stowa för 75€ mtp. att det svarta originalbandet (som förvisso är bra) är rätt billigt. Jag får min nästa vecka är det sagt nu. Måste leta fram ett Bergeon 7230 ifall meshet inte passar, skickade in storlek, men man vet aldrig.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Haha det var kul när jag hade lite frågor till Stowa om deras "mesh" och de förstod inte alls vad jag menade. Efter några mail fram och tillbaka: menar du... Milanaise?

Det är för övrigt ett Staib mesh/milanaise. Staib kallar det för "mesh". Ett sånt kostar typ 1900kr så var lätt värt att lägga till ett från Stowa för 75€ mtp. att det svarta originalbandet (som förvisso är bra) är rätt billigt. Jag får min nästa vecka är det sagt nu. Måste leta fram ett Bergeon 7230 ifall meshet inte passar, skickade in storlek, men man vet aldrig.
Det visste jag inte men det känns att det är en välbyggd länk. För att kort/förlänga är det till att knacka pinnar. Jag tyckte förövrigt att mitt satt perfekt i början men har beställt och satt dit en extra. Det sitter stabilt ändå när handleden är kall och lite mindre.
 

Kessler

Rolex
Det visste jag inte men det känns att det är en välbyggd länk. För att kort/förlänga är det till att knacka pinnar. Jag tyckte förövrigt att mitt satt perfekt i början men har beställt och satt dit en extra. Det sitter stabilt ändå när handleden är kall och lite mindre.
Fick du inte med extra länkbitar?
 

Kessler

Rolex
Nix. Nu har jag 18,5 cm handled och angav det så vet inte om det var max.
Okej. Kanske är max. Vet att de finns i minst 2 olika storlekar så är lite nojig över vilken jag får. Jag har typ 17,5 cm handled. Men bör ju få samma som dig då fast med ett par länkbitar borttagna i en påse bredvid.
 

D..S..

Cartier
Om någon är intresserad😇

 
Topp