Testat några gånger men nog inte kunnat fullfölja det sedan man var nybörjare, alldeles för tufft vecka 4-6 om man kommit till en hyfsat nivå redan. Man kan ju ana att det skapades för dopade tyngdlyftare som kunde tåla det.Någon som kört igenom Russian squat program? Numer kallas det Old School squat routine på styrkelabbet.
Kört 5v nu och ska köra sista veckan nästa, ska bli kul att se om man ökat något.
Tycker överlag det känts bra, blev ganska sliten v. 3-4 däremot. Har alltid haft svårt att få konsekvens i mitt böjande, så 3 ggr i veckan har varit bra för mig. Själva lyften känns mycket lättare.
Kan absolut rekommendera det. Ska nog köra en omgång till i höst, kanske med mark istället.
Old School Squat Routine: Ett träningsprogram för att öka i knäböj och marklyft
Det här programmet – och alla våra andra program – finns i vår app StrengthLog! Ladda ned den här för iOS eller här för Android. Det här är ett träningsprogram som vi kallar för Old School Squat Routine. Jag vet inte vem som skapade det eller när, men jag (och många andra) har testat det med...www.styrkelabbet.se
Dock är vecka 1-3 väldigt bra ”komma tillbaka om man inte böjt kontinuerligt ett tag”