Ja testa multivitaminer och ökat vätskeintag om du inte provat. Jag kör Core multivitaminer och har alltid en vattenflaska på skrivbordet. @Bingoraalf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testat det i typ en vecka. Zoeco tuggtablett. Upplever ingen skillnad ännuMagnesium.
Snyggt! Har själv funderat på cali men vet inte om jag är tillräckligt stark ännu? Kan göra 10 strikta chins/pull ups och typ 15 dips de är de ända kroppsövningarna jag har i min rutin just nu. Kör gym 5-6gg i veckan.Hej
Tänkte bidra med i alla fall ett inlägg här i tråden.
Någon mer här som kör kroppsviktsträning(Calisthenics)?
Kan dra lite kort om min bakgrund
Började träna som 6 åring med kampsporter och senare fotboll.
Som 13-14åring hittade jag gymet och har kört på nonstopp efter det.
Är idag 43...Så runt 30år har man hunnit slita på diverse gym och totalt 37år av träning hittills.
Mestadels av gymtiden efter inkörning under några år så har det varit fokus på styrkelyft och olympisk tyngdlyftning (Ryck och stöt)
För 5-6år sen drog jag av, först hälsenan och 2 veckor efter det
bicepssenan,(bicepssenan opererades, borrades fast i underarmbenet igen, hälsenan fick läka ihop i en stöd-stövel)
Men dock ingen vila från träningen då heller, anpassade bara och tränade runt skadorna.
Men i och med skadorna så kom jag mer och mer in i kroppsviktsträning
och har inte längrat tillbaka en sekund att röra vikter efter det.
Jag fann denna träningsform tack vare skadorna, och är idag "glad" att det hände, en erfarenhet rikare och bevisade även för mig själv att jag inte låter mig stoppas även när det går helt åt helvete.
Det är en sak att säga det och en annan att rida genom stormen när det blir verklighet.
Kör 7 dagar i veckan fördelat på Calisthenics/Löpning&Sprint/Handstående och Flexibilitet.
Har aldrig mått så bra i kroppen som jag gör nu vid 43års ålder
Om du orkade läsa hela texten så tack och hoppas att det eventuellt kan inspirera någon och kanske blev någon sugen att prova på denna träningsform.
Ha det gott!!!
![]()
Tack...Snyggt! Har själv funderat på cali men vet inte om jag är tillräckligt stark ännu? Kan göra 10 strikta chins/pull ups och typ 15 dips de är de ända kroppsövningarna jag har i min rutin just nu. Kör gym 5-6gg i veckan.
Men framförallt har jag funderat på ändra upp det lite för att bli rörligare och mer flexibel. Är ganska stel idag och har framförallt problem med rygg. Snart 40år.
Verkar vara hyfsat lågdos, testa några fler om dagenTestat det i typ en vecka. Zoeco tuggtablett. Upplever ingen skillnad ännudet hade känts synd att skippa kreatinet då jag upplever att det hjälpt mig både strykemässigt och återhämtningsmässigt
Fyfan att gymma när man inte får köra fullt ut!
Jag hade otur i augusti och hamnade utför en total hamstring ruptur. Blev operation och har legat på soffan i 7 veckor tills nu när jag fått börja träna lite försiktigt igen.
Har gått från 110 i bänk, reppar 3x12 med 80kg till att inte orka 3x12 med 60kg.
Någon som kommit tillbaka från en olycka? Hur hittade ni motivationen?
Skulle vilja säga när jag drog PB i mark eller drog ut någon ur en brinnande byggnad men tyvärr åkte jag vattenskidorMardröm. Hur hände det?
Motivationen kan ju vara att din kropp kommer tacka dig för alla lyckade delmål och rehab. Förr eller senare är du tillbaka.
Klassiskt vid lågt kolhydratsintag och eller lågt kaloriintag, kroppen förvandlar andra energikällor till glukos istället och frisätter fler ketoner som gör att svett/kiss och andedräkt kan lukta ammoniaklikt när de lämnar kroppen.Lite märklig fråga kanske men är det någon mer än jag som upplever att er svett (och kläder efteråt) får en tydlig och stark lukt av ammoniak ibland?
För egen del uppstår det, tror jag åtminstone, om jag inte äter tillräckligt med kolhydrater på kvällen eller till frukost och kör ett hård pass. Allra värst om jag avslutat dagen innan med en kasein på kvällen och tränar på fastande mage tidigt nästa dag. Är det kanske något som alla HARDCORE vet och undviker rent av?
7 veckor är ingenting, bara komma igång igen och långsamt öka vikterna och träningsvolymen tills du är tillbaka där du var igen. Tänka långsiktigt och hellre köra lite för lite/lätt i början än för tungt/mycket. Muskelminnet är fantastiskt och din kropp kommer snabbt lära sig "koppla på" musklerna igen.Fyfan att gymma när man inte får köra fullt ut!
Jag hade otur i augusti och hamnade utför en total hamstring ruptur. Blev operation och har legat på soffan i 7 veckor tills nu när jag fått börja träna lite försiktigt igen.
Har gått från 110 i bänk, reppar 3x12 med 80kg till att inte orka 3x12 med 60kg.
Någon som kommit tillbaka från en olycka? Hur hittade ni motivationen?
Ah, toppen, misstänkte att det var så det låg till men kunde inte via internet förstå om det var ovanligt eller klassiskt. Mycket riktigt har jag ett lågt energiintag och mål om c:a 2g protein per målviktskilo. En väldigt lång resa ur ett obesitasträsk utan hjälp av Danmarks största exportprodukter. Ska justera lite i kosten, ffa med avseende på när jag äter vad. Tack!Klassiskt vid lågt kolhydratsintag och eller lågt kaloriintag, kroppen förvandlar andra energikällor till glukos istället och frisätter fler ketoner som gör att svett/kiss och andedräkt kan lukta ammoniaklikt när de lämnar kroppen.
Edit: enkelt löst, ät mer kolhydrater helt enkeltFörutom bättre doft lär du även prestera bättre än att träna på tom mage
Jag kan få det av vissa kreatin. Min handduk börjar lukta riktigt stark, får byta den varje dagLite märklig fråga kanske men är det någon mer än jag som upplever att er svett (och kläder efteråt) får en tydlig och stark lukt av ammoniak ibland?
För egen del uppstår det, tror jag åtminstone, om jag inte äter tillräckligt med kolhydrater på kvällen eller till frukost och kör ett hård pass. Allra värst om jag avslutat dagen innan med en kasein på kvällen och tränar på fastande mage tidigt nästa dag. Är det kanske något som alla HARDCORE vet och undviker rent av?
Äntligen höst, vinter och en skön säsong när det inte syns hur fet man är under skinnjackan. Bra bulktider med andra ord, men känns som att bulktrenden nästan försvunnit på senare år? Förr på kolozzeum-tiden pratade ju alla om vinterbulk. Nu verkar det mer inne att ha relativt lågt bf% året om.
Har aldrig gillat marklyft och aldrig kört det regelbundet, men testade idag och fick upp 175kg. Kul att man blir starkare utan att köra det. Någon gång i livet ska jag få upp 200 iaf!
Snarare bara mer kalorier överlag som kommer ge bäst tillväxt, 2150kcal är väldigt lite på någon som tränar (både styrketräning och kondition?).Idag pressar jag in ungefär 215/160/75 gram kolhydrater/protein/fett på 2150 kcal. Av vad jag läst skulle avsevärt mer protein inte skulle ge bättre tillväxt men kanske skulle mer kolhydrater ge mig mer uthållighet?
Hur ser egentligen en bulk ut med avseende på näringsämnen och energiintag?
Ps. Minns en gång hur kolozzeum beefade med forumet för tv-serien Kvinnofängelset. Mycket kul. (jag var neutral i konflikten)
Intressant! Har du lyst att utveckla och dela med dig av ditt träningsprogram?Hej
Tänkte bidra med i alla fall ett inlägg här i tråden.
Någon mer här som kör kroppsviktsträning(Calisthenics)?
Kan dra lite kort om min bakgrund
Började träna som 6 åring med kampsporter och senare fotboll.
Som 13-14åring hittade jag gymet och har kört på nonstopp efter det.
Är idag 43...Så runt 30år har man hunnit slita på diverse gym och totalt 37år av träning hittills.
Mestadels av gymtiden efter inkörning under några år så har det varit fokus på styrkelyft och olympisk tyngdlyftning (Ryck och stöt)
För 5-6år sen drog jag av, först hälsenan och 2 veckor efter det
bicepssenan,(bicepssenan opererades, borrades fast i underarmbenet igen, hälsenan fick läka ihop i en stöd-stövel)
Men dock ingen vila från träningen då heller, anpassade bara och tränade runt skadorna.
Men i och med skadorna så kom jag mer och mer in i kroppsviktsträning
och har inte längrat tillbaka en sekund att röra vikter efter det.
Jag fann denna träningsform tack vare skadorna, och är idag "glad" att det hände, en erfarenhet rikare och bevisade även för mig själv att jag inte låter mig stoppas även när det går helt åt helvete.
Det är en sak att säga det och en annan att rida genom stormen när det blir verklighet.
Kör 7 dagar i veckan fördelat på Calisthenics/Löpning&Sprint/Handstående och Flexibilitet.
Har aldrig mått så bra i kroppen som jag gör nu vid 43års ålder
Om du orkade läsa hela texten så tack och hoppas att det eventuellt kan inspirera någon och kanske blev någon sugen att prova på denna träningsform.
Ha det gott!!!
![]()
Ändra nåt för att komma över tröskeln. Mer volym brukar lösa biffen. Kör ett varv med Josef Erikssons 10x10 så är du snart förbiFan jag har tvärstannat på 100 i bänk, kan köra 3x5 på 100 men nästa hopp blir tungt direkt. Antar att mer mat och mer fokus bänk är svaret men har kunnat öka ganska lätt fram till den här platån.
Kör utan spotter med så lite psykologiskt är det väl med antar jag, att utmana sig i bänken.
![]()
Har inget traditionellt träningsprogramIntressant! Har du lyst att utveckla och dela med dig av ditt träningsprogram?
Haft en bedrövligt dålig träningshöst, varvat förkylning och nåt elände med en vecka med feber. Första träningspasset på en dryg månad, kände mig svag som en 11-årig tjej, men man har ju ändå douchebag problems med att man får en ofrivilligt deff när jag blir sjuk. Tappat några kg i vikt, men på bild ser det ungefär likadant ut som för en dryg månad sedan.![]()
Japp, vet att det blir kul igen när man väl kommit igång, men onekligen lite deppigt när man plötsligt tappat 40 % i bänkenBara upp på hästen igen gubben. Motgångar kommer genom hela livet
Japp, vet att det blir kul igen när man väl kommit igång, men onekligen lite deppigt när man plötsligt tappat 40 % i bänkenMen det kommer nog tillbaka rätt fort när man väl är igång.
Ser bra ut.Haft en bedrövligt dålig träningshöst, varvat förkylning och nåt elände med en vecka med feber. Första träningspasset på en dryg månad, kände mig svag som en 11-årig tjej, men man har ju ändå douchebag problems med att man får en ofrivilligt deff när jag blir sjuk. Tappat några kg i vikt, men på bild ser det ungefär likadant ut som för en dryg månad sedan.![]()
Helt okSjukt tänkte skriva att du behöver jobba på pecsen men ville inte vara för ärlig! Du kan få en riktigt fin visuell fysik om du jobbar på att bli lite bredare övertill. Du verkar ha rätt smal midja med och kan få den att visuellt se ännu smalare ut om du jobbar på latsen.
Tack, jo man har olika problemSer bra ut.
Jag har det motsatta problemet, jag blir ofrivilligt fet hur jag än gör.
Tappar du aptiten eller hur blir man en sån som alltid håller sig ”smal”?Tack, jo man har olika problemoch det är väl egentligen rätt angenämt att bekymra sig över att man blir smal.