• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stulen Rolex

Om jag förstod det rätt så var det så. Låset satt kvar men plånbok och lite annat var borta samt att någon hade uppenbarligen rotat runt i väskan enligt vad han berättade.

Glöm inte att kontakta dit försäkringsbolag, vanlig hemförsäkring kan kanske hjälpa.
Tragiskt... Försäkringbolaget är kontaktat iaf, får vi se vad de kan göra.. Nu börjar kampen antar jag
Riktigt tråkigt, lider med dig!

Skriv ut hela serienumret. Gör det lättare att googla på numret ifall den någon gång dyker upp till försäljning.
Är det bättre att göra så? Eller bränner jag något om jag gör det?

Tragiskt! Faan att man inte såg det, eller kanske tur... Vet faan inte vad man hade gjort då.... Hoppas du hittar den eller får tillbaka via försäkringen..
Trevlig Kväll
Tack. Ja ingen aning vad man skulle gjort. Ja vi får se vad som händer :(
Bedrövligt trist... Lider med dig. :( Hoppas det löser sig.
Tack!

Precis det du beskriver vad gäller låset har hänt på flera Satsanläggningar, på något vis öppnar de låset och hänger sedan tillbaka det som om inget har hänt.. :confused: Vidrigt
Sjukt obehagligt att höra, jag har lämnat klockan vid flera tillfällen när jag glömt att lägga ifrån den på jobbet innan.

Väldigt tråkigt att höra @P-vakten
Tyvärr är de flesta lås väldigt lätta att öppna för de som vill, googla lite lockpicking på youtube så blir man mörkrädd.

Jag är inte 100% säker, men jag tror att om du gör en polisanmälan och tar med dig papperna till en AD så kan dom regga den som stulen hos Rolex.
Rätta mig gärna någon om jag har fel ?

Usch! Jag lider med dig. Hoppas nu verkligen att försäkringen täcker. Det blir så jäkla dubbelt jobbigt när man blir bestulen. Hellre tappa klockan i sjön än att buset lyckas sko sig.

To bad. :(

Kör alltid säkerhetsskåp för värdesaker och ett säkerhetsklassat hänglås just för att försvåra dyrkning. De lås SATS säljer tar inte många sekunder att dyrka upp med rätt utrustning (finns massa exempel på Youtube). Hur som, hoppas det löser sig.

Sjukt tråkigt!
Jobbar på Länsförsäkringar Stockholm och om du har drulleförsäkring har du garanterad ersättning på 50-100 k beroende på vilket försäkringsbolag. Annars räknas det som stöld av medförd egendom eftersom du låste in den och blev rånad med ungefär samma ersättningsnivåer.

Ett tips till alla är att ha Länsförsäkringar vars drulleförsäkring ersätter upp till 100 k. Alltså egenvållade skador så som att tappa så att klockan går sönder eller slarva bort den. Priset är 500 kr/år i Stockholm och billigare i andra län.

Ställ gärna försäkringsfrågor om någon har sådana!

Man blir ju mörkrädd att det är lagligt att sälja dessa hänglås efter jag nu suttit och googlat på "Lockpicking"....

Hemskt tråkigt, synd på en semivintage oxå som är svårare att ersätta!

Hoppas din försäkring ersätter dig finansiellt i alla fall.

Förjävligt! Beklagar verkligen! Vet hur det känns, blev knivrånad i anslutning till hemmet på min gamla Hublot för 3-4 år sen. Sjukt tråkigt att det är så utbrett numera med dessa stölder och rån! Jag fick iaf ersättning från mitt dåvarande försäkringsbolag, IF. Har numera LF då de har sjukt billig försäkring upp till 100k! :) Hoppas det löser sig för dig med försäkringsbolaget!

Sjukt tråkigt!
Jobbar på Länsförsäkringar Stockholm och om du har drulleförsäkring har du garanterad ersättning på 50-100 k beroende på vilket försäkringsbolag. Annars räknas det som stöld av medförd egendom eftersom du låste in den och blev rånad med ungefär samma ersättningsnivåer.

Ett tips till alla är att ha Länsförsäkringar vars drulleförsäkring ersätter upp till 100 k. Alltså egenvållade skador så som att tappa så att klockan går sönder eller slarva bort den. Priset är 500 kr/år i Stockholm och billigare i andra län.

Ställ gärna försäkringsfrågor om någon har sådana!
Tack för svaret. Jag har redan hunnit anmäla det till mitt försäkringsbolag som en stöld. Nu återstår att se hur vi kommer gå vidare med detta...

Hemskt tråkigt, synd på en semivintage oxå som är svårare att ersätta!

Hoppas din försäkring ersätter dig finansiellt i alla fall.
Riktigt förbannat tråkigt, brinner inombords att veta att någon annan jävla nisse springer runt med min explorer på handleden nu förmodligen.:banghead:

Ok, man kan ju undra hur tjuvar kan komma in då man måste vara medlem.
Undrar jag med. Hade inte en tanke på att kolla med personalen rörande kameror etc. Personalen såg dock att något försiggick i omklädningsrummen och var i närheten men tyvärr ej tillräckligt nära. De sa att de "visste vilka de var" och hur de såg ut och bad om ursäkt att det inte ingripit tidigare.

Undrar jag med. Hade inte en tanke på att kolla med personalen rörande kameror etc. Personalen såg dock att något försiggick i omklädningsrummen och var i närheten men tyvärr ej tillräckligt nära. De sa att de "visste vilka de var" och hur de såg ut och bad om ursäkt att det inte ingripit tidigare.

Håller med @Ministern om att det är oerhört märkligt att man kan missa att det kommer in icke-medlemmar ända in i omklädningsrummet. Speciellt då man har haft problem med stölder tidigare. Jag säger trust no one och att någon i personalen medvetet kan ha tittat åt andra hållet.

Väldigt tråkigt! Jag lider med dig! Ett råd är att kontakta gymmet igen. Kolla om det fanns övervakningskameror. Behöver ju inte vara riktade mot omklädningsrummet, räcker om de filmat vilka som kommit och gått. Därefter ber du om personalens vittnesmål. Sen kan man kolla vilka som var instämplade den dagen och matcha mot vilka individer kamerorna kan ha fångat på film.

Men detta är ett arbete som polisen inte kommer lägga ner för en klockas skull. Så vill du få slag i saken så krävs det tyvärr att du levererar allt på ett silverfat. Tyvärr så bedöms stölder som lägre än att gå mot röd gubbe :(

Tragiska personer det finns...
Hoppas det löser sig och att du får din klocka åter!

Vidriga människor som inte kan skilja på mitt och ditt. Håller tummarna för att du får tillbaka den eller åtminstone en bra slant från försäkringsbolag.

Tillbaka
Topp