• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stulen Rolex

Nu har jag varit i kontakt med SATS som verifierat att INGEN av deras anläggningar har någon kamerövervakning... Känns inte det lite konstigt? Finns det någon form av regelverk rörande detta? Förstår att det ej kan finnas i omklädningsrummen, men entren?

Det är Länsstyrelsen som lämnar ut tillstånd för kameraövervakning. Tror i SATS fall att det handlar om en kostnadsfråga.

Trist, då det skedde minst 3 st liknande händelser igår på SATS igår på deras center på Kungsholmen... Där gärningsmännen hade samma signalement.

Personalen på gymmet hade varit uppmärksamma på att någonting höll på att inträffa och försökt avstyra stölden.

SATS Kungsholmen. Enligt personalen råder det en hel del stölder just nu.

Personalen såg dock att något försiggick i omklädningsrummen och var i närheten men tyvärr ej tillräckligt nära. De sa att de "visste vilka de var" och hur de såg ut och bad om ursäkt att det inte ingripit tidigare.

Jag lägger nog återigen mest klander på personalen. Om de gör sitt jobb och ser till att icke-medlemmar inte kommer in dit de inte ska så är det inte längre ett problem. Det är rätt anmärkningsvärt om man sammanfattar det:
  • Personalen vet att det är problem med stölder.
  • De vet dessutom hur dessa gärningsmän ser ut.
  • Ytterligare så ser de dessa gärningsmän befinna sig på fel ställe i lokalen.
  • De "försöker" enligt egen utsago att avstyra stölden men är inte tillräckligt/tillräckligt snabba
Vän av ordning undrar hur det kommer sig att de inte helt enkelt ställde sig i vägen och blockerade flyktvägen? Nu har jag inte varit på SATS Kungsholmen men rimligtvis så måste de ha befunnit sig mellan tjuvarna, omklädningsrummet och entrén när de uppmärksammade vad som hänt. Det luktar insider lång väg om du frågar mig.

Kan inte så att gärningsmannen är medlem? Vad har Sats för säkerhet när det gäller inträde? Finger scan/kort eller liknande?

Jag lägger nog återigen mest klander på personalen. Om de gör sitt jobb och ser till att icke-medlemmar inte kommer in dit de inte ska så är det inte längre ett problem. Det är rätt anmärkningsvärt om man sammanfattar det:
  • Personalen vet att det är problem med stölder.
  • De vet dessutom hur dessa gärningsmän ser ut.
  • Ytterligare så ser de dessa gärningsmän befinna sig på fel ställe i lokalen.
  • De "försöker" enligt egen utsago att avstyra stölden men är inte tillräckligt/tillräckligt snabba
Vän av ordning undrar hur det kommer sig att de inte helt enkelt ställde sig i vägen och blockerade flyktvägen? Nu har jag inte varit på SATS Kungsholmen men rimligtvis så måste de ha befunnit sig mellan tjuvarna, omklädningsrummet och entrén när de uppmärksammade vad som hänt. Det luktar insider lång väg om du frågar mig.
Insider vette sjutton, men absolut delar jag några av dina synpunkter du påvisar. Tydligen ska även gärningsmännen blivit jagad av personalen från SATS Fridhemsplan efter det att det varit på Sportpalatset.

Vi håller utkik vid eventuella inbytesförfrågningar på annonserade objekt. Beklagar, hoppas du blir ersatt försäkringsmässigt även om det inte utesluter det faktum att du blivit av med ett större värde - det sentimentala.

Håller tummarna att det löser sig på bästa möjliga sätt för din del!
Tack så hemskt mycket. Jag delar nu klockans serienummer i första inlägget i denna tråd.

Kuken va tråkigt och höra, hoppas att det löser sig på bästa sätt med klockan @P-vakten!

Tänk att det ska vara då svårt att kunna skilja på mitt och ditt, SUCK :shifty:!

Fy fan för tjuvar. Tråkigt för dig!

Överlag borde de ha bättre koll på vilka de släpper in på gymmen. Medlemskort/gästkort för att öppna dörrar etc.

Fyfan va tråkigt, hoppas det löser sig på något sätt!
Exakt samma sak hände en polare till mig fast på SATS Stureplan, låset var låst men klockan borta :(

Fattade dock inte vilken SATS du var på? Har det stulits på alla 3 SATS på Kungsholmen?

Fyfan va tråkigt, hoppas det löser sig på något sätt!
Exakt samma sak hände en polare till mig fast på SATS Stureplan, låset var låst men klockan borta :(

Fattade dock inte vilken SATS du var på? Har det stulits på alla 3 SATS på Kungsholmen?
SATS verkar ju uppenbarligen ha en problem med stölder och det jag inte förstår mig på är varför åtgärder inte har vidtagits? Varför inte trycka in väktare i lokalerna om de inte har möjlighet att kameraövervaka entréerna. Jag var på SATS Sportpalatset. Ja det har varit stölder på alla SATS på Kungsholmen enligt SATS och alla har gått till på samma sätt.

Senast ändrad:
SATS verkar ju uppenbarligen ha en problem med stölder och det jag inte förstår mig på är varför åtgärder har vidtagits? Varför inte trycka in väktare i lokalerna om de inte har möjlighet att kameraövervaka entréerna. Jag var på SATS Sportpalatset. Ja det har varit stölder på alla SATS på Kungsholmen enligt SATS och alla har gått till på samma sätt.

Det är fan sjukt. Blir att gå i träningskläder och låsa in allt i värdeskåp fr.o.m nu och duscha hemma istället.

aaaaah, fuck! blir bara förbannad på folk. Blev av med ett busskort i en likande händelse för massa år se och bara det fick mig att må dåligt! Lider med dig!! Hoppas att det löser sig på något sätt så att du får lite plåster på såren.

Meckigt det där med att man inte kan träna ens utan att riskera att bli av med allt! Och om nån mot förmodan åker fast en gång på miljonen, ja då är det enligt domstolen en stackars förstagångsförbrytare som ska ha ett milt och villkorligt straff...

var på ett gym i Växjö idag och där så använder många inte ens lås utan lägger bara in sina grejer i skåpet utan att låsa... Detta kan jag visserligen tycka är för naivt. till ämnet så lider jag med dig och hoppas det löser sig på ett så bra sätt som möjligt!!

var på ett gym i Växjö idag och där så använder många inte ens lås utan lägger bara in sina grejer i skåpet utan att låsa... Detta kan jag visserligen tycka är för naivt. till ämnet så lider jag med dig och hoppas det löser sig på ett så bra sätt som möjligt!!
Verkar skilja sig lite från ställe till ställe i Växjö då, på badhuset blev jag till och med varnad av personalen att låta skorna stå vid entrén till omklädningsrummet och rekommenderades att ha lås då det varit problem med stölder.

Hoppas verkligen att det löser sig med din klocka @P-vakten och att den hittar rätt till slut. Det är verkligen för dåligt att människor inte kan skilja på mitt och ditt!

Jag vart av med mina Crocs på gymmet en gång och vart så jävla less.. Kan inte ens tänka mig hur detta måste kännas. Lider med dig och hoppas kräken åker fast!

Tillbaka
Topp