• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Efter att exet droppade att hon ville separera för 3 veckor sedan. Har jag ätit väldigt dåligt, gråtit floder, promenerat i timmar varje dag och sovit helt sjukt dåligt. Tappade över 5 kg på två veckor och då kom jag från en proteindiet på 1500 kcal/dag så det var inte mycket vattenvikt. Efter två veckor började jag gå till gymmet igen. Testade att maxa 1 RM i bänken och 110 kg som jag kämpat med väldigt länge för att ta gick upp med lätthet. Vilken toppning! Helt sjukt egentligen.

Aja, formen ser bättre ut mitt i kaoset och jag klarade PB, det är ju bra även om jag inte kan glädjas åt det.

PXL_20240810_192319746.MP (1).jpg
Kämpa på! Trist med omständigheterna, men träningen kan göra underverk med måendet. Bra jobbat med bänken 🥳

Efter att exet droppade att hon ville separera för 3 veckor sedan. Har jag ätit väldigt dåligt, gråtit floder, promenerat i timmar varje dag och sovit helt sjukt dåligt. Tappade över 5 kg på två veckor och då kom jag från en proteindiet på 1500 kcal/dag så det var inte mycket vattenvikt. Efter två veckor började jag gå till gymmet igen. Testade att maxa 1 RM i bänken och 110 kg som jag kämpat med väldigt länge för att ta gick upp med lätthet. Vilken toppning! Helt sjukt egentligen.

Aja, formen ser bättre ut mitt i kaoset och jag klarade PB, det är ju bra även om jag inte kan glädjas åt det.

PXL_20240810_192319746.MP (1).jpg

Amazing. Mycket bra jobbat.

Finns nog inget som är mer anabolt än en flickvän som dumpar en.

Efter förra passet på fredagen när jag skrev här fick jag förkylningssymptom. Varit otroligt trött och haft kli i halsen hela veckan, men idag kände jag mig pigg nog för att lyfta lite. Känns som att det oftast så jag blir förkyld, känns snarare som att man är utmattad än riktigt sjuk, om ni förstår hur jag menar.
Kände på 75kg i en strikt press, gick upp ganska lätt. Tror jag har mer än 80kg i kroppen snart.

Hotellgym i Paris slash Florens. Bodde på 3 hotell varav 2 då hade gym, och de har inget med varandra att göra. Men utrustningen var identisk. Skumt.

Lyfte ungen lite istället men fick dålig ROM så jag sket i det. Så efter 9 dagars frånvaro tappade jag ca 5% i styrka samt en del atrofi på köpet.
Men back to business.

PXL_20240815_050609079.jpg

Tycker man är på rätt väg när man börjar skönja muskulaturen i pösigare plagg.

Upplägget sedan ett par månader sen :
Helkropp x 2, `a 1-3 set per muskelgrupp. Dvs totalt ca 2-6 set i veckan beroende på muskelgrupp, varav ca hälften till fail. Mer stimulans än så tycks inte behövas.

IMG_20240820_142933.jpg

Tycker man är på rätt väg när man börjar skönja muskulaturen i pösigare plagg.

Upplägget sedan ett par månader sen :
Helkropp x 2, `a 1-3 set per muskelgrupp. Dvs totalt ca 2-6 set i veckan beroende på muskelgrupp, varav ca hälften till fail. Mer stimulans än så tycks inte behövas.

IMG_20240820_142933.jpg
Hur lång tid tar passen för dig när du kör helkropp? Har kört halvkroppspass 3-4 ggr i veckan senaste tiden, men skulle önska att jag fick det gjort lite snabbare.

Hur lång tid tar passen för dig när du kör helkropp? Har kört halvkroppspass 3-4 ggr i veckan senaste tiden, men skulle önska att jag fick det gjort lite snabbare.

Ca 1h går åt. Blir totalt ca 16-20 set.

Kör igenom alla muskler så både compound och isolation. Vilar 2-4 min mellan seten. Inga superset eller liknande. Ca 4 dagars vila mellan passen.

Funderar på om man skulle ge Styrkelabbets program helkropp hypertrofi ett seriöst försök, 2-3 ggr/vecka. Är usel på att följa program dock 😊

Ja why not.

Jag kör en egen variant.
T ex ett pass kan se ut såhär ;

Knäböj atg med paus i Smith 2 set
Benspark 1 set
Adductor maskin 1 set
Lårcurl 1 set
raka mark 1 set
Vader 1 set

Bröstpress alt flyes 2 set

Breda rodd 2 set
Latsdrag eller motsvarande 2 set

Militärpress i maskin 2 set

Triceps / skull crush / press 1-2 set

Biceps i maskin 1-2 set

Crunches i hiss 1 set

Sen är det ju så att de första övningarna får bäst stimulans. Så det kan vara vettigt att kasta om ordningsföljden emellanåt. Men jag gör inte det. Tycker benen ska få mest spö.

Ja why not.

Jag kör en egen variant.
T ex ett pass kan se ut såhär ;

Knäböj atg med paus i Smith 2 set
Benspark 1 set
Adductor maskin 1 set
Lårcurl 1 set
raka mark 1 set
Vader 1 set

Bröstpress alt flyes 2 set

Breda rodd 2 set
Latsdrag eller motsvarande 2 set

Militärpress 2

Triceps / skull crush / press 1-2 set

Biceps i maskin 1-2 set

Crunches i hiss 1 set

Sen är det ju så att de första övningarna får bäst stimulans. Så det kan vara vettigt att kasta om ordningsföljden emellanåt. Men jag gör inte det. Tycker benen ska få mest spö.
Fan alltså, jag brukar mata 15 set bröst, 10 set triceps och 10 set axlar liksom 😄

Fan alltså, jag brukar mata 15 set bröst, 10 set triceps och 10 set axlar liksom 😄

Jo den varianten körde man ju i många år. Plus alla set till fail. 😁 Blev mest muskelnedbrytning än uppbyggnad känns det som så här i efterhand.

Blev inte alls lockad av att spara reps i tanken men jag sparar 1 rir i hälften av volymen. Blir starkare och får lite hypertrofi också inbillar jag mig. 👍

Jo den varianten körde man ju i många år. Plus alla set till fail. 😁 Blev mest muskelnedbrytning än uppbyggnad känns det som så här i efterhand.

Blev inte alls lockad av att spara reps i tanken men jag sparar 1 rir i hälften av volymen. Blir starkare och får lite hypertrofi också inbillar jag mig. 👍
Mmm, tar emot att lämna krut kvar 😊 men finns väl rätt gott om studier vid det här laget som visar att det är fördelaktigt. Kanske skulle ta mig i kragen och sansa mig lite med volymen å göra ett seriöst försök m helkroppspass. Gör som sagt inget om passen går fortare också.

Mmm, tar emot att lämna krut kvar 😊 men finns väl rätt gott om studier vid det här laget som visar att det är fördelaktigt. Kanske skulle ta mig i kragen och sansa mig lite med volymen å göra ett seriöst försök m helkroppspass. Gör som sagt inget om passen går fortare också.

Ja forskarna verkar vara eniga. 1 rir är nästan lika bra som 0 men med mkt mindre utmattning.
Med det sagt är det nog ändå vettigt att köra 0 rir lite här och där eftersom volymen är såpass låg.

Någon som bor i närheten av Halmstad?

En av de bästa livsinvesteringarna jag har gjort var att bygga om delar av garageförrådet till gym.
Mängden styrke- och löppass som har blivit av som annars hade fått ställas in pga familjelogistiken är otaliga. Småbarnen älskar att följa med ut också så hoppas att de gör pappa sällskap på riktigt när de vuxit till sig lite till. 💪🏻

IMG_3423.jpeg

IMG_3424.jpeg

Har ignorerat smärtor i underarmar/brachoradialis länge nu men börjar inse att jag behöver avlasta dem emellanåt då de får utså för mycket påfrestningar med allt greppande. Har alltid tyckt de är fördelaktigt att köra utan, så underarmarna hänger med och också blir starka. Så till min fråga: Någon som har tips på smidiga, praktiska och bra remmar?

Har ignorerat smärtor i underarmar/brachoradialis länge nu men börjar inse att jag behöver avlasta dem emellanåt då de får utså för mycket påfrestningar med allt greppande. Har alltid tyckt de är fördelaktigt att köra utan, så underarmarna hänger med och också blir starka. Så till min fråga: Någon som har tips på smidiga, praktiska och bra remmar?
Tycker och smak. Wahlanders i läder är mina favoriter tillsammans med Iron mind i nylon.

Har ett par billiga tygremmar vid marklyft som funkar kanon, men sen kör jag alltid flytande magnesium typ vid alla övningar vilket gjort jäkligt gott för mig. Har en lite klenare vänsterhand efter en skada vilket gett lite svagare grepp. Tycker det ger märkligt bra avlastning för händer och underarmar, så där har jag helt kapitulerat tycker bara det är fördelaktigt, även vid pressövningar.

Har ett par billiga tygremmar vid marklyft som funkar kanon, men sen kör jag alltid flytande magnesium typ vid alla övningar vilket gjort jäkligt gott för mig. Har en lite klenare vänsterhand efter en skada vilket gett lite svagare grepp. Tycker det ger märkligt bra avlastning för händer och underarmar, så där har jag helt kapitulerat tycker bara det är fördelaktigt, även vid pressövningar.

Ger flytande magnesium lika bra grepp som remmar? Jag hade tänkt mig något snabbt och användarvänligt bara. Ingen lust att släpa med mig saker. Jag är mer in n out. Max med mig en vattenflaska om ens det. Annars är jag den hemska människan som dricker direkt ur kranen. Kanske överdriver med släpandet med remmar? Det är inte för överdrivet tunga vikter det är tänkt heller typ marklyft där underarmen knappt klarar av vikten från start utan mer där det är långvarigt greppande av vikterna. Mest i rygg och axlar när jag kör latsdrag etc

Tillbaka
Topp