Fast det är ju det som är kul...
Jo, men priset kan bli högt. Måste liksom inte klå sitt personbästa i vikt eller reps varje vecka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast det är ju det som är kul...
Snyggt!! Jag säger kör härNu har nya bänken kommit och är monterad. Saknar bara skivstångsställningen som är på resande fot från Tyskland och just nu någonstans i Malmö. Här kommer en liten minirecension och en påminnelse om att det oftast är dumt att köpa det allra billigaste.
OBS!!! Om ni som är mer avancerade byggare hellre ser att jag startar en ny tråd, typ "Den lilla tråden om hemmaträning", så säg bara till! Fattar absolut om det finns önskemål att hålla den här tråden mer hardcorePing även till @Widowmaker då det är din tråd.
Det här är i alla fall de båda bänkarna som det rör sig om
Köpte först den från Outl1 då den verkade stabil med bra viktkapacitet till ett riktigt bra pris.
Själva ställningen var bra, men dynorna under all kritik. Väldigt kort ryggdyna och stoppningen känns nästan som frigolit. Men den stora missen var mellanrummet mellan rygg- och sittdyna på ca 12 centimeter vilket gjorde raka pressövningar direkt olämpliga. Den var också väldigt låg från marken.
Den nya bänken kommer från Gymgrossisten och är i och för sig även den ett av deras billigaste alternativ. Men här har jag svårt att hitta någonstans där det brister i kvalitet eller utförande. Allt känns stabilt, både bänk och dynor. Enklare och snabbare justering för ryggdynan. Handtag fram och hjul i bakkant. Går även att vinkla dynan till -10%.
Några mått med Gymgrossistens bänk först: Ryggdyna 83cm vs 70cm Höjd från marken 47cm vs 40cm
![]()
Köp Star Gear Adjustable Bench - Gymgrossisten.com
Beställ Star Gear Adjustable Bench från Star Nutrition Gear - Fri frakt över 500kr ✓ Fri retur ✓ Prisgaranti ✓ Snabb leverans ✓ Säkertwww.gymgrossisten.com
![]()
Ställbar träningsbänk | 300kg maxlast | 40-70% lägre pris | Outl1
Stabil fällbar träningsbänk som tål en belastning på hela 300kg, vilket är betydligt högre än de flesta andra träningsbänkar i denna prisklass.outl1.se
Och så några bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
Äh, kör på, jag gillar att det lyfts lite av varje i tråden. Ser gärna fortsättningen på din setup här i trådenNu har nya bänken kommit och är monterad. Saknar bara skivstångsställningen som är på resande fot från Tyskland och just nu någonstans i Malmö. Här kommer en liten minirecension och en påminnelse om att det oftast är dumt att köpa det allra billigaste.
OBS!!! Om ni som är mer avancerade byggare hellre ser att jag startar en ny tråd, typ "Den lilla tråden om hemmaträning", så säg bara till! Fattar absolut om det finns önskemål att hålla den här tråden mer hardcorePing även till @Widowmaker då det är din tråd.
Köpte först den från Outl1 då den verkade stabil med bra viktkapacitet till ett riktigt bra pris.
Själva ställningen var bra, men dynorna under all kritik. Väldigt kort ryggdyna och stoppningen känns nästan som frigolit. Men den stora missen var mellanrummet mellan rygg- och sittdyna på ca 12 centimeter vilket gjorde raka pressövningar direkt olämpliga. Den var också väldigt låg från marken.
Den nya bänken kommer från Gymgrossisten och är i och för sig även den ett av deras billigaste alternativ. Men här har jag svårt att hitta någonstans där det brister i kvalitet eller utförande. Allt känns stabilt, både bänk och dynor. Enklare och snabbare justering för ryggdynan. Handtag fram och hjul i bakkant. Går även att vinkla dynan till -10%.
Några mått med Gymgrossistens bänk först: Ryggdyna 83cm vs 70cm Höjd från marken 47cm vs 40cm
![]()
Beställ Star Gear Adjustable Bench från Star Nutrition Gear - Fri frakt över 500kr ✓ Fri retur ✓ Prisgaranti ✓ Snabb leverans ✓ Säkertwww.gymgrossisten.com
![]()
Stabil fällbar träningsbänk som tål en belastning på hela 300kg, vilket är betydligt högre än de flesta andra träningsbänkar i denna prisklass.outl1.se
Och så några bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu har nya bänken kommit och är monterad. Saknar bara skivstångsställningen som är på resande fot från Tyskland och just nu någonstans i Malmö. Här kommer en liten minirecension och en påminnelse om att det oftast är dumt att köpa det allra billigaste.
![]()
![]()
Och så några bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja instämmer! Posta härGott att du blev nöjd till slut.
Nää posta här vettja. Hemmagym är också hard-core![]()
Ja det misstaget har jag gjort om och om igen under mina typ 15 år som tränande. Just nu börjar jag bli formtoppad, och härifrån vet jag inte hur jag ska göra.Jo, men priset kan bli högt. Måste liksom inte klå sitt personbästa i vikt eller reps varje vecka.
Snålade inte med vikternaSkaffade också ett hemmagym efter pandemin som många andra! I sann klocksnackanda så gäller ”buy once cry once” även i gymvärlden.
![]()
Det ser ut att ha varit många tårar! Lust att bjuda på nån mer bild?Skaffade också ett hemmagym efter pandemin som många andra! I sann klocksnackanda så gäller ”buy once cry once” även i gymvärlden.
![]()
Hittade en bra deal sen dök det upp en bättre deal och en bättre deal. Fick helt enkelt köpa allt för att få ner snittprisetSnålade inte med vikterna![]()
Man är ju lite skadad sen klockorna så tycker att allt känns så överkomligt. Med klockintresset kunde man aldrig köpa det man verkligen ville ha men här funkar det, betydligt roligare!Det ser ut att ha varit många tårar! Lust att bjuda på nån mer bild?![]()
Skaffade också ett hemmagym efter pandemin som många andra! I sann klocksnackanda så gäller ”buy once cry once” även i gymvärlden.
![]()
Åh en skierg! Har varit sugen på en sådan ett tag nu sedan jag köpte min bikeerg. Använder du den mycket?Några bilder till, kan notera att boräntorna var lägre när jag köpte merparten av grejerna… Men man ska ju investera i hälsan!
![]()
![]()
![]()
Varje pass i princip, grymt bra!Åh en skierg! Har varit sugen på en sådan ett tag nu sedan jag köpte min bikeerg. Använder du den mycket?
Kan tänka mig det. Brukar alltid ta den när jag är på offentliga gym.Varje pass i princip, grymt bra!
Haha grymt gym!Några bilder till, kan notera att boräntorna var lägre när jag köpte merparten av grejerna… Men man ska ju investera i hälsan!
![]()
![]()
![]()
Tack! Finns ju folk här inne med 3st submariners men bara en vänsterarm.Haha grymt gym!
Rimligt med 3st 20kgs stänger i ett gym där bara max 2 får plats att köra med stång samtidigt
Också satsigt med en 15ks damstång, de har inte ens många bättre gym.
Mycket bra!Tack! Finns ju folk här inne med 3st submariners men bara en vänsterarm.
Det är faktiskt en styrkelyftsstång, en tyngdlyftningsstång och sen en äldre WL-stång med Eleikos gamla logga. Har en fru som också tränar så damstången kunde jag enkelt skriva av som ett måste-köp!
xBjörne saknar ju dock helt specialstängerna, så minst 10-12 stänger är ju rimligt tycker jag.Haha grymt gym!
Rimligt med 3st 20kgs stänger i ett gym där bara max 2 får plats att köra med stång samtidigt
Också satsigt med en 15ks damstång, de har inte ens många bättre gym.
Har exakt den där Outl1 bänken sedan 1.5 år tillbaka. Jag har inte riktigt lika negativ upplevelse som dig, troligen pga att jag var riktig nybörjare när jag köpte den - den står stadigt och jag kan lyfta så tungt jag orkar. Börjar dock känna ett starkt sug att uppdatera bänk då det är otroligt drygt att ställa om bänkens lutning och den är rätt "liten".Nu har nya bänken kommit och är monterad. Saknar bara skivstångsställningen som är på resande fot från Tyskland och just nu någonstans i Malmö. Här kommer en liten minirecension och en påminnelse om att det oftast är dumt att köpa det allra billigaste.
![]()
![]()
Och så några bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
Press då? Visst är det väl en del press i det programmet?Mitt madcow-schema tog slut i veckan. 12veckorsprogrammet tog nog 17 veckor på grund av otaliga förkylningar. Men nu är det över och här står jag skadefri.
Det känns som att jag äntligen har en grund att stå på! Lite kul med stats också:
Mark 5x185
Böj 5x140 och 3x145
Bänk 5x100
Imorgon startar tolv nya veckor med slutvikter enligt ovan plus 5-7,5 kg.
Jag fick ont i axeln i början av programmet, så jag freebaseade både bänk och press. Men vad blev det... En femma på 55 kanske? Jag följde inte schemat alls. Bänkningen gjorde jag för att jag fick feeling.Press då? Visst är det väl en del press i det programmet?
Okej. Himla segt med axelsmärta! Jag har blivit helt såld på press. Tycker det är en svinrolig övning. Ser alltid fram emot den.Jag fick ont i axeln i början av programmet, så jag freebaseade både bänk och press. Men vad blev det... En femma på 55 kanske? Jag följde inte schemat alls. Bänkningen gjorde jag för att jag fick feeling.
Jag är inte lika övertygad, men jag är smärtfri nu i alla fall! Alltid något.Okej. Himla segt med axelsmärta! Jag har blivit helt såld på press. Tycker det är en svinrolig övning. Ser alltid fram emot den.