• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen Rolex

Polisanmäla kommer typ hända 0...

Har en vän som har ett fall angående stöld, vet vem det är, bevis mfl. polis kallese och kommer ingen vart. Önskar dig dock lycka till, hoppas att du får ut något genom hemförsäkring.
 

Pancamo

Omega
2-Faktor
Jag är inte 100% säker, men jag tror att om du gör en polisanmälan och tar med dig papperna till en AD så kan dom regga den som stulen hos Rolex.
Rätta mig gärna någon om jag har fel ?

Är det någon som vet hur det här fungerar? Har hört alla möjliga varianter men är det inte så att det registreras hos polisen dvs bara inom Sverige?
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Beklagar :( Tränar på samma gym och lär inte våga lämna mina klockor i skåpet mer. Värdeskåp borde ordnas asap i receptionen.
 

engst

Cartier
Hoppas Du åtminstone går ekonomiskt skadeslös ur detta. Övrig skada är illa nog.

Med tanke på omfattning och systematik låter det som om SATS borde ha tagit tag i det här. Skulle inte någon kvällstidning nappa, är säkert lokala Mitt i Kungsholmen eller Vårt Kungsholmen intresserade.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Håller med @Ministern om att det är oerhört märkligt att man kan missa att det kommer in icke-medlemmar ända in i omklädningsrummet. Speciellt då man har haft problem med stölder tidigare. Jag säger trust no one och att någon i personalen medvetet kan ha tittat åt andra hållet.
Tyvärr kan jag inte uttala mig kring om personerna i detta fallet var icke-medlemmar eller inte.. Men att personalen skulle kollat åt andra hållet känns ju rätt oklart, men absolut. No trust.
Väldigt tråkigt! Jag lider med dig! Ett råd är att kontakta gymmet igen. Kolla om det fanns övervakningskameror. Behöver ju inte vara riktade mot omklädningsrummet, räcker om de filmat vilka som kommit och gått. Därefter ber du om personalens vittnesmål. Sen kan man kolla vilka som var instämplade den dagen och matcha mot vilka individer kamerorna kan ha fångat på film.

Men detta är ett arbete som polisen inte kommer lägga ner för en klockas skull. Så vill du få slag i saken så krävs det tyvärr att du levererar allt på ett silverfat. Tyvärr så bedöms stölder som lägre än att gå mot röd gubbe :(
Låter som en bra ide. Ska kontakta dem kring frågan om övervakningskameror, förhoppningsvis går det att kanske ta fram en bild på förövarna. En i personalen visste hur de såg ut också. Ska undersöka saken.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag har inget mer att inflika mer än att beklaga och tipsa om ett bra gymlås. Assa Abloy. Tyvärr är ofta skåpen klena men de ger vika före låset iallafall såvida de inte har en bultsax.
Fetchfile.aspx
 

Rojalisten

Panerai
Förjävligt, avskum och low life som tar andras saker... dessvärre är ett lås med vanlig låscylinder otroligt lätt att dyrka upp. Hoppas att allt löser sig, håller tummarna!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Idag hände det som bara absolut inte får inträffa, jag blev besluten på klockan. När jag kom tillbaka efter träningspasset och börjar byta om märker jag att något inte står rätt till, klockan är bort… Någon/några har dyrka upp mitt lås medans jag varit borta tagit klockan och sedan hängt tillbaka låset. Personalen på gymmet hade varit uppmärksamma på att någonting höll på att inträffa och försökt avstyra stölden. Personerna sågs sedan springa från platsen och enligt uppgifter har de försökt på ytterligare andra gym att öppna upp andra skåp. Stölden skedde enligt personalen inom tidsspannet på 10 minuter efter jag låste in mina saker i skåpet. Jag vet att jag har mig själv att skylla då jag är så otroligt blåögd och tror att människor har respekt för varandras egendomar.

Det ända som blev stulet från mig var klockan och därför ber jag vänligen av er hjälp:
Märke: Rolex
Modell: 14270 – Lugghole + Tritium tavla
År: 1994
Serie: S287310

Jag vore evigt tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig hålla utkik efter ovanstående modell. Seriernummer kan ges ut via PM vid behov. Som det känns just nu skulle jag hellre blivit av med en njure ☹

Här är sista bilden på den.
IMG_1514.JPG


Fler bilder finns vid behov. Tack för hjälpen!
Nej! Det var mycket trist att höra. Självklart hjälper jag till att hålla extra koll åt dig.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Usch, vilken mardröm. Hoppas innerligt att asen åker dit och att du får tillbaka klockan i samma skick som den försvann!
 

Calfen

Panerai
Hände mig på Sats Liljeholmen för ca ett år sen dock missa de min Hublot och tog bara mobil och plånbok! Hade köpt Hubben ca 3 dagar innan på KS så var väldigt skakis när jag såg att mitt lås hängde löst på skåpet. Lycka till i mörkret!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag har inget mer att inflika mer än att beklaga och tipsa om ett bra gymlås. Assa Abloy. Tyvärr är ofta skåpen klena men de ger vika före låset iallafall såvida de inte har en bultsax.
Fetchfile.aspx
Detta är någonting som ALLA som lägger värdesaker i skåpen bör skaffa sig!!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Usch, tråkig historia.
Tips för andra som läser och för trådskaparen i framtiden är att använda de mindre värdeskåpen där de finns (i stort sett på alla gym). De finns där av en anledning.
 

Leafvalley

Cartier
Är det någon som vet hur det här fungerar? Har hört alla möjliga varianter men är det inte så att det registreras hos polisen dvs bara inom Sverige?

Polisanmälan som gjorts, registreras enbart i Sverige, men när du visar anmälan för din AD som registrerar detta i deras system så kommer alla Rolex AD internationellt få information om att den är stulen, så som jag förstått det.
 

ozzyozzy

Cartier
Undrar jag med. Hade inte en tanke på att kolla med personalen rörande kameror etc. Personalen såg dock att något försiggick i omklädningsrummen och var i närheten men tyvärr ej tillräckligt nära. De sa att de "visste vilka de var" och hur de såg ut och bad om ursäkt att det inte ingripit tidigare.
Detta låter ju jävligt märkligt, vadå "var i närheten men tyvärr ej tillräckligt nära"? Om de ser personer stå och fippla med skåpen eller uppehålla sig i omklädningsrum fast de inte har där att göra då agerar de väl förhoppningsvis? Jag skulle nog lyfta detta inom SATS organisation om jag var du.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Nu har jag varit i kontakt med SATS som verifierat att INGEN av deras anläggningar har någon kamerövervakning... Känns inte det lite konstigt? Finns det någon form av regelverk rörande detta? Förstår att det ej kan finnas i omklädningsrummen, men entren?
 
Topp