• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

sweedee

Cartier
Några månader in i "comebacken" efter 4+ års uppehåll där man lyckades bli smalfet å fin. Nu ska allt fett bort sedan bygga sakta.

kwvle2Q.jpg


k4XTDH2.jpg
 
Senast ändrad:

sweedee

Cartier
Målet är som vanligt att öka i volym och komma ner i BF. Svårt när man passerat 40 år. Kör just nu överkropp en dag och underkropp nästa så hinner igenom hela kroppen två gånger per vecka med 4-5 dagars träning (brukar köra kardio, mage en dag med). Ska gå över till basträning snart då jag endast kör mark, böj, bänk och militär, mest för volym. Det kan ge rätt bra resultat om man kör det i perioder om 4 månader. Har alltid haft svårt med att slutföra ordentlig deff och brukar avbryta efter ett tag, det tär på psyket att deffa. Min vikt ligger runt 102-103 kg och jag är 168 cm.

Du ser ut att ha fastnat i den klassika "perma bulk" fällan där folk blir kär i att känna sig stora även fast dom inte är i särskilt bra form. Dessa personer försöker deffa ner sig ibland med det blir alltid för psykiskt påfrestande och när personerna i fråga börjar känna sig små (även fast så ej är fallet egentligen) och då skiter sig deffen och dom intalar sig själva att det är roligare att känna sig stor hur som helst istället för att se ut att vara i form. Detta är mest vanligt i 35+ och håller livet ut om ingen påpekar detta eller om personen i fråga aldrig riktigt Bestämmer sig och kommer fram till att det är Ok att känna sig liten för det är mestadels mentalt. För det är alltid kul att känna sig stor i kläder eller hur? Men är det verkligen kul att aldrig se ådror eller magrutor?

Du har samma längd som jag dvs 168/169 cm och då finns det som en naturlig lyftare vilket du ser ut att va Aldrig någon som helst anledning att väga ett gram mer än 88kg i den djupaste av dom djupaste offseason former. Om målet det vill säga är att komma i bra form. Styrkelyftare osv kan ju såklart ha andra mål.

Jag har varit i den sitsen att man tyckte det va så roligt att känna sig stor så man som fastande där. Men tog man av sig tröjan hemma så var det inte särskilt imponerande, även fast det såg grymt it i t-shirt, linne kläder och alla runtom säkerligen trodde man var i bra form.

Nu inför denna comeback har jag finally bestämt mig för att det är ok att va liten och lagt mitt ego långt åt sidan. Sedan när formen är grym och på plats så tar man det sakta uppåt. För tillfället är jag liten som fan i vanliga kläder men i linne på gym med pump är det härligt haha.

Om ditt mål är att komma i form så måste du bestämma dig, annars sitter du där 5 år från nu i Exakt samma sits bortsett ifrån att det nu har blivit ännu jobbigare att ta sig i form.

Jag hoppas inte detta inlägg uppfattas som någon attack eller liknande, det är inte min mening, men jag har sett många personer i din sits och dom som bestämmer sig för att tillslut komma i form blir Alltid nöjda och ser tillbaka med förvirring varför dom inte bestämde sig tidigare. Jag kan även såklart ha fel om dig i relation till mina permabulk påståenden.
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Du ser ut att ha fastnat i den klassika "perma bulk" fällan där folk blir kär i att känna sig stora även fast dom inte är i särskilt bra form. Dessa personer försöker deffa ner sig ibland med det blir alltid för psykiskt påfrestande och när personerna i fråga börjar känna sig små (även fast så ej är fallet egentligen) och då skiter sig deffen och dom intalar sig själva att det är roligare att känna sig stor hur som helst istället för att se ut att vara i form. Detta är mest vanligt i 35+ och håller livet ut om ingen påpekar detta eller om personen i fråga aldrig riktigt Bestämmer sig och kommer fram till att det är Ok att känna sig liten för det är mestadels mentalt. För det är alltid kul att känna sig stor i kläder eller hur? Men är det verkligen kul att aldrig se ådror eller magrutor?

Du har samma längd som jag dvs 168/169 cm och då finns det som en naturlig lyftare vilket du ser ut att va Aldrig någon som helst anledning att väga ett gram mer än 88kg i den djupaste av dom djupaste offseason former. Om målet det vill säga är att komma i bra form. Styrkelyftare osv kan ju såklart ha andra mål.

Jag har varit i den sitsen att man tyckte det va så roligt att känna sig stor så man som fastande där. Men tog man av sig tröjan hemma så var det inte särskilt imponerande, även fast det såg grymt it i t-shirt, linne kläder och alla runtom säkerligen trodde man var i bra form.

Nu inför denna comeback har jag finally bestämt mig för att det är ok att va liten och lagt mitt ego långt åt sidan. Sedan när formen är grym och på plats så tar man det sakta uppåt. För tillfället är jag liten som fan i vanliga kläder men i linne på gym med pump är det härligt haha.

Om ditt mål är att komma i form så måste du bestämma dig, annars sitter du där 5 år från nu i Exakt samma sits bortsett ifrån att det nu har blivit ännu jobbigare att ta sig i form.

Jag hoppas inte detta inlägg uppfattas som någon attack eller liknande, det är inte min mening, men jag har sett många personer i din sits och dom som bestämmer sig för att tillslut komma i form blir Alltid nöjda och ser tillbaka med förvirring varför dom inte bestämde sig tidigare. Jag kan även såklart ha fel om dig i relation till mina permabulk påståenden.

Jag tar det absolut inte som någon attack. Du har helt rätt i det du skriver. Saken är väl dock att jag trivs rätt bra som stor och i "fällan". Visst skulle jag vilja bli hårdare men aldrig för att tumma på storleken. Jag ser rätt muskulös ut utan T-shirt med ;) . Så jag blir nog kvar här och försöker med tiden bli större. Det är väl därför jag aldrig slutfört en ordentlig deff, jag kanske inte lägger så stor vikt på det. Ska man lyckas måste man gå all in tror jag.

Hur ser din träning och diet ut nu? Jag läste tidigare i tråden du siktade på att komma ner i BF, vilket jag inte tycker du behöver. Du ser deffad ut nu.

Angående bilden så är den på "M", jag visste inte om att den var photoshopad.
 

sweedee

Cartier
Jag tar det absolut inte som någon attack. Du har helt rätt i det du skriver. Saken är väl dock att jag trivs rätt bra som stor och i "fällan". Visst skulle jag vilja bli hårdare men aldrig för att tumma på storleken. Jag ser rätt muskulös ut utan T-shirt med ;) . Så jag blir nog kvar här och försöker med tiden bli större. Det är väl därför jag aldrig slutfört en ordentlig deff, jag kanske inte lägger så stor vikt på det. Ska man lyckas måste man gå all in tror jag.

Hur ser din träning och diet ut nu? Jag läste tidigare i tråden du siktade på att komma ner i BF, vilket jag inte tycker du behöver. Du ser deffad ut nu.

Angående bilden så är den på "M", jag visste inte om att den var photoshopad.

Ja men då förstår jag dig lite bättre. 100+ på våran längd är verkligen sinnessjukt stort. Och vill du inte tumma på storleken så vill du inte det helt enkelt :D.

Styrketräningen är en standard 4 dagars split. Pendlar mellan hög, mellan och lågreps veckor. 12+, 7-12, 1-6 reps. Ibland fastnar jag på runt 8-10 reps lite längre dock, bortsett ifrån delts där jag brukar köra lite mer reps. För tillfället så promenerar jag på gångbandet i 30 min efter träningen och sedan 15 min intervaller på roddmaskin 15sek hårt, 45 sek normalt. På bendagar så skiter jag i motionen efter då benen inte orkar.

Jag håller på leka runt lite på underskott för tillfället för att försöka hitta den perfekta mängden som gör så att jag tappar runt 5hg i veckan, men som jag inte har ett överdrivet sötsug/hunger på. Så jag håller på utvärdera. Dvs äta lite mer och kanske lite extra intervaller istället osv för att på så vis nå underskottet jag vill ha. Men onekligen ligger jag på underskott med protein på runt x3 kroppsvikt.

Tack, men jag ska ned till dickskinconditioning, Dvs tunn hud Överallt. Nypa bredvid navel? = Bara tunn hud. Nypa på lovehandles = bara tunn hud och inget fett och för att nå dit är det tyvärr en hel del fett kvar. Planen är att gå ifrån min värsta form (vilket är förbilden) till min bästa någonsin, vilket jag onekligen börjar närma mig.

Ja det är lätt att missa på "m"´s bild. Väldigt onödigt då bilden är grym som fan utan att någon behöver vara där och editera.
 

ScubaKing

Audemars
Ja men då förstår jag dig lite bättre. 100+ på våran längd är verkligen sinnessjukt stort. Och vill du inte tumma på storleken så vill du inte det helt enkelt :D.

Styrketräningen är en standard 4 dagars split. Pendlar mellan hög, mellan och lågreps veckor. 12+, 7-12, 1-6 reps. Ibland fastnar jag på runt 8-10 reps lite längre dock, bortsett ifrån delts där jag brukar köra lite mer reps. För tillfället så promenerar jag på gångbandet i 30 min efter träningen och sedan 15 min intervaller på roddmaskin 15sek hårt, 45 sek normalt. På bendagar så skiter jag i motionen efter då benen inte orkar.

Jag håller på leka runt lite på underskott för tillfället för att försöka hitta den perfekta mängden som gör så att jag tappar runt 5hg i veckan, men som jag inte har ett överdrivet sötsug/hunger på. Så jag håller på utvärdera. Dvs äta lite mer och kanske lite extra intervaller istället osv för att på så vis nå underskottet jag vill ha. Men onekligen ligger jag på underskott med protein på runt x3 kroppsvikt.

Tack, men jag ska ned till dickskinconditioning, Dvs tunn hud Överallt. Nypa bredvid navel? = Bara tunn hud. Nypa på lovehandles = bara tunn hud och inget fett och för att nå dit är det tyvärr en hel del fett kvar. Planen är att gå ifrån min värsta form (vilket är förbilden) till min bästa någonsin, vilket jag onekligen börjar närma mig.

Ja det är lätt att missa på "m"´s bild. Väldigt onödigt då bilden är grym som fan utan att någon behöver vara där och editera.

Kör du matlådor då, och vad äter du och när på dygnet, hur sover du?
 

sweedee

Cartier
Kör du matlådor då, och vad äter du och när på dygnet, hur sover du?

Fram till för någon månad sedan gjorde jag galet med matlådor, men jag märkte att kcal inte stämde på tillagad kyckling osv så till slut gled jag ifrån det. Jag är dock lat när det kommer till tillagning så allt ska gå fort och va enkelt (eller göra 25 matlådor på en gång så det räcker länge hehe). För tillfället ligger jag på runt 1500kcal så det blir inte så mycket käk. För tillfället ser det ut såhär då jag har börjat med ett nytt tillskott så jag har lagt till carbs i kosten, vilken för mig har en tendens att försvinna omedvetet. Jobbar även bara halvtid månaden ut så "innan träning" är typ "lunch" egentligen.

"Frukost" = En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing = tar 2 min att ordna.

"mellanmål" = två portioner bcaa i runt en liter vatten som jag dricker på jobbet.

Innan träning: 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

Under tiden jag tränar = två portioner bcaa i runt en liter vatten.

Efter träning 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

"middag" = Om jag är lat så blir det En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing igen, annars en kycklingfile, 100g kidneybönor och kcalfri dressing.

Sedan kan det variera hur många kcal som är kvar beroende på hur stor kycklingfilen var. Då brukar det kanske bli en päronsplit (50 kcal) eller något liknande på kvällen.


Såhär ser tonfisk och makrill kombon ut (riktigt jävla god) dock ingen ost som bilden visar.

13651826_173973663016401_1131390339_n.jpg


Och såhär såg det ut när jag körde hårt med matlådor. Pendlade bara mellan kyckling/alaskan pollock.

12783235_968822786543958_875104325_n.jpg


men i och med att jag äter så jävla lite nu så är det lika smidigt att bara öppna burkarna på en gång :D
 

sweedee

Cartier
Tycker att jag har lite inåtroterade axlar och skulle vilja ha tips på hur jag kan jobba bort det och få ut bröstet mer. Det är inget stort problem ska jag väl tillägga men tillräckligt för att jag ska störa mig på det. Tränar regelbundet på gym några dagar i veckan och försöker träna alla större muskelgrupper. Så...hur gör jag?

Menar du framåtroterande? Om du har tillgång till band så är detta en bra video, det är för övrigt en väldigt bra youtube kanal om vi bortser ifrån hans fokus på clickbait hehe.
Det är ett vanligt problem, speciellt bland boxare som har onekligen mycket fokus på just framsida delts.

jean-pascal-vs-bernard.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Fram till för någon månad sedan gjorde jag galet med matlådor, men jag märkte att kcal inte stämde på tillagad kyckling osv så till slut gled jag ifrån det. Jag är dock lat när det kommer till tillagning så allt ska gå fort och va enkelt (eller göra 25 matlådor på en gång så det räcker länge hehe). För tillfället ligger jag på runt 1500kcal så det blir inte så mycket käk. För tillfället ser det ut såhär då jag har börjat med ett nytt tillskott så jag har lagt till carbs i kosten, vilken för mig har en tendens att försvinna omedvetet. Jobbar även bara halvtid månaden ut så "innan träning" är typ "lunch" egentligen.

"Frukost" = En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing = tar 2 min att ordna.

"mellanmål" = två portioner bcaa i runt en liter vatten som jag dricker på jobbet.

Innan träning: 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

Under tiden jag tränar = två portioner bcaa i runt en liter vatten.

Efter träning 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

"middag" = Om jag är lat så blir det En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing igen, annars en kycklingfile, 100g kidneybönor och kcalfri dressing.

Sedan kan det variera hur många kcal som är kvar beroende på hur stor kycklingfilen var. Då brukar det kanske bli en päronsplit (50 kcal) eller något liknande på kvällen.


Såhär ser tonfisk och makrill kombon ut (riktigt jävla god) dock ingen ost som bilden visar.

13651826_173973663016401_1131390339_n.jpg


Och såhär såg det ut när jag körde hårt med matlådor. Pendlade bara mellan kyckling/alaskan pollock.

12783235_968822786543958_875104325_n.jpg


men i och med att jag äter så jävla lite nu så är det lika smidigt att bara öppna burkarna på en gång :D

Tack för bra svar! Kanske ska ge deff en chans ändå :) .Precis som för dig är det för mig otroligt viktigt det är enkelt och går fort.
 

sweedee

Cartier
Tack för bra svar! Kanske ska ge deff en chans ändå :) .Precis som för dig är det för mig otroligt viktigt det är enkelt och går fort.

När jag gjorde matlådorna tog det ca 1,5-2 tim att göra 25 matlådor och sedan behövde jag ej laga mat på typ 2 veckor vilket onekligen är Skönt hehe. Det som underlättar för mig är ju att jag inte har några problem att äta väldigt enformigt och då är det väldigt enkelt att räkna kcal med en app då jag äter En förpackning i princip av allt så det är bara att scanna streckkoden sedan klart, dvs nu när jag äter det jag nämnde senast. På söndagar VRÄKER jag dock hehe.

"En chans" låter som att det kan gå dåligt. En deff speciellt om du orkar räkna kcal kan inte gå dåligt, det finns inget "förhoppningsvis" bra eller liknande. Det går alltid bra och man kan alltid bli i formen man vill om man bestämmer sig.

Personligen tycker jag du ska testa att ligga på 20kg över längden (-100) och kolla hur det ser ut. Det är fortfarande stort och du skulle utan problem bygga lika mycket muskler där som på 100+.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad tror ni om det här upplägget? Jag kommer variera endel med kosten, tonfisk, makrill osv - men försöka ligga på 2400 kcal.

I dag väger jag runt 90 kilo, 180 cm. Mitt mål är inte att nå någon vikt, eller på sikt ens gå ner i vikt - utan att trilla ner lite i i vissa mått, lår, midja & mage, för att sedan placera om lite kilon.

Träningspassen blir oftast en muskelgrupp ordentligt där jag ibland fyller ut med att blanda in en till muskelgrupp - för flåsets skull.

Frukost - röd mjölk + slow casein + fyra ägg | 600 kcal

Mellanmål - en banan + protein shake | 200 kcal

Lunch
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala - 430 kcal

Mellanmål - Proteinshake + röd mjölk – 200 kcal

Innan träning - en banan + snabba kolhydrater + två ägg 400 kcal

Efter träning
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala 430 kcal

Kvällsmål - en skopa slow protein – 120 kcal

250 gram protein
125 gram fett
140 gram kolhydrater
= 2400 kcal (jag tror alla siffror ska stämma).
 

Oew

Rolex
Fram till för någon månad sedan gjorde jag galet med matlådor, men jag märkte att kcal inte stämde på tillagad kyckling osv så till slut gled jag ifrån det. Jag är dock lat när det kommer till tillagning så allt ska gå fort och va enkelt (eller göra 25 matlådor på en gång så det räcker länge hehe). För tillfället ligger jag på runt 1500kcal så det blir inte så mycket käk. För tillfället ser det ut såhär då jag har börjat med ett nytt tillskott så jag har lagt till carbs i kosten, vilken för mig har en tendens att försvinna omedvetet. Jobbar även bara halvtid månaden ut så "innan träning" är typ "lunch" egentligen.

"Frukost" = En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing = tar 2 min att ordna.

"mellanmål" = två portioner bcaa i runt en liter vatten som jag dricker på jobbet.

Innan träning: 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

Under tiden jag tränar = två portioner bcaa i runt en liter vatten.

Efter träning 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

"middag" = Om jag är lat så blir det En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing igen, annars en kycklingfile, 100g kidneybönor och kcalfri dressing.

Sedan kan det variera hur många kcal som är kvar beroende på hur stor kycklingfilen var. Då brukar det kanske bli en päronsplit (50 kcal) eller något liknande på kvällen.


Såhär ser tonfisk och makrill kombon ut (riktigt jävla god) dock ingen ost som bilden visar.

13651826_173973663016401_1131390339_n.jpg


Och såhär såg det ut när jag körde hårt med matlådor. Pendlade bara mellan kyckling/alaskan pollock.

12783235_968822786543958_875104325_n.jpg


men i och med att jag äter så jävla lite nu så är det lika smidigt att bara öppna burkarna på en gång :D
Åh herregud 1500 kcal? Hur pallar du det? Haha jag ligger just nu på ca 5000 och ligger stillastående i min vikt. Ska dock tilläggas att jag inte tränar för att bli stor utan för det mesta kör kondition :)
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Vad tror ni om det här upplägget? Jag kommer variera endel med kosten, tonfisk, makrill osv - men försöka ligga på 2400 kcal.

I dag väger jag runt 90 kilo, 180 cm. Mitt mål är inte att nå någon vikt, eller på sikt ens gå ner i vikt - utan att trilla ner lite i i vissa mått, lår, midja & mage, för att sedan placera om lite kilon.

Träningspassen blir oftast en muskelgrupp ordentligt där jag ibland fyller ut med att blanda in en till muskelgrupp - för flåsets skull.

Frukost - röd mjölk + slow casein + fyra ägg | 600 kcal

Mellanmål - en banan + protein shake | 200 kcal

Lunch
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala - 430 kcal

Mellanmål - Proteinshake + röd mjölk – 200 kcal

Innan träning - en banan + snabba kolhydrater + två ägg 400 kcal

Efter träning
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala 430 kcal

Kvällsmål - en skopa slow protein – 120 kcal

250 gram protein
125 gram fett
140 gram kolhydrater
= 2400 kcal (jag tror alla siffror ska stämma).

Kosten ser väl schyst ut!

Angående träning skulle jag däremot köra mer basövningar för att aktivera fler muskler - tex marklyft, bänkpress, benböj etc, istället för att enbart träna en eller två muskelgrupper i taget. Träningen blir mer effektiv och du kommer bli starkare överlag!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Kosten ser väl schyst ut!

Angående träning skulle jag däremot köra mer basövningar för att aktivera fler muskler - tex marklyft, bänkpress, benböj etc, istället för att enbart träna en eller två muskelgrupper i taget. Träningen blir mer effektiv och du kommer bli starkare överlag!
Jag har lite strul med kroppen efter massa olyckor, så tunga basövningar är någonting jag hoppar, tyvärr. Tanken är att jag ska ge mig på bänkpressen framöver & se om det fungerar. Frivändning med stöt är något jag ska lägga in, med lite lättare vikter.

Ben blir typ bara kroppsvikt & lite mer repetitioner. Jag har redan strul med att jag har för stora lår, 67 cm visade måttbandet igår. Byxköpen har varit väldigt kluriga - även om jag väljer en mer relaxed modell.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om det här upplägget? Jag kommer variera endel med kosten, tonfisk, makrill osv - men försöka ligga på 2400 kcal.

I dag väger jag runt 90 kilo, 180 cm. Mitt mål är inte att nå någon vikt, eller på sikt ens gå ner i vikt - utan att trilla ner lite i i vissa mått, lår, midja & mage, för att sedan placera om lite kilon.

Träningspassen blir oftast en muskelgrupp ordentligt där jag ibland fyller ut med att blanda in en till muskelgrupp - för flåsets skull.

Frukost - röd mjölk + slow casein + fyra ägg | 600 kcal

Mellanmål - en banan + protein shake | 200 kcal

Lunch
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala - 430 kcal

Mellanmål - Proteinshake + röd mjölk – 200 kcal

Innan träning - en banan + snabba kolhydrater + två ägg 400 kcal

Efter träning
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala 430 kcal

Kvällsmål - en skopa slow protein – 120 kcal

250 gram protein
125 gram fett
140 gram kolhydrater
= 2400 kcal (jag tror alla siffror ska stämma).
Hur får du 150 gr ris till 200 kcal? Antar 150 gr kokt isåfall, man brukar räkna allt okokt. Ris är ju runt 370 kcal/100 gr okokt.

Personligen skulle jag undvika mejeriprodukter överhuvudtaget och även shakes (gjorda på mejeri/mjölk skit), byt ut dem mot en måltid eller två, typ nöt/kycklingfärs med lite grönsaker. Alternativt släng in aminosyror (~30gr) som mellanmål. Kollat upp PF?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur får du 150 gr ris till 200 kcal? Antar 150 gr kokt isåfall, man brukar räkna allt okokt. Ris är ju runt 370 kcal/100 gr okokt.

Personligen skulle jag undvika mejeriprodukter överhuvudtaget och även shakes (gjorda på mejeri/mjölk skit), byt ut dem mot en måltid eller två, typ nöt/kycklingfärs med lite grönsaker. Alternativt släng in aminosyror (~30gr) som mellanmål. Kollat upp PF?
Kokt ja, jag kokar alltid 3 dl ris & gör runt 6-7 matlådor. Och ingen fasta, jag ska vara mätt under tiden - det är tanken.:)

Aminosyror kastar jag i shakern innan/under gymmet.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kokt ja, jag kokar alltid 3 dl ris & gör runt 6-7 matlådor. Och ingen fasta, jag ska vara mätt under tiden - det är tanken.:)

Aminosyror kastar jag i shakern innan/under gymmet.
Ah, du kör runt 80gr okokt/låda då? Jag kör PF liknande, är aldrig hungrig. Beror helt på hur man lägger upp det och vad man äter. Räknar lite macros och äter blandat skit vad man nu känner för. Byt ut samtliga shakes mot aminosyror isf, spar du på magen. Carbsen går också att sänka om man har ett soft jobb, byt ut riset mot potatis.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ah, du kör runt 80gr okokt/låda då? Jag kör PF liknande, är aldrig hungrig. Beror helt på hur man lägger upp det och vad man äter. Räknar lite macros och äter blandat skit vad man nu känner för. Byt ut samtliga shakes mot aminosyror isf, spar du på magen. Carbsen går också att sänka om man har ett soft jobb, byt ut riset mot potatis.
Nja, runt 40-45 gram okokt borde det bli. 200 kcal (-ish) ligger kalorimängden på per låda i alla fall. Den där siffran 150 gram kan du hoppa över, jag vet inte var jag fick det ifrån.
 
Senast ändrad:

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Fram till för någon månad sedan gjorde jag galet med matlådor, men jag märkte att kcal inte stämde på tillagad kyckling osv så till slut gled jag ifrån det. Jag är dock lat när det kommer till tillagning så allt ska gå fort och va enkelt (eller göra 25 matlådor på en gång så det räcker länge hehe). För tillfället ligger jag på runt 1500kcal så det blir inte så mycket käk. För tillfället ser det ut såhär då jag har börjat med ett nytt tillskott så jag har lagt till carbs i kosten, vilken för mig har en tendens att försvinna omedvetet. Jobbar även bara halvtid månaden ut så "innan träning" är typ "lunch" egentligen.

"Frukost" = En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing = tar 2 min att ordna.

"mellanmål" = två portioner bcaa i runt en liter vatten som jag dricker på jobbet.

Innan träning: 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

Under tiden jag tränar = två portioner bcaa i runt en liter vatten.

Efter träning 1dl havregryn, 1dl whey, 100g blåbär.

"middag" = Om jag är lat så blir det En burk tonfisk, en burk makrill i tomatsås, 100g kidneybönor och kcal fri dressing igen, annars en kycklingfile, 100g kidneybönor och kcalfri dressing.

Sedan kan det variera hur många kcal som är kvar beroende på hur stor kycklingfilen var. Då brukar det kanske bli en päronsplit (50 kcal) eller något liknande på kvällen.


Såhär ser tonfisk och makrill kombon ut (riktigt jävla god) dock ingen ost som bilden visar.

13651826_173973663016401_1131390339_n.jpg


Och såhär såg det ut när jag körde hårt med matlådor. Pendlade bara mellan kyckling/alaskan pollock.

12783235_968822786543958_875104325_n.jpg


men i och med att jag äter så jävla lite nu så är det lika smidigt att bara öppna burkarna på en gång :D
Ska inte amino tas på fastande mage. Typ 2 h eftee måltid för att ge effekt.
 

sweedee

Cartier
Vad tror ni om det här upplägget? Jag kommer variera endel med kosten, tonfisk, makrill osv - men försöka ligga på 2400 kcal.

I dag väger jag runt 90 kilo, 180 cm. Mitt mål är inte att nå någon vikt, eller på sikt ens gå ner i vikt - utan att trilla ner lite i i vissa mått, lår, midja & mage, för att sedan placera om lite kilon.

Träningspassen blir oftast en muskelgrupp ordentligt där jag ibland fyller ut med att blanda in en till muskelgrupp - för flåsets skull.

Frukost - röd mjölk + slow casein + fyra ägg | 600 kcal

Mellanmål - en banan + protein shake | 200 kcal

Lunch
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala - 430 kcal

Mellanmål - Proteinshake + röd mjölk – 200 kcal

Innan träning - en banan + snabba kolhydrater + två ägg 400 kcal

Efter träning
150 gram ris – 200 kcal
200 gram kyckling – 200 kcal
100 gram grönsaker – 30 kcal
Ala 430 kcal

Kvällsmål - en skopa slow protein – 120 kcal

250 gram protein
125 gram fett
140 gram kolhydrater
= 2400 kcal (jag tror alla siffror ska stämma).
Tycker det är lite saker som inte stämmer när det kommer till kcal. Inte mycket kanske men.
Har du en "diet app" på mobilen? Rekommenderar annars Lifesum. Då scannar man bara bara barcode och fyller i gram.

fan vad stora bilderna blir om man postar direkt ifrån mobil förövrigt :(
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det brukar förespråkas att BCAA ska tas före/under/efter träning, men det kan med fördel tas lite när fan man vill :)

Ok. Tänkte på detta jag läste på axons sida

För att denna ökning ska äga rum krävs det dock ett antal omständigheter som inte alla känner till; du måste inta EAA på tom mage, d.v.s. tidigast två timmar efter en måltid innehållandes protein. Du måste även ta EAAseparat från andra aminosyror eller helprotein, t.ex. mjölk, kött, osv. Kroppen är som bekant inte ett selektivt system utan tar upp alla aminosyror i den ordningen de kommer in. Om du då har helprotein eller andra fria aminosyror i magen så bromsas upptaget av EAA vilket leder till att den proteinsynteshöjande effekten till viss del uteblir p.g.a. att ökningen av aminosyror inte sker tillräckligt snabbt och koncentrerat för att stimulera proteinsyntesen maximalt.

För att den proteinsynteshöjande effekten ska infinna sig är det viktigt att styrketräna efter att du tagit ditt EAA, om inte så är risken stor att den 350%iga proteinsyntesökningen uteblir.

Slutsatsen är alltså att man för bästa effekt bör ta EAAprecis innan träningen på tom mage utan protein eller andra aminosyror. Detta ger enligt studier den överlägset bästa ökningen av proteinsyntesen och mångdubbelt bättre resultat än t.ex. vassleprotein i detta avseende.

Doseringen som påvisat positiva resultat är allt ifrån 5-10 g men det finns studier som visar att 20 g inte ger en större ökning av proteinsyntesen än 10 g* vilket ger en indikation på att dosen för maximal effekt i vart fall inte överstiger 10 g.
 

sweedee

Cartier
OXNP6R1.jpg


En till sådan här! Spände som ett jävla as på förebilden också. Hade varit roligare såhär i efterhand om jag slappnade av istället hehe.
Har en före/efter bild på ryggen också, men ska försöka få till en bättre efter bild. Är just nu i lite bättre form än efter bilden också då den var för ett litet tag sedan.
 
Topp